Kai sillä jotain on, mutta ei mitään sellaista mitä voisi todentaa normaalissa katsatuksessa.pultti kirjoitti:Onko kokemusta katin poistosta tai rikkinäisestä katista (sisäkalut irronneet) onko vaikutusta päästöihin?
Meikäläisen rottelo ( C250TDT) ei kyllä oo CDI:tä nähnytkään, mutta lastulla tuli potkua niin prkleesti lisääjami kirjoitti: Mulle on jostain iskostunut käsitys että lastuttaminen tuli mahdolliseksi
vasta cdi tekniikan myötä kun kaikkea ohjataan sähköllä
Nyt varmaan tämäkin asia selviää.
Sähköohjattu pumppu noissa jo on, eli myös syöttömäärää ohjaa elektroniikka.jami kirjoitti:Mitäs tämä lastuttaminen muuttaa?
Eikös kyseessä ole mekaaninen pumppu ja normaali turbo niin mitähän tämä lastuttaminen muuttaa?
Mulle on jostain iskostunut käsitys että lastuttaminen tuli mahdolliseksi
vasta cdi tekniikan myötä kun kaikkea ohjataan sähköllä
Nyt varmaan tämäkin asia selviää.
Mulla on sellainen tunne että meidän maallikoiden keskustelua seuraa joku asiantuntevampi taho vähän hymyssä suinveskola kirjoitti:Nyt kun päästiin näin maukkaasti aiheeseen niin voisiko joku kuvata millainen on rivipumpussa oleva elektroninen syötön säädin ? Mitä se siis säätää, sitä suunnilleen samaa tankoako sähkömekaanisesti, jota säätää mekaanisessa pumpussa kaasuvipu ?
Epäilemättä mutta silti on sata sellaista jotka saavat tästäTIMO T T kirjoitti:Mulla on sellainen tunne että meidän maallikoiden keskustelua seuraa joku asiantuntevampi taho vähän hymyssä suin![]()
Yksi sähköpumppu on tallissa, mutta en ole jaksanut tarkemmin perehtyä. Uskoisin kyllä että se toimii juuri kuvaamallasi tavalla.veskola kirjoitti:Nyt kun päästiin näin maukkaasti aiheeseen niin voisiko joku kuvata millainen on rivipumpussa oleva elektroninen syötön säädin ? Mitä se siis säätää, sitä suunnilleen samaa tankoako sähkömekaanisesti, jota säätää mekaanisessa pumpussa kaasuvipu ?