TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ
EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
EDIT2: Turboprojekti muuttui vapariprojektiksi

Ei viitsi vielä käydä, kun juuri parasta aikaa ollaan valmistamassa uutta imusarjaa, johon tulee paikat sähköisille suuttimille ja niitä ohjaamaan Haltec/hestec/joku muu (ei vielä päätetty) moottorinohjausjärjestelmä jotta saadaan auto käymään kunnolla.Pepekyy kirjoitti:Joko kävit katsastuskonttorilla.![]()
Pepekyy kirjoitti: Muutes tonne neloskoneen nokalle sopinee vielä reilusti isompi välijäähdytin. Tossa pohdiskelin, että jos ottaa syylärin pois ja muuttaa alakiinnikkeitä ja laittaa ic:n syylärin paikalle ja syylärin lähemmäs konetta. Tuulikotelon ottaa 5-6sylinterisestä koneesta.
Isommissa, ainakin dieseleissä ja ilmastoiduissa on korkeampi syyläri ja niiden kannakkeet ovat alempana, joten korkeutta saa lisää. Ylä kiinnikkeet tekee ic:lle sellaiset, että jäähdyttimet saa kasaan samanlaisilla klipseillä.
Kun ole tossa pohdiskellut sitä 200D:n kiusaamista ja ensikesäksi pitäis muuteskin vaihtaa noi jäähdyttimen alakiinnikkeet, kun meinaan ton ilmastoinnin sorvata kiinni, ni samallahan ton alakiinnikkeen tekee ic:llekin![]()
No ilmastointi tulee nyt ainakin.
viisainta olisi juu vaihtaa kaikki kerralla, mutta nytkin jo rupeaa paisumaan velat liian suuriksi... piti vain se ruisku ostaa ennen vuodenvaihdetta mutta nyt pitääkin ostaa vähän kaikkea muuta ennen sitä.Pepekyy kirjoitti:No tuosta on hyvä jatkaa.Saattaapi muutes noita tukivarsia ja laakereita mennä enemmänkin jos meinaat niitä 400hv:n lukemia joskus tavoitella
Mutta sehän on sivuseikka.
Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen.epk kirjoitti:tuntuu et noissa katsastus paikoissa ei tarvii olla ees noin matala niin rupee ottaa jo kiinni...juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
nimenomaan, mutta taitaa niitäkin inssejä löytyä mitkä purisee jos itselle tuleee vaivaa, vaikka laki sanoisi muutajuhis2000 kirjoitti: No ei, mut sithän se ois laillinen, ni eikös se sit pitäs ollaa niin ettei se ole asiakkaan murhe meneekö auto dynoon, jos se on lain vaatiman 80mm korkuinen.
auton korin maavara oli 85mm mutta pakoputkiston alin kohta oli 55mm.juhis2000 kirjoitti:Eikös ollut tarvittavaa 80mm maahan, vai?pepemon kirjoitti:no niin, nyt tultiin konttorilta kotiin.
Negatiivista:
- auto liian matala. 4 katsastusmiestä nosti autoa ylös jarrutesteristä --> miedompi madallussarja vaihdettava
kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!!pepemon kirjoitti:Täytyy sitä kai sitten omakin vehje laittaa muitten naureskeltavaksi kun näin hieno erillinen osio tuli mersuforumiin.
TÄÄLLÄ TARINAA MUUTTUMISLEIKISTÄ
EDIT: vaihdoin sivut pois koulun serveriltä kun ei oikein toimi aina. pitäisi näkyä jo uudella serverillä...
Konetta ei avattu, oli sen verran hyvässä kunnossa vielä (vertauskohteena 300tkm ajettu suomi-230).Naftale_n kirjoitti: kylläpä kyllä... poijjaat sitte pistäny tuumasta toimeen ja asentanu ahdinta, Oikein!!mites, teitkö sisuskaluille mitään? onko vakio männät? tasapainotuksia? laakereita vaihettu? veivit? vai ihan vakioon löit kiinni?
siihen minä olen huono vastaamaan, kun olen itse vasta aloitteleva mersuilija...toi on ollut minullakin mielessä, rakentaa turbokone mutta mutta.. on vaan pari muttaa.. ensinnäkin kaasarikoneinen, miten saako tohon helposti upotettua jonkun 2litrasen ruiskukannen sähköineen? sähköt ei ole ongelma, niitä on tässä kaveripiirissä tehty paljon mutta eroaako kansi miten paljo? ja pitäähän eri imusarjaki sit hommata.. auto on w124 200b -85 kaasarilla...
Itsekin on tarkoitus nyt kevättalvella vaihtaa takomännät koneeseen, jos ehdin tienaamaa rahaa sen verran ja siitä sitten rahoituksen mukaan pikkuhiljaa lisää uudistuksia. Eli loppua ei tule näkymään vähään aikaan.toiseksi just noi männät? nimit. jos tehoo tahtoo niin jossain vaiheessa se paukahtaa vakioosilla.. sitten jos kummiskin rakentaisi sen kaasarilla, niin tuplat joutus hommaa.. onko ehdotuksia miten tätä "päähän pinttymää" pitäisi alkaa ratkomaan, koska rahaa saadaan vasta ensi kesäksi kunnolla niin aika olisi hommata osiakin..
Koska tuo K-jet muutenkin eroaa aika lailla normaalista sähköisestä ruiskusta niin se tomii noin parhaiten.Naftale_n kirjoitti:Tolla ajettu nyt 264tkm.. kone tuntuu toimivan hyvin.. .hmm, mistään ei kyllä saa sitten infoa että onko niissä erimalliset kannettai kyllä niissä on pakko olla! mikskäs painekotelo on ennen kaasuläppää? yleensähän vasta kaasuläpän jälkeen? hyötyä?
tiedossa on, kävin sitä jo katsomassa tuolla Extremecarshowssa.VilleH kirjoitti:Jos kaipaat hyvää moottorinohjausboksia niin kannattaa harkita http://www.tatech.net/ on muuten huomattavasti parempi mitä esim hestec/haltec
Ihan mielikuvituksella vain suoraan laikuidusta muotoa, eli en tehnyt noista muottia ollenkaan.Petri M. kirjoitti:Sangen mielenkiintoinen asennus noilla midbassoilla?...![]()
Teitkö itse tuon muotin? tommoisista voisin vaikka maksaa...
Vai että toffeeta....KentZu kirjoitti:
kävin tuossa katselemassa kuvia tosta sun turbosta.. näytti aika kivalle
samalla huomasin tuolla tuning-osiossa tuon takavalon modifoinnin...
mistä oli jo puhetta jossakin topikissa..
Siis
Mistä materiaalista nuo välikapulat nyt ovat??? Näytti kuvassa ihan toffeelle
hmm..pepemon kirjoitti: Joku jo minulta kyselikin noita koteloita jos tekisin hänen mersuunsa, mutta taisi olettaa että teen pelkillä materiaalikustannuksilla jollekin ventovieraalle töitä 10 - 15 tuntia...