MB C230 Kompressor tilauksessa vm. -96 / -97--Nyt on alla --

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

MB C230 Kompressor tilauksessa vm. -96 / -97--Nyt on alla --

Viesti Kirjoittaja BrFC »

On se kumma...pitkän aikaa olen kattelut 290TDT väyrystä, ja kuitenkin kun tuli tilauksen paikka niin tollanen otsikon auto tuli tilattua... :)
Syitä on tietenkin monia, päällimmäisenä tietenkin että tollasen kompressorin saa n. 5000-7000€ halvemmalla kun 290:n.
Ja tietenkin nyt kiinnostaa hirveästi tuo tulossa oleva auto. Koriltaan auto on tuttu vanha C, jollainen mulla jo olikin 1.8 koneella. Tuosta 2.3 litrasesta koneesta ei mulla oo tietoa sitten vähääkään saatikka sitte kompressorista. Haulla löytyi ihan mukavasti tietoa ja jotain on siis jo selvinnytkin, mutta lisää infoa mahtuu...joten kaikki kokemukset tuosta otsikon autosta olisi tarpeen. Esim. onko tuo kompressori herkkä vikaantumaan? Ilmeisesti "kertakäyttö" kamaa se on, kun maailmassa ei vissiin ole kuin 2? firmaa jotka noita korjaa...
luulis ainakin tuon 192hp kuljettavan Cee koria pikkasen paremmin kuin 1.8 peruskone... :P
harmittaa vaan niin pirusti kun hovihankkijani, joka asuu saksassa on just kerenny tulla suomenmaahan joten autoa pitää odotella ainakin tuonne tammikuuhun... :cry:

Joten kokemuksia/vikoja/kehuja kaikilta jotka kynnelle vaan kykenevät! Kiitos. :D
Viimeksi muokannut BrFC, To 29.12.2005 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Eikö kellään ole 2.3 Kompressoria :cry: :cry:
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

BrFC kirjoitti:Eikö kellään ole 2.3 Kompressoria :cry: :cry:
Joskus kyselin aikanaan samaa, kun harkitsin tuota itsellekin. Ei pahemmin vastauksia tullut. Yhtä kävin katsomassa, mutten koeajanut. Siisti peli oli kyllä.

Tämähän ei tosin sinun asiaasi edistä. Kerro sitten kuitenkin omat kokemukset kun auton saat, kiinnostaisi tietää minkälainen on alavääntö jne.
W124 300 Turbodiesel -92
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Pitää näköjään itse pitää aihetta yllä...

Onko kellään tietoa onko tuossa 2.3 kompressorissa vakiona luistonesto?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 10.10.2004 11:03
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

Itsellä on 230 kompressor -00 ja tässä on ajovakaussysteemi mutta en tiedä tuleeko se vakiona. Työkaveri joskus sanoi, että c-sarjaan tuli vasta -98 luistonesto vakio varusteeksi.
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

BrFC kirjoitti:Pitää näköjään itse pitää aihetta yllä...

Onko kellään tietoa onko tuossa 2.3 kompressorissa vakiona luistonesto?
Ei taida vakiona, mutta lisä varusteena on esp jos sitä tarkoitat? ASR taitaa löytyä vakiona.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

No lueskelin netistä ja selvis että -99 tulee vakioksi ESP ilmeisesti kaikkiin malleihin.

Ja tuli muuten nyt hommattua joululahjaksi itselle tollanen...C230 Kompressor -96...kyllä nyt kehtaa :D :D
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

BrFC kirjoitti:No lueskelin netistä ja selvis että -99 tulee vakioksi ESP ilmeisesti kaikkiin malleihin.

Ja tuli muuten nyt hommattua joululahjaksi itselle tollanen...C230 Kompressor -96...kyllä nyt kehtaa :D :D
Onneksi olkoon :D Sitten vielä kompuraan pieni duunaus niin myös kulkee :wink:
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

juu -96 on ets että jos keksit keinon saaha sen pois ilman että absit menee ja rajotin tulee vastaan nii kerro mullekki :o tyytyväinen oon muuten tohon
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

C230K kirjoitti:juu -96 on ets että jos keksit keinon saaha sen pois ilman että absit menee ja rajotin tulee vastaan nii kerro mullekki :o tyytyväinen oon muuten tohon
Onko noin? Ei ainakaan mitään nappia ole missään eikä mainintaa myöskään auton papereissa...
Toistaiseksi auto toiminut moitteettomasti :D onhan takana omaa ajoa jo 1000km yli 20°C pakkasessa 8)

Autossa muuten ei ole jälkiasennettuja sivuvilkkuja ja silti meni katsastus läpi niin että heilahti (eikä katsastusukko edes maininnut asiasta). Eikös nuo mun tietojen mukaan ole pakolliset täällä Suomen maassa?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

BrFC kirjoitti:Toistaiseksi auto toiminut moitteettomasti :D onhan takana omaa ajoa jo 1000km yli 20°C pakkasessa 8)
Oletko lohkolämppärin jo laittanut? Ei muuta kokemusta C230K:sta kun se kun seurailin jokunen viikko sitten kun tuttu laittoi lohkolämmitintä ja sisähaaraa omaansa. Olihan ainakin hiukan ahtaammat paikat kun C180:ssa... :wink:
BrFC kirjoitti:Autossa muuten ei ole jälkiasennettuja sivuvilkkuja ja silti meni katsastus läpi niin että heilahti (eikä katsastusukko edes maininnut asiasta). Eikös nuo mun tietojen mukaan ole pakolliset täällä Suomen maassa?
Pitäisi olla tuon ikäisessä sivuvilkut. Voivathan vaatia seuraavan kerran katsastettaessa. Laitat sitten jos näin vaativat.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Oletko lohkolämppärin jo laittanut?
Webasto....on se ihana...aamulla paikallista aikaa oli pakkasta 22°C. 20min webasto lämmitti autoa ja se oli siinä...kone ja sisusta lämmin. Oli se mukava hypätä lämpimään autoon 8)

Vilkuista sen verran että itteäkin ihmetytti ja varmasti seuraavalla kerralla kun vien leimalle asia pitää korjata, mutta ajellaan nyt...tod. näk. asennutan ne siihen joka tapauksessa niin ei tuu sit sanomista.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
sheme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 11.03.2004 07:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja sheme »

BrFC kirjoitti:
Vilkuista sen verran että itteäkin ihmetytti ja varmasti seuraavalla kerralla kun vien leimalle asia pitää korjata, mutta ajellaan nyt...tod. näk. asennutan ne siihen joka tapauksessa niin ei tuu sit sanomista.
Tuli vaan mieleen tällainen: kannattaa jostain varovasti kysellä, ettei joku vakuutustarkastaja keksi mahdollisen kolarin / onnettomuuden takia vedota tuohon ja alentaa korvaussummaa... Tuskinpa näin käy, mutta ei vara venettä kaada!
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)

Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
arinurmi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 29.12.2005 19:12

meppe kompura

Viesti Kirjoittaja arinurmi »

No mulla on ollut ko. härveli noin 3kk.Ihan mukava peli mutta nyt kun pakkaset alkoi oletettavasti kompura pitä ulisevaa ääntä kun lämpiää ääni häviää.Ilmeisesti tätä mallia on Suomessa vähän.Olis hauska tietää mitä ne yleensä kestää ja mistä saa voitelunsa? Auton mittarissa on noin 200t mutta mistäpä sen tietää pitääkö paikkansa.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: meppe kompura

Viesti Kirjoittaja BrFC »

arinurmi kirjoitti:No mulla on ollut ko. härveli noin 3kk.Ihan mukava peli mutta nyt kun pakkaset alkoi oletettavasti kompura pitä ulisevaa ääntä kun lämpiää ääni häviää.Ilmeisesti tätä mallia on Suomessa vähän.Olis hauska tietää mitä ne yleensä kestää ja mistä saa voitelunsa? Auton mittarissa on noin 200t mutta mistäpä sen tietää pitääkö paikkansa.
Kompurasta olen kuullut lähes vain hyvää eli pitäis olla kohtuu kestävä. Tuosta ulinasta ei pysty sanoa kyllä mitään kun sen verran noviisi olen näitten kanssa. Omaan yksilöön sain ajomäärä takuun saksasta ja huoltokirjan leimatkin MB liikkeestä joten kaipa se nyt ainakin tuon 150 000km kestää :D

Vielä tuosta luistonestosta. Näkyy olevan ETS valo mittaristossa mutta ei ole mitään kolmiota joka vilkuttaa toiminnasta...ja sutii..haulla löytyi jotain juttua mutta onko mahdollista että tuossa olis vain tuo valo mutta ei todellista luistoestoa?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

BrFC kirjoitti:
C230K kirjoitti:juu -96 on ets että jos keksit keinon saaha sen pois ilman että absit menee ja rajotin tulee vastaan nii kerro mullekki :o tyytyväinen oon muuten tohon
Onko noin? Ei ainakaan mitään nappia ole missään eikä mainintaa myöskään auton papereissa...
Toistaiseksi auto toiminut moitteettomasti :D onhan takana omaa ajoa jo 1000km yli 20°C pakkasessa 8)

Autossa muuten ei ole jälkiasennettuja sivuvilkkuja ja silti meni katsastus läpi niin että heilahti (eikä katsastusukko edes maininnut asiasta). Eikös nuo mun tietojen mukaan ole pakolliset täällä Suomen maassa?
voitit Lotossa uudestaan katsastukseen niin, että ei mene läpi lain mukaan läpi päästänyt katsastusasema on velvollinen maksamaan vilkkujen asennuksen :D :D Onneksi olkoon säästit 360€
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

voitit Lotossa uudestaan katsastukseen niin, että ei mene läpi lain mukaan läpi päästänyt katsastusasema on velvollinen maksamaan vilkkujen asennuksen Onneksi olkoon säästit 360€
Missäs noin lukee? Tuohan kuulostaa hyvältä :P
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

BrFC kirjoitti:
voitit Lotossa uudestaan katsastukseen niin, että ei mene läpi lain mukaan läpi päästänyt katsastusasema on velvollinen maksamaan vilkkujen asennuksen Onneksi olkoon säästit 360€
Missäs noin lukee? Tuohan kuulostaa hyvältä :P
Vehosta sanottiin, että on enään turha yrittää löytää katsastusasemaa joka päästäis läpi ilman sivuvilkkuja, kun läpi päästänyt katsastus konttori joutuu vilkkujen asennuksen maksamaan. :D Että sillä viissiin.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juhis. kirjoitti:...Ei muuta kokemusta C230K:sta kun se kun seurailin jokunen viikko sitten kun tuttu laittoi lohkolämmitintä ja sisähaaraa omaansa. Olihan ainakin hiukan ahtaammat paikat kun C180:ssa...
Minulla oli taannoin samalla koneella CLK. Asennus meni kyllä ihan kivuttomasti vaikka välillä piti ahtaasta paikasta pujottaakin. Eli ei hätiä mitiä!
arinurmi kirjoitti:...nyt kun pakkaset alkoi oletettavasti kompura pitä ulisevaa ääntä kun lämpiää ääni häviää...
Ennemmin kuin ahdinta veikkaisin kardaanin kannatinlaakeria.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Gate kirjoitti:
BrFC kirjoitti:
voitit Lotossa uudestaan katsastukseen niin, että ei mene läpi lain mukaan läpi päästänyt katsastusasema on velvollinen maksamaan vilkkujen asennuksen Onneksi olkoon säästit 360€
Missäs noin lukee? Tuohan kuulostaa hyvältä :P
Vehosta sanottiin, että on enään turha yrittää löytää katsastusasemaa joka päästäis läpi ilman sivuvilkkuja, kun läpi päästänyt katsastus konttori joutuu vilkkujen asennuksen maksamaan. :D Että sillä viissiin.
Helevettos! Pitääpä heti maanantaina ottaa puhelu Oulun Veholle ja kysäistä asennusta + tuota maksu politiikkaa 8) Jos oikeasti menee noin niin samantien käytän autoa nimenomaan Veholla...Kiitoksia tästä tiedosta :!:
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Lainaus AKE:n sivuilta:
3. Kysymys: Pitääkö kaikissa Suomeen tuoduissa henkilö- ja pakettiautoissa olla sivuvilkut, jos ne haluaa täällä rekisteriin?

Vastaus: 1.1.1985 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa tulee olla sivuvilkut jos etuvilkut eivät täytä vilkuille asetettuja näkyvyysvaatimuksia. Yleensä pelkästään etuvilkut eivät täytä näkyvyysvaatimusta taaksepäin, jolloin sivuvilkut joudutaan asentamaan
Eli tuon mukaan ei välttämättä ole pakollinen varuste. Tämä lienee noita juttuja että toinen katsastusmies voi olla eri mieltä...mutta kieltämättä en ennen ole törmännyt W202 sarjalaiseen jossa olis katsastus mennyt ilman vilkkuja läpi..
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vekara
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 08.01.2006 00:30

Viesti Kirjoittaja Vekara »

Olen itsekin miettimässä topikin otsakkeen mukaista kulkuvälinettä..

Kaveri, joka on töissä PK-seudulla eräässä suuressa MB-huoltoliikkeessä, haukkui kestävyydeltään kyseisen laitteen pystyyn: kuulemma ohjainlaitevikoja ja kompuroita mennyt hajalle jo huomattavastikin alle 200tkm ajetuista. Ja lisäksi paljon sähkövikoja :shock: Onko nämä tiedot ihan pelkkää potaskaa (mitä toivon niiden olevan) vai pitävätkö paikkaansa?

Kaveri kyllä yrittää saada minua vastaavanikäisen E36 328 Bimmerin omistajaksi, mutta jotenkin tuo MB miellyttäisi enemmän: muotoilu on parempi ja ainakaan toistaiseksi ei tule montaa pipopäätä vastaan, jotka C-mersulla ajelisivat :wink:

Paljonko vie bensaa satasella, kaupungissa ja maantiellä? Onko muuten järkyttävän kallis ylläpitää?

Onko mitään hälyyttäviä tyyppivikoja, jotka on ehdottomasti tsekattava, kun kiinnostava yksilö löytyy? Tarkoituksena ei ole tuoda saksasta mitään halvinta mahdollista, vaan oikeasti reilu 100tkm ajettu ja muutenkin priima. Edellisellä autolla ajoin reilu 6 vuotta/130tkm ja tällä seuraavalla olisi tarkoitus päästä ainakin puolet siitä.

Kertokaa rohkeasti kokemuksistanne, kiitos jo etukäteen!
Takavetoa ostamassa...
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Viesti Kirjoittaja Gate »

Vekara kirjoitti:Olen itsekin miettimässä topikin otsakkeen mukaista kulkuvälinettä..

Kaveri, joka on töissä PK-seudulla eräässä suuressa MB-huoltoliikkeessä, haukkui kestävyydeltään kyseisen laitteen pystyyn: kuulemma ohjainlaitevikoja ja kompuroita mennyt hajalle jo huomattavastikin alle 200tkm ajetuista. Ja lisäksi paljon sähkövikoja :shock: Onko nämä tiedot ihan pelkkää potaskaa (mitä toivon niiden olevan) vai pitävätkö paikkaansa?

Kaveri kyllä yrittää saada minua vastaavanikäisen E36 328 Bimmerin omistajaksi, mutta jotenkin tuo MB miellyttäisi enemmän: muotoilu on parempi ja ainakaan toistaiseksi ei tule montaa pipopäätä vastaan, jotka C-mersulla ajelisivat :wink:

Paljonko vie bensaa satasella, kaupungissa ja maantiellä? Onko muuten järkyttävän kallis ylläpitää?


Onko mitään hälyyttäviä tyyppivikoja, jotka on ehdottomasti tsekattava, kun kiinnostava yksilö löytyy? Tarkoituksena ei ole tuoda saksasta mitään halvinta mahdollista, vaan oikeasti reilu 100tkm ajettu ja muutenkin priima. Edellisellä autolla ajoin reilu 6 vuotta/130tkm ja tällä seuraavalla olisi tarkoitus päästä ainakin puolet siitä.

Kertokaa rohkeasti kokemuksistanne, kiitos jo etukäteen!
Tässä olisi C-mersun tyyppivikoja

# Sylinterikannen tiivistevuotoja.
# Moottorin öljyvuotoa.
# Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
# Jos dieselin ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
# Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.
# Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
# Ajonestolaitteen vikoja.
# Kiilahihna kulunut.
# Sähköpääkaapeli murtunut.
# Laturivikoja.
# Kytkinvikoja.
# Vuosimallin 1997 automaattivaihteiston vaihteensiirron ohjauselektroniikan vikoja.
# Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.
# Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
# Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.
# Keskuslukitus reistailee.
# Polttoainemittarivikoja.
# Tuulilasinpyyhinvikoja.

Itse otin C280 95 oon siihen ollu todella tyytyväinen. Olisin kyllä ostanu 230 jos olisi tullu sopiva yksilö vastaan. Mielestäni vaikea löytää, kun saksastakaan ei löytyny 3kkden hakuajan kanssa :shock:

Asiasta seinään kaverilla olisi tuollainen e36 328 erittäinhyvin pidetty, siis ihan käsittämättömän hyvin. Jos kiinnostaa nähdä vaikka kuvia niin yv, mutta kuitenkin OTA MERSU.

Ps. Olen luultavasti ainoa "pipopää" joka tulee C:llä pk seudulla vastaan :o
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

BrFC kirjoitti:No lueskelin netistä ja selvis että -99 tulee vakioksi ESP ilmeisesti kaikkiin malleihin.

Ja tuli muuten nyt hommattua joululahjaksi itselle tollanen...C230 Kompressor -96...kyllä nyt kehtaa :D :D
Onnea vaan hienosta autosta.
Luistonesto ASR tuli muistaakseni faceliftin myötä ja ESP vuosimalliin 2000.
Jos kojelaudassa ei pala mitään kolmioo ja sutii niin ei ole mitään luistonestoa. Itselläni on toi ASR, muuten toimii hyvin paitsi puuro/sohjolumessa pitää olla tarkkana.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 17.06.2005 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

BrFC kirjoitti:Lainaus AKE:n sivuilta:
3. Kysymys: Pitääkö kaikissa Suomeen tuoduissa henkilö- ja pakettiautoissa olla sivuvilkut, jos ne haluaa täällä rekisteriin?

Vastaus: 1.1.1985 tai sen jälkeen käyttöönotetussa autossa tulee olla sivuvilkut jos etuvilkut eivät täytä vilkuille asetettuja näkyvyysvaatimuksia. Yleensä pelkästään etuvilkut eivät täytä näkyvyysvaatimusta taaksepäin, jolloin sivuvilkut joudutaan asentamaan
Eli tuon mukaan ei välttämättä ole pakollinen varuste. Tämä lienee noita juttuja että toinen katsastusmies voi olla eri mieltä...mutta kieltämättä en ennen ole törmännyt W202 sarjalaiseen jossa olis katsastus mennyt ilman vilkkuja läpi..
Taitaa nuo läpi menneet kylkivilkuttomat mennä pääosin katsastusmiehen huolimattomuuden piikkiin. Ja kuten totesittekin, eivät enää taida niin huolimattomiakaan olla. Multa ainakin ihmeteltiin tosi tarkkaan vilkut, kun on tuollaiset jälkiasennus-vilkkupeilit. Muistaakseni auton takapuskurin tasalta niitä tarkasteltiin, että näkyykö vilkku viiden asteen kulmasta vai ei.. :roll:
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Hokke kirjoitti:
BrFC kirjoitti:No lueskelin netistä ja selvis että -99 tulee vakioksi ESP ilmeisesti kaikkiin malleihin.

Ja tuli muuten nyt hommattua joululahjaksi itselle tollanen...C230 Kompressor -96...kyllä nyt kehtaa :D :D
Onnea vaan hienosta autosta.
Luistonesto ASR tuli muistaakseni faceliftin myötä ja ESP vuosimalliin 2000.
Jos kojelaudassa ei pala mitään kolmioo ja sutii niin ei ole mitään luistonestoa. Itselläni on toi ASR, muuten toimii hyvin paitsi puuro/sohjolumessa pitää olla tarkkana.
Kiitos kiitos :lol:

Auto on kyllä toiminut kuin unelma ja tosiaan tuota luistonestoa ei siinä ole. Vaan kyllä sillä tiellä pysyy kun ei paina ihan loppuun asti kaasua. Lähtee se perä irti komeasti jos lähtee kesätyyliin ohittelemaan... tuli se tuossa todettua kun 80km:stä viitos vaihteella painoin kaasun pohjaan...ja oli liukasta...vaan hyvin pysyy hallussa mese.

Vekaralle: Laita ihmeessä Mersu ja jätä noi bimmerit omaan arvoonsa :D
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin