Vekara kirjoitti:Olen itsekin miettimässä topikin otsakkeen mukaista kulkuvälinettä..
Kaveri, joka on töissä PK-seudulla eräässä suuressa MB-huoltoliikkeessä, haukkui kestävyydeltään kyseisen laitteen pystyyn: kuulemma ohjainlaitevikoja ja kompuroita mennyt hajalle jo huomattavastikin alle 200tkm ajetuista. Ja lisäksi paljon sähkövikoja

Onko nämä tiedot ihan pelkkää potaskaa (mitä toivon niiden olevan) vai pitävätkö paikkaansa?
Kaveri kyllä yrittää saada minua vastaavanikäisen E36 328 Bimmerin omistajaksi, mutta jotenkin tuo MB miellyttäisi enemmän: muotoilu on parempi ja ainakaan toistaiseksi ei tule montaa pipopäätä vastaan, jotka C-mersulla ajelisivat
Paljonko vie bensaa satasella, kaupungissa ja maantiellä? Onko muuten järkyttävän kallis ylläpitää?
Onko mitään hälyyttäviä tyyppivikoja, jotka on ehdottomasti tsekattava, kun kiinnostava yksilö löytyy? Tarkoituksena ei ole tuoda saksasta mitään halvinta mahdollista, vaan oikeasti reilu 100tkm ajettu ja muutenkin priima. Edellisellä autolla ajoin reilu 6 vuotta/130tkm ja tällä seuraavalla olisi tarkoitus päästä ainakin puolet siitä.
Kertokaa rohkeasti kokemuksistanne, kiitos jo etukäteen!
Tässä olisi C-mersun tyyppivikoja
# Sylinterikannen tiivistevuotoja.
# Moottorin öljyvuotoa.
# Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
# Jos dieselin ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
# Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.
# Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
# Ajonestolaitteen vikoja.
# Kiilahihna kulunut.
# Sähköpääkaapeli murtunut.
# Laturivikoja.
# Kytkinvikoja.
# Vuosimallin 1997 automaattivaihteiston vaihteensiirron ohjauselektroniikan vikoja.
# Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.
# Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
# Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.
# Keskuslukitus reistailee.
# Polttoainemittarivikoja.
# Tuulilasinpyyhinvikoja.
Itse otin C280 95 oon siihen ollu todella tyytyväinen. Olisin kyllä ostanu 230 jos olisi tullu sopiva yksilö vastaan. Mielestäni vaikea löytää, kun saksastakaan ei löytyny 3kkden hakuajan kanssa
Asiasta seinään kaverilla olisi tuollainen e36 328 erittäinhyvin pidetty, siis ihan käsittämättömän hyvin. Jos kiinnostaa nähdä vaikka kuvia niin yv, mutta kuitenkin OTA MERSU.
Ps. Olen luultavasti ainoa "pipopää" joka tulee C:llä pk seudulla vastaan

Perinteitä pitää kunnioittaa.