Manu300cea24 kirjoitti:Olis tosi mukava jos joku laittaisi tähän kyseiseen autoon (w124 300cea -90) vikakoodit että sais vähän selvyyttä tuon laitteen sielun elämästä.
Ja myös navat mistä mikäkin kohta zekataan yms aiheesseen liittyvää.

Yheksän napaisesta liittimestä katotaan.
- Liitä happitunnistimen testeri tai kosketuskulman mittari testipistokkeen navan 3 ja maaton välille.
- Kytkesytysvirta päälle. Tarkista että happitunnistimen testeri tai kosketuskulman mittari näyttää 70%. Merkitsee, että järjestelmässä on vikamuisti.
- Käynnistä moottori. Anna käydä joutokäyntiä.
- Jos lukema vaihtelee: vikakoodeja ei ole tallennettu
- Jos ei vaihtele: merkitse vikakoodit muistiin
- Kytke sytytysvirta pois päältä
0% testipistoke johdinsarja, laihaseos katalysaattorilla
10% joutokäyntikytkin / ilmavirran mittain
20% täydenkaasun kytkin
30% jäähdytinnesteen lämpötilatunnistin
40% ilmavirran mittain
50% happitunnistin katalysaattorilla, ei vikaa ilman kattia
60% ajonopeustunnistin, vain dynaamisen testauksen aikana
70% moottorin kierrosluku tunnistin
80% imuilman lämpötilantunnistin (9/89-) ilmanpaineen tunnistin
90% paine-eron säädin
95% moottorijarrutuksen polttoaineenkatkaisu aktiivinen
100% rikas seos/happitunnistin katalysaattorilla, moottorin ohjausmoduuli - syöttöjännite
Vikakoodin poistaminen:
Varmista, että virta on pois päältä. Irroita moottorin ohjausmoduulin moninapaliitin tai akun maajohto minuutiksi.
Tämä siis katsottu Autodatasta...