viton vilkkuongelma
viton vilkkuongelma
Tällä kertaa vitosta pamahti vilkut, eli vasemmalle vilkuttaessa ei vilkuta mikään lamppu ja jostain kuuluu sihinää. Oikealle vilkut toimivat normaalisti. Tietääkö joku misssä vika? Oisko monitoimiviiksi tiensä päässä?
---vito 108d 98----
--en suosittele kenellekään--
Viiksi. Eihän tuossa juurikaan muita vaihtoehtoja ole, jos yksikään lamppu ei syty.
Huono kontakti viiksessä ja kipinöi siellä. Ei ole noita viiksiä suunniteltu purettaviksi/korjattaviksi, mutta muutaman ole purkanut, putsannut ja väännellyt kontaktipinnat kuntoon. Jos tarpeeksi kauan kipinöi, niin sulattaa muovit kontaktipintojen kupeelta ja menee uusiksi.
Huono kontakti viiksessä ja kipinöi siellä. Ei ole noita viiksiä suunniteltu purettaviksi/korjattaviksi, mutta muutaman ole purkanut, putsannut ja väännellyt kontaktipinnat kuntoon. Jos tarpeeksi kauan kipinöi, niin sulattaa muovit kontaktipintojen kupeelta ja menee uusiksi.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
ei muutakun uutta viikseä ostamaan sitten. On muuten ihan uskomattoman huonoista osista koottu koko vito. Toi nykyinenkin viiksi on jo ainakin kerran vaihdettu koska siitä puuttuu takalasinpyyhkijän kytkin vaikka mulla autossa pyyhin on.
Väkisinkin mieleen tulee vielä viton sisätuulettimen moottori joka myös hajoaa säännöllisesti ja tietenkin mittaristo ja vetoakseleitten suojakumit jne...... ja pellit jotka ruostuu sisältä ulospäin. Paskin auto mikä mulla on ollut tähän asti....
no ei muuutaku kauppaan, pienet osta maksaa sata euroa ja isot osat 500 tai 1000 euroa
Väkisinkin mieleen tulee vielä viton sisätuulettimen moottori joka myös hajoaa säännöllisesti ja tietenkin mittaristo ja vetoakseleitten suojakumit jne...... ja pellit jotka ruostuu sisältä ulospäin. Paskin auto mikä mulla on ollut tähän asti....
no ei muuutaku kauppaan, pienet osta maksaa sata euroa ja isot osat 500 tai 1000 euroa

---vito 108d 98----
Joo, oon huomannu, että vuoden sisällä jo helmat ruosteessa. Mitenkähän mersulla on varaa valmistaa näitä uudempia autoja, kun vikoja tuntuu olevan joka lähtöön. Satsaisivat hieman ruosteenestoon ja osien testaukseen, ennenkuin laskevat markkinoille.venkula kirjoitti:ei muutakun uutta viikseä ostamaan sitten. On muuten ihan uskomattoman huonoista osista koottu koko vito. Toi nykyinenkin viiksi on jo ainakin kerran vaihdettu koska siitä puuttuu takalasinpyyhkijän kytkin vaikka mulla autossa pyyhin on.
Mulla ei ole varaa noihin uudempaan autoihin, niin pärjään issesseni. Mitä nyt joskus joutuu hieman tällä palstalla vieraileen - niin omani kuin asiakkaittenikin Mersujen ongelmiin neuvoja kyselemässä.
Mitenkähän sitä on ennen pärjätty, kun ei ollut nettiä saatikka Mersuforumia. No, Veho ainakin pärjäsi paremmin - otaksun.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Sulta puuttuu se eteen / taakse liike siitä ?venkula kirjoitti:koska siitä puuttuu takalasinpyyhkijän kytkin vaikka mulla autossa pyyhin on.
Muutoinhan se on aika epälooginen enkä sitä ilman käyttöohjetta koskaan oppinut ohjaamaan, milloin jäi takalasin tihkutoiminta päälle, ja milloin en saanut sitä ollenkaan pyyhkimään, joskus piti sammuttaa koko auto jotta takalasin pyyhin rauhoittui

....mutta näin sen pitäisi toimia:
Takalasi
Tihkupyyhintä: vedä katkaisimesta lyhyesti
Tihkupyyhintä pois toiminnasta: vedä katkaisinta uudelleen lyhyesti
Lasinpesin: vedä katkaisinta pidempään
kertapyyhkäisy: paina katkaisinta vasteeseen saakka.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo tuli hommattua viiksi ilman takalasinpyyhkimen kytkintä motonetistä hintaan 89e. Takalasinpyyhkimenkytkimellä varustettu viiksi ois maksanu 160e kl-varaosasta. Elämä on...
Eli mun autoon on nyt menossa ilmeisesti ainakin kolmas viiksi, aika hyvin kun mittarissa on vasta 175000, ihan kertakäyttökamaa näyttää olevan.
Eli mun autoon on nyt menossa ilmeisesti ainakin kolmas viiksi, aika hyvin kun mittarissa on vasta 175000, ihan kertakäyttökamaa näyttää olevan.
---vito 108d 98----
eli ei kannata ostaa niitä motonetistavenkula kirjoitti:Eli mun autoon on nyt menossa ilmeisesti ainakin kolmas viiksi, aika hyvin kun mittarissa on vasta 175000, ihan kertakäyttökamaa näyttää olevan.

Muuten, et ole viiksen takuuta käyttänyt, jos ne heti hajoavat. Kuluttajavalituslautakunta auttaa mikäli viiksi ei kestä normaalia odotettavissa olevaa käyttöikää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"eli ei kannata ostaa niitä motonetista Laughing Ne ei ole samoja osia mitä KL varaosat myy, sen on kyllä omakohtaisesti saanut todeta. "
No mä en ainakaan usko että noinkin monimutkaisella osalla on montaa eri valmistajaa, veikkaisin että samasta tuutista tulee.
Onko kukaan vaihtanut noita viiksiä itse? Luulin että homma ois helppo mutta ei tullut mieleen että ratti pitää irroittaa ja siinähän on airbag. No eihän sitä tumpelona uskalla mennä siihen airbagiin koskemaan, tulee vielä 1500e lisälasku
Onko sen airbagin kanssa jotain ongelmaa vai näppästäänkö vaan johto irti?
No mä en ainakaan usko että noinkin monimutkaisella osalla on montaa eri valmistajaa, veikkaisin että samasta tuutista tulee.
Onko kukaan vaihtanut noita viiksiä itse? Luulin että homma ois helppo mutta ei tullut mieleen että ratti pitää irroittaa ja siinähän on airbag. No eihän sitä tumpelona uskalla mennä siihen airbagiin koskemaan, tulee vielä 1500e lisälasku

---vito 108d 98----