missäpäin joensuuta tai ainaskin pohjoiskarjalassa onnistus osien kromaus?? pitäs saada kromattuu kaikkee pientä metalli/ muovi osaa ja mikähän ois hinta?
Onko tarkoitus kromata oikeasti vai maalata pelkästään kromimaalilla?
Kromausta ei kovin moni pulju itse suomessa tee. Viron pojat tekee halvalla ja HUONOA
jannekoo kirjoitti:Tämä ei ole Joensuussa, mutta tuosta firmasta olen ainakin kuullut kehuja: www.customcoating.net Noilla sivuilla on jotain hintatietojakin.
Minkähänlainen kulutuskestävyys on tommosella kromipinnotuksella? Oikea kromaushan on aivan ERI ASIA kuin edellä mainitussa linkissä esitellään.
Työn hinta ainakin aivan eri luokkaa.
Toinen ero on normaali kromauksen vaatima pohjatöiden laatu, joka on lievästi sanottuna kova! Jos "kromipinnoittaminen" on jotain sukua maalaamiselle, niin olis mielenkiintoinen tietää onko se yhtä tarkka pohjista.
Jonkun vanhojen osien kromaussuunnitelmathan kaatuu monesti - jos ei hintaan - niin pohjatöiden laatuvaatimuksiin. Pakkeliakaan kun ei oikein siedä...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
No, pitää vetää kotopuoleen päin, naapurista löytyy tuollainen firma, ja jälki on hyvää: http://www.loimaankromaus.fi/
...Hmm.. otetaan sen verran takaisin, että kyseessä oli erään seinätelineen sinkitys, mutta sekin meni Ok. Eli sanoisin että kromaus hoituu ja mersuun kehtaa osat sen jälkeen pistää!
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Tenutähti kirjoitti:Minkähänlainen kulutuskestävyys on tommosella kromipinnotuksella? Oikea kromaushan on aivan ERI ASIA kuin edellä mainitussa linkissä esitellään.
Jep, eri asia on. Muovin (siitäkinhän kyseltiin) oikeaa kromausta ei ehkä tee kukaan Suomessa, ainakaan pieniä määriä yksityiselle. Sama ongelma kuin anodisointien kanssa.
Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta voisi arvata sen olevan automaalin luokkaa, jos vanteitakin kerran tehdään.. Sama varmaan pätee ehkä myös pohjatyön vaatimuksiin.
Suomessa on kyllä yksi paikka jossa nimen omaan KROMATAAN muovia, paikka sijaitsee turussa, mutta en nyt tähän hätään muista firman nimeä. oon kromauttanut siell W124:n muoviset ajovalojen kehykset sieltä lasin takaan. ihan ok, mutta heti huomas kun toisessa oli huonommin tehdyt pohjat
tuo customcoating on varmasti parempi vaihtoehto jos osat tulevat auton ulkopuolelle, koska tuossa kromimaalin päälle tulee vielä lakka joten se kestää kuten mikä tahansa automaali. tuo varsinainen kromauttaminen on siis tässä tilanteessa se huonompi vaihtoehto, nimittäin se ei tule kestämään päivittäisessä ajossa auton ulkopuolella!!ellet lakkaa sitä ja sitten pinta muuttuu sameaksi ajan kuluessa.Sitten jos osat olisivat metallia asia olisi päinvastoin.
Tuo jäljitelmämaalaus ei välttämättä oo paras mahdollinen vaihtoehto, kuinka monella on omakohtaisia kokemuksia pinnan kestävyydestä auton normaalikäytössä?
Näyttely peleissä voi toimiakkin kun eivät altistu auringonvalolle, kiville, suolalle ja linnun paskalle..
_Antti kirjoitti:Tuo jäljitelmämaalaus ei välttämättä oo paras mahdollinen vaihtoehto, kuinka monella on omakohtaisia kokemuksia pinnan kestävyydestä auton normaalikäytössä?
Näyttely peleissä voi toimiakkin kun eivät altistu auringonvalolle, kiville, suolalle ja linnun paskalle..
Aivan, mutta tossahan on siis päällä vielä ihan normaali autolakka joten tuskin se siitä mitenkään vioittuu.. KS. www.pajalle.com sielä on toinen veljeksistä maalauttanut Seatin vanteet.
Jos haluat kunnollista kromausta, niin sitä et Suomesta löydä. Lähin kunnolinen kromipaja, joka tekee yksityiselle taitaa olla jossain Ruotsissa. Aiheesta on käyty paljon keskustelua HDFC-foorumilla. Käy vakoilemassa sieltä. Ja pohjathan pitää olla tehty sitten todella hyvin. Kromi ei anna anteeksi mitään.