MB 300 Ce 24v - AUTO PUOLTAA, vaikka nelipyöräsuuntaus tehty
Ootko lukenu noita vanhoja RVS juttuja(haku:RVS)Joillaki vaikuttanu ulinaan, joillakin ei. Yks tuttuni laittelee sita ,ja väittää että tepsii alkaviin vikoihin. Aion kokeilla jos tuo ulina vähänkään pahenee, ei vielä häiritse millään lailla.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Testi ja pettymys; autoni puoltaa ihan yhtä pahasti kuin ennen säätöjä. Auto pyrkii vänkärinpuoleiseen ojaan. Koeajo suoritettiin urattomalla moottoritienpätkällä.
Rattia täytyy pitää koko ajan vasemmalle käännettynä jottei mene penkkaan. Jos pidän rattia väkisin täsmälleen keskellä, auto lähtee tietysti kaartumaan ojaan. Jos heitän ratista irti, auto lähtee kaartamaan ojaan. Ojaan mennään koko ajan... ihan sama onko nopeus 20 tai 100 km/h, eli painotuksista ei ole kyse. Todella ärsyttävää!!
Ohjauksen nivelet on kunnossa kahden eri katsastusmiehen tarkistamina. Renkaat on pari viikkoa vanhat bridgestonen Noranzat 225/45/17 ja vanteissa 35ET. Tänään tehtiin se nelipyöräsuuntaus ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. Ihan kuin suuntausta ei olisi tehtykään. Lappu vaan vänkärinpenkille ja rahat pois.
Onko vannekoolla ja renkaan kosketuspinnalla merkitystä säätöjen suhteen? Testausyksikön tulosteessa kun on vanteen halkaisijaksi merkitty 15". Suuntaus tehtiin ilmeisesti koneelta löytyneitten vakiosäätöarvojen mukaan.
Ideoita, ehdotuksia mitä pitää kokeilla ennen kuin menen haukkumaan sen n. 20 v asentajapojan...? Eikö minulla ole kuitenkin lähtökohtaisesti oikeus vaatia, että auto kulkisi suuntauksen jälkeen suoraan?
ps. Missä te Oululaiset olette käyneet säädättämässä kulmia?
Rattia täytyy pitää koko ajan vasemmalle käännettynä jottei mene penkkaan. Jos pidän rattia väkisin täsmälleen keskellä, auto lähtee tietysti kaartumaan ojaan. Jos heitän ratista irti, auto lähtee kaartamaan ojaan. Ojaan mennään koko ajan... ihan sama onko nopeus 20 tai 100 km/h, eli painotuksista ei ole kyse. Todella ärsyttävää!!

Ohjauksen nivelet on kunnossa kahden eri katsastusmiehen tarkistamina. Renkaat on pari viikkoa vanhat bridgestonen Noranzat 225/45/17 ja vanteissa 35ET. Tänään tehtiin se nelipyöräsuuntaus ja sillä ei ollut mitään vaikutusta. Ihan kuin suuntausta ei olisi tehtykään. Lappu vaan vänkärinpenkille ja rahat pois.
Onko vannekoolla ja renkaan kosketuspinnalla merkitystä säätöjen suhteen? Testausyksikön tulosteessa kun on vanteen halkaisijaksi merkitty 15". Suuntaus tehtiin ilmeisesti koneelta löytyneitten vakiosäätöarvojen mukaan.
Ideoita, ehdotuksia mitä pitää kokeilla ennen kuin menen haukkumaan sen n. 20 v asentajapojan...? Eikö minulla ole kuitenkin lähtökohtaisesti oikeus vaatia, että auto kulkisi suuntauksen jälkeen suoraan?
ps. Missä te Oululaiset olette käyneet säädättämässä kulmia?
Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
Kaikki autothan tien kaltevuudesta johtuen pyrkii sinne ojaan.
Eri asia jos sitte pitää oikeen rattia väännättää. Ton nelipyöräsuuntauksen voi tosiaan tehä vikuralleen, siitä tuli itselläki kokemusta.
Ei riitä että korjaamo omistaa uudet ja hyvät laitteet, niitä pitää osata käyttää ja mersun kanssa varsinki. Seuraa vierestä, rattiaki pitää välillä pyöritellä laidasta laitaan ja taas säätää ja varmaan nuo asetusarvokki ois syytä olla oikeen ja olikohan autoasi madallettu, ohjearvot sillon varmaan erit. Ja kai poika kävi itse tastaamassa ja hyväksi havaitsi. Vie takasi.
Toki kuvioheitto rengaski mahdollinen.
Eri asia jos sitte pitää oikeen rattia väännättää. Ton nelipyöräsuuntauksen voi tosiaan tehä vikuralleen, siitä tuli itselläki kokemusta.
Ei riitä että korjaamo omistaa uudet ja hyvät laitteet, niitä pitää osata käyttää ja mersun kanssa varsinki. Seuraa vierestä, rattiaki pitää välillä pyöritellä laidasta laitaan ja taas säätää ja varmaan nuo asetusarvokki ois syytä olla oikeen ja olikohan autoasi madallettu, ohjearvot sillon varmaan erit. Ja kai poika kävi itse tastaamassa ja hyväksi havaitsi. Vie takasi.
Toki kuvioheitto rengaski mahdollinen.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Täsmennyksiä;
-Auton iskunvaimentajat on kunnossa. Auto ei jää kummaltakaan puolelta nytkymään kun painan omalla painollani etukulmasta.
-Ilmanpaineet kokeiltu 2,4 - 2,9b, ei vaikutusta käyttäytymiseen.
-Autossa on vakioalusta. (takana ilm. erikoisvahvisteinen- ja edessä normijousi jolla keula madaltuu keulan painosta johtuen ~30 mm. (Voisiko johtua tästä, että vaatisi myös eteen erikoisvahvisteisen?)
-Tätä autoa ei myöskään ole kolaroitu.
Jos ajan vastaantulevan kaistalla, auto lähtee kaartamaan ajosuuntaan nähden vasempaan ojaan, tosin huomattavasti lievemmin kuin oikealla kaistalla ajettaessa. Eli kallistusten mukaan mennään.
Auton geometria on joka tapauksessa hanurista. Kun pidän rattia suorassa, oltiinpa kummalla kaistalla tahansa, auto kaartaa hitaasti mutta varmasti oikealle ojaan.
Nimenomaan tuo seikka kiinnostaa, että kuinka paljon itse suuntauksen onnistustumista voi kyseenalaistaa? Vein autoni suunnattavaksi sen takia kun halusin että auto kulkisi suoraan. Kun auto säätöjen jälkeen edelleen puoltaa, niin silloinhan suuntaus ei ole onnistunut.
Tilanne kokonaisuudessaan ei alunperinkään herättänyt luottamusta. Viedessäni auton pajalle, asentaja mietti hetken ja tuumasi että löytyyköhän meiltä edes siihen autoon arvoa, no löyty ne kuitenkin, jotkus vakioarvot...
-Auton iskunvaimentajat on kunnossa. Auto ei jää kummaltakaan puolelta nytkymään kun painan omalla painollani etukulmasta.
-Ilmanpaineet kokeiltu 2,4 - 2,9b, ei vaikutusta käyttäytymiseen.
-Autossa on vakioalusta. (takana ilm. erikoisvahvisteinen- ja edessä normijousi jolla keula madaltuu keulan painosta johtuen ~30 mm. (Voisiko johtua tästä, että vaatisi myös eteen erikoisvahvisteisen?)
-Tätä autoa ei myöskään ole kolaroitu.
Jos ajan vastaantulevan kaistalla, auto lähtee kaartamaan ajosuuntaan nähden vasempaan ojaan, tosin huomattavasti lievemmin kuin oikealla kaistalla ajettaessa. Eli kallistusten mukaan mennään.
Auton geometria on joka tapauksessa hanurista. Kun pidän rattia suorassa, oltiinpa kummalla kaistalla tahansa, auto kaartaa hitaasti mutta varmasti oikealle ojaan.
Nimenomaan tuo seikka kiinnostaa, että kuinka paljon itse suuntauksen onnistustumista voi kyseenalaistaa? Vein autoni suunnattavaksi sen takia kun halusin että auto kulkisi suoraan. Kun auto säätöjen jälkeen edelleen puoltaa, niin silloinhan suuntaus ei ole onnistunut.
Tilanne kokonaisuudessaan ei alunperinkään herättänyt luottamusta. Viedessäni auton pajalle, asentaja mietti hetken ja tuumasi että löytyyköhän meiltä edes siihen autoon arvoa, no löyty ne kuitenkin, jotkus vakioarvot...
Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Ongelmaa on ollut muillakin...
Tismalleen samanlainen ongelma ollut juuri vastaavassa autossa. Puolsi aina oikealle ja ihan vakiorenkailla. Ei haitannut auton omistajaa joten ei tutkittu sen enempää.
Sinuna veisin sen auton takaisin sinne pyöränsuuntauspaikkaan ja vaatisin että auto tulee kuntoon. Jos eivät saa, niin jonku hyvitys olisi paikallaan mielestäni. Mikäli heillä ei alunperin ole tietotaitoa laittaa sitä kuntoon, olisi heidän varmaankin kannattanut se kertoa eikä vain rahastaa asiakasta.
Itse säädätin kulmat Pitäjänmäen vehossa aikoinaan jossa muuten kulmien säätö on hallinnassa. Oli erittäin asiantuntevaa palvelua vaikka auto oli madallettu reilusti ja isot vanteet. Kumit kuluivat tasaisesti säädön jälkeen. Saivat kerralla kuntoon vaikka hinta olikin aika suolainen.
Sinuna veisin sen auton takaisin sinne pyöränsuuntauspaikkaan ja vaatisin että auto tulee kuntoon. Jos eivät saa, niin jonku hyvitys olisi paikallaan mielestäni. Mikäli heillä ei alunperin ole tietotaitoa laittaa sitä kuntoon, olisi heidän varmaankin kannattanut se kertoa eikä vain rahastaa asiakasta.
Itse säädätin kulmat Pitäjänmäen vehossa aikoinaan jossa muuten kulmien säätö on hallinnassa. Oli erittäin asiantuntevaa palvelua vaikka auto oli madallettu reilusti ja isot vanteet. Kumit kuluivat tasaisesti säädön jälkeen. Saivat kerralla kuntoon vaikka hinta olikin aika suolainen.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
ETU
Pyörien suuntaus
Kokonais TARKASTETTU: +4,8mm SÄÄTÖ: +2,3mm
Osittais TARKASTETTU: +3,1mm +1,8mm SÄÄTÖ: +1,1mm +1,2mm
Camber TARKASTETTU: -1´03 -1´25 SÄÄTÖ: -0´56 -0´45
Castor TARKASTETTU: 10´23 10´39 SÄÄTÖ: 10´23 10´39
Olkatappi TARKASTETTU: 15´35 15´48 SÄÄTÖ: 15´35 15´48
Summakulma TARKASTETTU: 14´32 14´23 SÄÄTÖ: 14´32 14´23
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: 0´01 SÄÄTÖ: -0´03
TAKA
Kokonais TARKASTETTU: +5,6mm SÄÄTÖ: +3,6mm
Osittais TARKASTETTU: +2,2mm +3,3mm SÄÄTÖ: +1,8mm +1,8mm
Camber TARKASTETTU: -1´36 -1´48 SÄÄTÖ: -1´56 -1´51
Kulkukulma TARKASTETTU: -0´05 SÄÄTÖ: -0´00
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: -0´02 SÄÄTÖ: -0´03
...Mut kukapa näistä ymmärtäis!
Pyörien suuntaus
Kokonais TARKASTETTU: +4,8mm SÄÄTÖ: +2,3mm
Osittais TARKASTETTU: +3,1mm +1,8mm SÄÄTÖ: +1,1mm +1,2mm
Camber TARKASTETTU: -1´03 -1´25 SÄÄTÖ: -0´56 -0´45
Castor TARKASTETTU: 10´23 10´39 SÄÄTÖ: 10´23 10´39
Olkatappi TARKASTETTU: 15´35 15´48 SÄÄTÖ: 15´35 15´48
Summakulma TARKASTETTU: 14´32 14´23 SÄÄTÖ: 14´32 14´23
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: 0´01 SÄÄTÖ: -0´03
TAKA
Kokonais TARKASTETTU: +5,6mm SÄÄTÖ: +3,6mm
Osittais TARKASTETTU: +2,2mm +3,3mm SÄÄTÖ: +1,8mm +1,8mm
Camber TARKASTETTU: -1´36 -1´48 SÄÄTÖ: -1´56 -1´51
Kulkukulma TARKASTETTU: -0´05 SÄÄTÖ: -0´00
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: -0´02 SÄÄTÖ: -0´03
...Mut kukapa näistä ymmärtäis!

Viimeksi muokannut HAulakoski, Pe 25.11.2005 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
vetoa
Eräässä autossa alkoi vetely kolarin/kolarikorjauksen jälkeen,
veteli kolaroidun etupään puoleiseen ojaan.
Lisäksi aikaa myöten selvisi että kolaroidun
puolen rengas kului nopeammin kuin muut, rengas kului
vain toiselta puolelta.
Korjaus oli tehty merkkiliikkeessä, ja pyöränkulmat oli
korjauksen jälkeen laitteiden mukaan kohdallaan.
Mitattuani akselivälin molemmilta puolilta huomasin,
että kolaroidulla puolella akseliväli oli yli sentin lyhyempi
kuin "ehjältä" puolelta.
Katsastuksessakin akselivälissä saa olla tietääkseni
melkoisia heittoja, vaikka auto ei käyttäydykään "normaalisti".
Ei se auto useasti ole kolarikorjauksen jälkeen entisessä
kunnossaan
veteli kolaroidun etupään puoleiseen ojaan.
Lisäksi aikaa myöten selvisi että kolaroidun
puolen rengas kului nopeammin kuin muut, rengas kului
vain toiselta puolelta.
Korjaus oli tehty merkkiliikkeessä, ja pyöränkulmat oli
korjauksen jälkeen laitteiden mukaan kohdallaan.
Mitattuani akselivälin molemmilta puolilta huomasin,
että kolaroidulla puolella akseliväli oli yli sentin lyhyempi
kuin "ehjältä" puolelta.
Katsastuksessakin akselivälissä saa olla tietääkseni
melkoisia heittoja, vaikka auto ei käyttäydykään "normaalisti".
Ei se auto useasti ole kolarikorjauksen jälkeen entisessä
kunnossaan

Ex monta W-kirjainta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Huomasin tuossa, että jos ajan kuoppaisella tiellä niin vasen etupää ottaa hyvin iskuja vastaan, pehmeästi eikä kuulu mitään erikoisia ääniä mutta sitten oikealta edestä kuuluukin kuoppaan ajaessani erikoinen ontto kolahdus. Jouset on uudet mutta iskarit vanhat tosin luullakseni kunnossa olevat kun auto ei jääny keinumaan ku painan kulmasta. Liittyisköhän tuo ääni mahtollisesti tuohon puoltamiseen?
Ongelmia on riittänyt ihan kiitettävästi....
Ongelmia on riittänyt ihan kiitettävästi....

Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
Oikealle...




Re: Oikealle...
Ja vielä listaan kallistuksenvakaajan kumipuslat edessä?cuuno kirjoitti:....olet siis käynny kaikki läpi >>>>> takapään raidetangot, narina helat, etupään raidetangot, raidetankojen yhdystangon, alapallot, ohjaus iskarin, simpukan, apusimpukan, etu alatukivarsien kumit, iskarit, jouset, laakerit, jarrut? ....jos kaikki ok niin nää 124:set vaan on monesti alustaltaan vähän oikealle haluavia ....on kaikissa kolmessa täälläkin samaa vikaa
![]()
![]()
Puoltamista voi korjata säätämällä arvot "vihreän" alueen eri laitoihin, muistaakseni camber. Hakua käyttämällä löytyy tietoa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No jos auto on 15 vuotta vanha niitä on...oli se sitten mersu tai joku muu (näistä tosin suurin osa on jo paalattu). Myy se mulle kun kyllästyt - markkinahintaan 5000 ekua...olen talviautoa vaillaHAulakoski kirjoitti: Ongelmia on riittänyt ihan kiitettävästi....

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei noista arvoista muuta voi mitään muuta sanoa, kuin että sekä vasen, että oikea puoli on yritetty säätää miltei samoihin.
Enemmän arvoista olisi ssanut irti, jos raja-arvot olisi merkattu, eli onko säädöt raja-arvojen sisällä.....
Lisäksi onko enne säätöä alustan korkeus mitatty, että on edes oikeat säätöarvot......kun nuo arvot muuttuvat alustan koron mukaan......
.
Yleisesti ottaen tuo OLKATAPPI kertoo, varsinkin jos se heittää säätöarvosta, onko alusta saanut kipeätä.... Sen säätäminen on nimittäin miltei mahdotonta...
MikaVee mainitsi tuosta ns. pyöränsirtymästä.....
Sillä ei varsinaisesti ole mitään todellista merkitystä, jos kulnien kaikki muut arvot ovat toleranssien sisässä..
Enemmän arvoista olisi ssanut irti, jos raja-arvot olisi merkattu, eli onko säädöt raja-arvojen sisällä.....
Lisäksi onko enne säätöä alustan korkeus mitatty, että on edes oikeat säätöarvot......kun nuo arvot muuttuvat alustan koron mukaan......
.
Yleisesti ottaen tuo OLKATAPPI kertoo, varsinkin jos se heittää säätöarvosta, onko alusta saanut kipeätä.... Sen säätäminen on nimittäin miltei mahdotonta...
MikaVee mainitsi tuosta ns. pyöränsirtymästä.....
Sillä ei varsinaisesti ole mitään todellista merkitystä, jos kulnien kaikki muut arvot ovat toleranssien sisässä..
HAulakoski kirjoitti:ETU
Pyörien suuntaus
Kokonais TARKASTETTU: +4,8mm SÄÄTÖ: +2,3mm
Osittais TARKASTETTU: +3,1mm +1,8mm SÄÄTÖ: +1,1mm +1,2mm
Camber TARKASTETTU: -1´03 -1´25 SÄÄTÖ: -0´56 -0´45
Castor TARKASTETTU: 10´23 10´39 SÄÄTÖ: 10´23 10´39
Olkatappi TARKASTETTU: 15´35 15´48 SÄÄTÖ: 15´35 15´48
Summakulma TARKASTETTU: 14´32 14´23 SÄÄTÖ: 14´32 14´23
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: 0´01 SÄÄTÖ: -0´03
TAKA
Kokonais TARKASTETTU: +5,6mm SÄÄTÖ: +3,6mm
Osittais TARKASTETTU: +2,2mm +3,3mm SÄÄTÖ: +1,8mm +1,8mm
Camber TARKASTETTU: -1´36 -1´48 SÄÄTÖ: -1´56 -1´51
Kulkukulma TARKASTETTU: -0´05 SÄÄTÖ: -0´00
Pyörän erikohtaisuus TARKASTETTU: -0´02 SÄÄTÖ: -0´03
...Mut kukapa näistä ymmärtäis!
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Menen huomenna käymään ko. paikassa vähän kyselemässä mille aletaan. Kiinnostais tietää onko renkaan leveydellä ja koolla ja profiililla merkitystä säätöjen suhteen... Kun edelleenkin siinä tulosteessa oli se 15" vannekoko.
Voinko yksinkertaisesti vaatia uudelleentarkastuksen sillä perusteella että auto ei kulje suoraan edes tasaisella, vaikka pidän rattia keskellä? Rattiahan ei ole keskitetty jos auto käyttäytyy näin...
Voinko yksinkertaisesti vaatia uudelleentarkastuksen sillä perusteella että auto ei kulje suoraan edes tasaisella, vaikka pidän rattia keskellä? Rattiahan ei ole keskitetty jos auto käyttäytyy näin...
Rattia täytyy pitää koko ajan vasemmalle käännettynä jottei mene penkkaan. Jos pidän rattia väkisin täsmälleen keskellä, auto lähtee kaartumaan ojaan. Jos heitän ratista irti, auto lähtee kaartamaan ojaan.
Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Tänään auto kävi uudestaan ylhäällä ja ohjausniveliä väänneltiin kolmanteen kertaan. Asentaja sai vasemman puolen alapalloniveleen pari milliä välystä kun käytti vähän enempi voimaa. Tuon lisäksi ne näkyvimmät kumit, kun edestä alhaalta katsoo, oli ihan kuluneet. Onko ne sitten vakaajan helat vai mitä ne on (10e /kpl)?
Tuskin näistä vioista kumpikaan vaikuttaa puoltamiseen mutta arvauksia että korjaantuukohan etupäästä kuuluva kolina ja lonkse jäätyneellä sohjolla ajettaessa noilla puslien vaihdolla? Nyt tuntuu kuin tyhjillä renkailla ajelis...
Tuskin näistä vioista kumpikaan vaikuttaa puoltamiseen mutta arvauksia että korjaantuukohan etupäästä kuuluva kolina ja lonkse jäätyneellä sohjolla ajettaessa noilla puslien vaihdolla? Nyt tuntuu kuin tyhjillä renkailla ajelis...

Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Kävin liikkeessä ja niin vain löydettiin koneelta arvot 17-tuuman vanteille, jotka YLLÄTTÄIN oli erit kuin 15-tuumaisille. No, säädettiin kulmat uudelleen ja nyt mennään suoraan!
Lisäksi vakaajan puslat vaihdettiin ja siihen loppu kolinat...
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Lisäksi vakaajan puslat vaihdettiin ja siihen loppu kolinat...
Kiitoksia kaikille vastanneille!

Mercedes Benz c124 300 Ce 24v -90
Niin, mersut, uudet ja miksi ei vanhatkin tahtoo puoltaa oikealle kokoajan.
oli alusta kunnossa tai ei.
mutta eipä niitä alustan arvoja säädetä samoihin arvoihin kummaltakin puolelta.
oikealla eri arvot kuin vasemmalla puolella.
niin kuin eräs kirjoitta tuossa mainitsi auton tulleen kuntoon kun käytti sitä veholla suunnattavana.
jaska
oli alusta kunnossa tai ei.
mutta eipä niitä alustan arvoja säädetä samoihin arvoihin kummaltakin puolelta.
oikealla eri arvot kuin vasemmalla puolella.
niin kuin eräs kirjoitta tuossa mainitsi auton tulleen kuntoon kun käytti sitä veholla suunnattavana.
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Vakaajan puslat


Re: Oikealle...
Hyvä tietää. Omassakin on ihan pikkuisen oikeistolaisen vikkaa. Ei häiritsevästi ja renkaat näyttää kuluvan tasaisesti.cuuno kirjoitti:...niin nää 124:set vaan on monesti alustaltaan vähän oikealle haluavia ....on kaikissa kolmessa täälläkin samaa vikaa![]()
![]()
-A-J-
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole auto puoltanut enään viime kesästä
uutta osaa:
-Maalipinta
-tuulilasi
-hihna
-suuttimet
-vesipumppu
-alatukivarret pallonivelineen.
-kohta tulpanjohdot
-kohta virranjakajankansi ja pyörijä
-moottorin lämpötila-anturi
-Latausjännitteen säädin
-lamda-anturi
-... en muista kaikkea..
Stefasta ei perän vuoto ole kiinni... Perässä on jotain hämärää.. Lykkää painetta ja laskee öljyä pihalle huohottimesta aivan liikaa.. Uutta perää metsästän..
Pyöränlaakerissa tosiaan vikaa, mutta tarvitsee vaihdattaa perän vaihdon yhteydessä molemmat puolet..
Muuten auto rupeaa olemaan tiptop kunnossa teknisesti.
Heti kun jaksan vaihtaa noi sytyspuolen osat mitkä tuossa latialla pyörii..
Korjaus, että kyllä tuossa sportlinen alusta on, mutta alustaa on korvattu
jollain ihme tarvike madallusjousilla
.. Tilanne tarvitsee vielä korjata.. Sportline: Näin veho sanoi kuten myös: merteil, RTO-tuonti ja Kl-varaosat.
Sen mukaan..
Muita vikoja...
-Väärä ratti.. (uusi ostolistalla) Maalari väitti ettei ollu kolaroitu, mutta mikä selittää ratin vaihdon..
-apukuskin ikkunatiiviste vuotaa (uusi ostettu, mutta odottaa motivaatio piikkiä, että saa vaihdettua)
-sähköantenni paskana. (ostoslistalla jossain vaiheessa)
-ajovalolyhdyn toinen pyyhkijä ei toimi. (tarvisi putsata moottori, kun jaksaa: ehkä kesälomalla mökillä kaljaspäissäni..)
Automaattilaatikko tarvii säädättää jossain vaiheessa mahdollisesti vahvistaa, jotta tekee sen viimisen päälle.
Sitten odototellaan museoikää, jos en ole siihen mennessä polkenu sitä loppuun..
Ainoa huomatus (suullinen) oli tänä vuonna kun katsastin autoa, että ajovalo korkeudensäätö vasemmalla oli päin P:tä.. Oli maalamolla jäänyt vähän kesken.
Katasatusmies sen sit sääti kuntoon..

uutta osaa:
-Maalipinta
-tuulilasi
-hihna
-suuttimet
-vesipumppu
-alatukivarret pallonivelineen.
-kohta tulpanjohdot
-kohta virranjakajankansi ja pyörijä
-moottorin lämpötila-anturi
-Latausjännitteen säädin
-lamda-anturi
-... en muista kaikkea..
Stefasta ei perän vuoto ole kiinni... Perässä on jotain hämärää.. Lykkää painetta ja laskee öljyä pihalle huohottimesta aivan liikaa.. Uutta perää metsästän..
Pyöränlaakerissa tosiaan vikaa, mutta tarvitsee vaihdattaa perän vaihdon yhteydessä molemmat puolet..
Muuten auto rupeaa olemaan tiptop kunnossa teknisesti.
Heti kun jaksan vaihtaa noi sytyspuolen osat mitkä tuossa latialla pyörii..
Korjaus, että kyllä tuossa sportlinen alusta on, mutta alustaa on korvattu
jollain ihme tarvike madallusjousilla

Sen mukaan..
Muita vikoja...
-Väärä ratti.. (uusi ostolistalla) Maalari väitti ettei ollu kolaroitu, mutta mikä selittää ratin vaihdon..
-apukuskin ikkunatiiviste vuotaa (uusi ostettu, mutta odottaa motivaatio piikkiä, että saa vaihdettua)
-sähköantenni paskana. (ostoslistalla jossain vaiheessa)
-ajovalolyhdyn toinen pyyhkijä ei toimi. (tarvisi putsata moottori, kun jaksaa: ehkä kesälomalla mökillä kaljaspäissäni..)
Automaattilaatikko tarvii säädättää jossain vaiheessa mahdollisesti vahvistaa, jotta tekee sen viimisen päälle.
Sitten odototellaan museoikää, jos en ole siihen mennessä polkenu sitä loppuun..
Ainoa huomatus (suullinen) oli tänä vuonna kun katsastin autoa, että ajovalo korkeudensäätö vasemmalla oli päin P:tä.. Oli maalamolla jäänyt vähän kesken.
Katasatusmies sen sit sääti kuntoon..
220.128 Black Mirror