Kokemuksia C200 CDI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Kokemuksia C200 CDI

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kaverini on ostamassa -02 mallista 120t ajettua.Kerroin tästä foorumista ja hän pyysi kysymään kokemuksista muilta Mersumiehiltä.
Sekä positiiviset että negatiiviset olisivat tervetulleita kaikilta, joilla kokemusta k.o mallista.

-Asko-
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Onanias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Vaikka 200CDI onkin malliston "tehottomin" on meno vaivatonta ja varsinkin ns. käytännön suorituskyky on kohdallaan. Kulkee melko vähällä, n. 5,5 /100km. Tosin mulla kokemusta vain neljästä Lapin reissusta (yht. ~600km), joten ko. mallin omistajat on parempia vastaamaan.
W202 240 -98 Elegance
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hiljainen ja hyvä ajaa.

Tuo on vielä niin uusi ja vähän ajettu, että eiköhän se ainakin naapureiden silmissä käy laatuautosta monta vuotta vielä. :D

Suurien tilojen takia ei ehken kuitenkaan kannata ostaa.
Jos on niiden tarvista, niin mallistosta löytyy sopivampiakin.

Mulla ei ole ollut oikein mitään ongelmia, paitsi tietenkin itse aiheutettuja.
80, tuhatta on tähän mennessä kiusattu.

Huollot on kait ihan normaalihintaisia.
Pitäminen ei kuitenkaan ole ollut hirveän halpaa.
Mulla on mennyt parissa vuodessa melkein kymppitonni lähes välttämättömien osien ostoon, jotka on tekovaiheessa unohtuneet autosta poikkeen. :wink:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja paloviita »

tuikku kirjoitti:.
Pitäminen ei kuitenkaan ole ollut hirveän halpaa.
Mulla on mennyt parissa vuodessa melkein kymppitonni lähes välttämättömien osien ostoon, jotka on tekovaiheessa unohtuneet autosta poikkeen. :wink:

:lol: :lol: :lol:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Jack »

w203 erittäin hyvä valinta, sähköviat vähäisiä verrattuna E-sarjaan.

Alustan suhteen , noh alustan osat kuuluu huoltoon niin kuin mersussa yleensäkkin :-p

noh eniten menee varmaan "linnunluita" eli kallistuksenvakaajan yhdystankoja+ "karhus"helat, eli tunnetaan my ös nimellä "kitinähelat" , ja lisäksi kallistuksenvakaajan tukilaakerit, eli keskimmäiset kumihelat, ellei ole jo vaihdettu uuden mallisiin.

ajovalonpesimet ei tahdo toimia, johtuen etu-sam ohjainlaitteessa olevasta suunnitteluvirheestä, siitä pääsee tosin eroon ehkä mahdollisesti kun käytät autoa veholla. niin ja sitten villkukytkimiä on joskus vaihdettu, ja toki lisäksi normaalit viat kuten , suuttimet 20 000 km välein, plus laturi on uusittu jokaisessa 60 000 huollossa .

no joo, nuo kaksi viimeistä "vikaa " olivat huumoria =)

ei siinä w203;ssa oikeastaan ole mitään isompaa vikaa, perusvarma mersu jos minulta kysytään.

terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
jarviti1
Sisäänajossa
Sisäänajossa

c 200 cdi

Viesti Kirjoittaja jarviti1 »

Mulla on sama vm.-01 Ajettu noin 65000. Ilmastoinnin taagivipu menee poikki. Laksuttaa jos on rikki. Mulla meni ja hankala avata. Kirjoitusta on ollut myös manuaalivaihteisen takertuvuudesta. Vaihdevivistosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita.
Vilitsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Vilitsu »

Meikä osti oman 180 000 ajettuna ja nyt 236 000. Laitettu uudet hehkut ja remmi mikä pyörittää laturin ja muut vitkuttimet ja jarruvalokatkaisimen. Muuten tyytyväinen ainoo toi laatikko mikä takertelee pakkasella. Mutta itse käyn laatikon joka vaihteen läpi ennen kun lähtee ajaa, niin sitten ei mitään ongelmia.
Vastaa Viestiin