w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Autolla 220 cdi ajettu alle 50tkm. Toisinaan 1. vaihde menee jäykästi päälle tai ei mene kunnolla päälle jolloin liikkeelle lähtiessä pomppaa pois päältä. Jos käyttää 2. vaihteen kautta, menee hyvin päälle. Onko normaalia mesen 6 vaihteisessa vai menenkö ilmoittamaan lähimpään merkkihuoltoon laatikon olevan rikki.
Täällä oli asista kuukausi-pari sitten aika vilkasta keskustelua
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Auto on siis 2004 mallinen 7/03 käyttöönotettu laite. Auto oli tänään Hyvinkäällä merkkiliikkeessä testauksessa. Kepin linjaukset ovat kunnossa, joten ensimmäisenä apuna laatikkoon vaihdettiin toisenlainen? öljy. (takuu) Tänään ei vaihteet tökkineet. Katsotaan miten toimii jatkossa. Palvelu oli asiallista ko.firmassa, jossa asioin ensimmäistä kertaa. Uskottiin vian olemassa oloon, vaikka ei koeajolla tökkinyt. Toisin oli asiat Toyotalla itä Helsingissä jossa meininki oli se että eihän tässä vikaa ole. Asiakkaalle annettin ymmärtää että on vähintäänkin vainoharhainen. No se on toinen juttu se.
.
Toivottavasti vika korjaantui lopullisesti.
Kerroppa sitten jatkossa, miten toimii, mulla on nimittäin 10/03 otettu käyttöön...
Ja laatikkoa ja kytkintä on kiusattu muilla muutoksilla. Onneksi ei vielä tuollaisia ongelmia.
Nosteleppa etupäätä ilmaan ja kokeile laakereiden välyksiä, täälläpäin on nyt muutamaan jouduttu vaihtamaan, kun ilmeisesti joku stefa päästää vettä läpi ja laakeri ruostuu. Suunnilleen 60 tuhannen kohdalla ovat olleet vaihtokunnossa.
Nimittäin on tuo valmistumisaika niin lähekkäin, että on varmaan samoista osista tehty.
Meinaan että ennenkuin takuu pääsee menemään umpeen.
.
Toivottavasti vika korjaantui lopullisesti.
Kerroppa sitten jatkossa, miten toimii, mulla on nimittäin 10/03 otettu käyttöön...
Ja laatikkoa ja kytkintä on kiusattu muilla muutoksilla. Onneksi ei vielä tuollaisia ongelmia.
Nosteleppa etupäätä ilmaan ja kokeile laakereiden välyksiä, täälläpäin on nyt muutamaan jouduttu vaihtamaan, kun ilmeisesti joku stefa päästää vettä läpi ja laakeri ruostuu. Suunnilleen 60 tuhannen kohdalla ovat olleet vaihtokunnossa.
Nimittäin on tuo valmistumisaika niin lähekkäin, että on varmaan samoista osista tehty.
Meinaan että ennenkuin takuu pääsee menemään umpeen.
.
Laatikko muuttui herkkäliikkeisemmäksi kyllä, mutta vieläkin hieman tukevasti joutuu välillä ykköstä kytkemään. Sellainen auttaa kun ykkönen ei meinaa mennä päälle, vetää hieman taakse ja uudestaan eteen, niin kytkeytyy helposti. Selvä vaikutus oli kyllä öljyn vaihdolla. Kiitos muuten vinkistä, täytynee tunkkailla joku päivä.
Tässä lisää juttua nuista 6-pykäläisistä lootista.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=w203
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... light=w203
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Laatikko uusiksi
Auto makasi Hyvinkäällä pari viikkoa, kun korjasivat tehtaan määräysen mukaan laatikon ensin. No piti jotain jurinaa sen jälkeen, joten meinasivat ensin että joutuu korjaan uudestaan. Autoa haettaessa sanottiin laatikon menneen uusiksi. No nyt on kuulemma parempi kuin uusimarkoala kirjoitti:Laatikko muuttui herkkäliikkeisemmäksi kyllä, mutta vieläkin hieman tukevasti joutuu välillä ykköstä kytkemään. Sellainen auttaa kun ykkönen ei meinaa mennä päälle, vetää hieman taakse ja uudestaan eteen, niin kytkeytyy helposti. Selvä vaikutus oli kyllä öljyn vaihdolla. Kiitos muuten vinkistä, täytynee tunkkailla joku päivä.

Kaikkea sitä statusarvojen ylläpitämiseksi pitää kestää.
Onkohan muuten näin, että koneiden tehojen lisäysten myötä laatikoita ei ole kehitetty riittävän vahvoiksi nyky koneiden tehoille. On muuten muillakin merkeillä akselin pätkät posahtaneet laatikon kyljestä ulos sokkien ja muiden osien pettämisen vuoksi.
Onkohan muuten näin, että koneiden tehojen lisäysten myötä laatikoita ei ole kehitetty riittävän vahvoiksi nyky koneiden tehoille. On muuten muillakin merkeillä akselin pätkät posahtaneet laatikon kyljestä ulos sokkien ja muiden osien pettämisen vuoksi.
.
Minkä ikäinen auto Ecolla ? (tarkka käyttöönotto)
Kun mulla ei vielä ole ollut ongelmia laatikon kanssa (luojan kiitos).
Oliskohan jopa laatikon malli vaihtunut juuri minun 10/03, ja Markoalan 07/03 autojen välissä ?
Mikä on moottorin tyyppi ?, mulla on 646........
Luulisin, että mulla on varmaan paljon kiusatumpi laatikko, kun teillä.
Mulla tulee aika paljon "pikkuajuakin", koiria juoksutettaessa.
Minkä ikäinen auto Ecolla ? (tarkka käyttöönotto)
Kun mulla ei vielä ole ollut ongelmia laatikon kanssa (luojan kiitos).
Oliskohan jopa laatikon malli vaihtunut juuri minun 10/03, ja Markoalan 07/03 autojen välissä ?
Mikä on moottorin tyyppi ?, mulla on 646........
Luulisin, että mulla on varmaan paljon kiusatumpi laatikko, kun teillä.
Mulla tulee aika paljon "pikkuajuakin", koiria juoksutettaessa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
w203
Mulla on sama vm.-01 Ajettu noin 65000. Vaihdevivistosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita. Irroita jalopuu vaihdevivun ympäriltä. Sieltä pääsee näkemään.
Re: w203
Nostoa!jarviti1 kirjoitti:Mulla on sama vm.-01 Ajettu noin 65000. Vaihdevivistosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita. Irroita jalopuu vaihdevivun ympäriltä. Sieltä pääsee näkemään.
Huomaa samaa ongelmaa täällä kun aamulla on kylmänä. Ensimmäinen vaihto 1-> 2 hieman jäykempi, mutta kyllä se ok menee päälle. Ei rutise.
Sitten kun moottori yhtään lämmennyt niin normaalisti pelittää. Auton käyttöönotto -02 malli -03. Onko muilla nämä rasvaillut auttaneet ja mikä tuo muoviosa homma on?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Luinkin hieman jo toistkin foorumia.. katsoin myös autodatasta niin kertoihan se sekin että voi olla liian paljon öljyä täytetty..dealer kirjoitti:Jos 6-vaihteiseen laittaa liikaa öljyä alkaa kakkosen synkronointi takertamaan eikä vaihde mene kunnolla päälle.
Laatikkoöljyt vasta vaihdettu. Tarkastin purkista niin sinne on laitettu nyt 1,7l (osa voi olla ohimennyt) ja soitin korjaajalle niin tarkistusreikään asti oli laittanut. Otetaan tässä joku päivä pois sieltä niin että on n. 1cm alle merkin.
Öljymäärä mulla pitää olla vaivaiset 1,2dl.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Öljyä vähennetty ja nyt toimii laatikko hyvin.. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Vanha aihe, mutta mulle ajankohtainen, koska 2 vaihde ei mene ilman "rusahdusta" kylmänä päälle eikä pakki näin talvikelillä meinaa millään.
Vaihettiin öljyt alfamerin ohjeiden mukaan täyttöreikään asti ja ei auttanu, joten pitäisi pukille nostaa ja ottaa öljyä poies. toisella foorumilla sanoivat että n. 7 mm täyttöreistä, kuusiokoloaavaimella mitata. Onkos tällä vika viestin kaverilla pelittänyt vaihteet tuon vähennyksen jälkeen?
Vaihettiin öljyt alfamerin ohjeiden mukaan täyttöreikään asti ja ei auttanu, joten pitäisi pukille nostaa ja ottaa öljyä poies. toisella foorumilla sanoivat että n. 7 mm täyttöreistä, kuusiokoloaavaimella mitata. Onkos tällä vika viestin kaverilla pelittänyt vaihteet tuon vähennyksen jälkeen?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
6v manuallia ei saa täyttä reijän reunaan asti,blackmoor kirjoitti:Vanha aihe, mutta mulle ajankohtainen, koska 2 vaihde ei mene ilman "rusahdusta" kylmänä päälle eikä pakki näin talvikelillä meinaa millään.
Vaihettiin öljyt alfamerin ohjeiden mukaan täyttöreikään asti ja ei auttanu, joten pitäisi pukille nostaa ja ottaa öljyä poies. toisella foorumilla sanoivat että n. 7 mm täyttöreistä, kuusiokoloaavaimella mitata. Onkos tällä vika viestin kaverilla pelittänyt vaihteet tuon vähennyksen jälkeen?
patsi jos haluaa että vaihteet ei toimi(lisäksi yli täyttöstä johtuva rusautelu rikoo helposti)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Joo se on tullut selväksi, että liikaa siellä ölppää nyt on. Alfamer kirja sanoi 1.5 litraa ja että öljyntäyttöreiän alalaitaan. No kun täytettiin alalaitaan asti, ölppää meni 1,6 Litraa.
Tarkoitin kysymykselläni sitä, että vaikuttaakohan se oikeasti se ylimääräisen imeminen poies, vai onko yhtä paska loota vieläki ajaa...2002 c220 ajettu 200 tkm.
Tarkoitin kysymykselläni sitä, että vaikuttaakohan se oikeasti se ylimääräisen imeminen poies, vai onko yhtä paska loota vieläki ajaa...2002 c220 ajettu 200 tkm.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
ainakaan se oikea öljyn määrä ei huonnona sitäblackmoor kirjoitti:Joo se on tullut selväksi, että liikaa siellä ölppää nyt on. Alfamer kirja sanoi 1.5 litraa ja että öljyntäyttöreiän alalaitaan. No kun täytettiin alalaitaan asti, ölppää meni 1,6 Litraa.
Tarkoitin kysymykselläni sitä, että vaikuttaakohan se oikeasti se ylimääräisen imeminen poies, vai onko yhtä paska loota vieläki ajaa...2002 c220 ajettu 200 tkm.
E: ja kaanatta tarkistella ne vivuston "puslat"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Öljyä on nyt oikia määrä...saapa nähdä miten käy. 2 vieläkin hieman ääntää vauhdissa vaihettaessa, tai oikeastaan tuntuu siltä niinkuin tuntisin kun synkrot ettii loven mihin mennä kun vaihtaa 2. Pakki ongelmasta tieten pääsee sillä että jättää pakin päälle ku ajaa talliin, saab tyyliin, ei kait siitä mitään haittaa laatikolle ole?
EDIT. kokeiltiin alta vaihteenvaihtaja akselia, ei siinä kyllä väljyyttä missään ole. Ja jos olisi, kai sen tuntisi kepistäkin, esim väljyyttä kepissä vaihde päällä? Vai onko tässä nyt kyse jostain muista puslista?
ASiasta vienten, mulla on elm väyläinen ja non elm väyläinen kaapelit (usb päällä) ja ylimääräinen läppäri, jossa on jotain obd lukijoita. Voiko diagnostiikka sovelluksen ladata jostain, ja noilla kaapeleilla näkis mersun sisään, vai onko starin osto ainut vaihtoehto? Kiinnostaisi ehkä eniten katsoa pitääkö kilometrit oikeasti paikkansa vai ei.
Missä tuossa muuten on se obd pistoke, ei ole manuaalia, ei suomalaista eikä saksalaista tai enkkua
EDIT. kokeiltiin alta vaihteenvaihtaja akselia, ei siinä kyllä väljyyttä missään ole. Ja jos olisi, kai sen tuntisi kepistäkin, esim väljyyttä kepissä vaihde päällä? Vai onko tässä nyt kyse jostain muista puslista?
ASiasta vienten, mulla on elm väyläinen ja non elm väyläinen kaapelit (usb päällä) ja ylimääräinen läppäri, jossa on jotain obd lukijoita. Voiko diagnostiikka sovelluksen ladata jostain, ja noilla kaapeleilla näkis mersun sisään, vai onko starin osto ainut vaihtoehto? Kiinnostaisi ehkä eniten katsoa pitääkö kilometrit oikeasti paikkansa vai ei.
Missä tuossa muuten on se obd pistoke, ei ole manuaalia, ei suomalaista eikä saksalaista tai enkkua

Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
OBD-pistoke löytyy konepellin avauskahvan vierestä. Kilometrien ja huoltohistorian vilkaisuun taitaa ainut vaihtoehto olla Star. Carsoftista ei ole tietoa..
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Öljymäärä riippuu laatikon tyypistä. Aiheesta on tiedote, jos joku sen löytää olisi mukava jos listaisi vaikka tähän ketjuun ne öljymäärät ja vaihteiston tyypit. Muistaakseni määrät oli 1.2L, sitten vähän uudempiin 1.5 ja uusimpiin 1.8L.
W213 220d +W242 electric drive
Re: w203 1. vaihteen huono kytkeytyminen
Mistäs ne kilometrit sieltä saa tarkistettua?blackmoor kirjoitti: ASiasta vienten, mulla on elm väyläinen ja non elm väyläinen kaapelit (usb päällä) ja ylimääräinen läppäri, jossa on jotain obd lukijoita. Voiko diagnostiikka sovelluksen ladata jostain, ja noilla kaapeleilla näkis mersun sisään, vai onko starin osto ainut vaihtoehto? Kiinnostaisi ehkä eniten katsoa pitääkö kilometrit oikeasti paikkansa vai ei.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A