Paljonko tehoa 7mm elementeillä?
Dynolaput
Joo. Itelle tulee vapari 300d pp-dieselin pumpulla ja siis 7mm:n elementeillä vuodenvaihteen jälkeen. Huipputehot tulevat asettumaan tonne 6200rpm:n hujakoille. Siitä on sitte saatavana laput heti kun kone on saatu pyörimään penkkiin. Kuten sanottua: Ite en usko tuohon 180hv:n, mutta jos yli 140hv irtoaa ni se tyydyttää ja on jopa realistista. ilmaahan auto saa vaan niin paljon kun männät alas mennessään kykenee ottamaan (sääli). Kulutusta seuraa köyhät... 

Re: Dynolaput
Hiukan epäilen, että saa tehot noin korkeille kierroksille nousemaan. Maksimikierrokset kyllä, mutta vetävät tuskin. Mutta tehopenkissä otetut laputhan sen kertovat. Muutenkin olisi mukava nähdä erilaisia teholappuja, niin olisi kaikenmaailman väitteille enemmän todistusarvoa.Hyttilä kirjoitti:Joo. Itelle tulee vapari 300d pp-dieselin pumpulla ja siis 7mm:n elementeillä vuodenvaihteen jälkeen. Huipputehot tulevat asettumaan tonne 6200rpm:n hujakoille. Siitä on sitte saatavana laput heti kun kone on saatu pyörimään penkkiin. Kuten sanottua: Ite en usko tuohon 180hv:n, mutta jos yli 140hv irtoaa ni se tyydyttää ja on jopa realistista. ilmaahan auto saa vaan niin paljon kun männät alas mennessään kykenee ottamaan (sääli). Kulutusta seuraa köyhät...
Re: Dynolaput
JP74 kirjoitti:Hiukan epäilen, että saa tehot noin korkeille kierroksille nousemaan. Maksimikierrokset kyllä, mutta vetävät tuskin. Mutta tehopenkissä otetut laputhan sen kertovat. Muutenkin olisi mukava nähdä erilaisia teholappuja, niin olisi kaikenmaailman väitteille enemmän todistusarvoa.Hyttilä kirjoitti:Joo. Itelle tulee vapari 300d pp-dieselin pumpulla ja siis 7mm:n elementeillä vuodenvaihteen jälkeen. Huipputehot tulevat asettumaan tonne 6200rpm:n hujakoille. Siitä on sitte saatavana laput heti kun kone on saatu pyörimään penkkiin. Kuten sanottua: Ite en usko tuohon 180hv:n, mutta jos yli 140hv irtoaa ni se tyydyttää ja on jopa realistista. ilmaahan auto saa vaan niin paljon kun männät alas mennessään kykenee ottamaan (sääli). Kulutusta seuraa köyhät...
jos pumppurintamalla ei ole merkittävää kehitystyötä tapahtunut niin huipputeho on siinä alta 5000rpm.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Re: Dynolaput
Näin varmaan on. Mitenkäs Stonella, huipputeho taisi vaparikoneessa Mynäpumpulla olla kuuden tonnin tuntumassa?Stonehead kirjoitti:jos pumppurintamalla ei ole merkittävää kehitystyötä tapahtunut niin huipputeho on siinä alta 5000rpm.
Re: Dynolaput
Mauri H. kirjoitti:Näin varmaan on. Mitenkäs Stonella, huipputeho taisi vaparikoneessa Mynäpumpulla olla kuuden tonnin tuntumassa?Stonehead kirjoitti:jos pumppurintamalla ei ole merkittävää kehitystyötä tapahtunut niin huipputeho on siinä alta 5000rpm.
joo, saattaispa tuo parin vuoden takainen 180hp:n vapari lappukin löytyä "arkistosta"
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Voijee.. ei tällääsiä saisi edes lukeekkaa...taidan tilata itselleni tommoisen pumpun ja todeta onko se tosiaan nuon hyvä.. vaikka ei oo kyllä autoakaan enää mihin laitan mut onpa edes kone
tietääpä mikä merkki on seuraavaksi pihassa... varmasti
menipäs pahoonOT ksi


menipäs pahoonOT ksi
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
No nyt on sitten poljettu kaupungissa tankillinen ja matkaan sisältyy muutamia kilometrien/kymmenien vetoja motarilla. Tuloksena 11,21L/100kmXUX63 kirjoitti:Rupesin tästä topicista intoutuneena kokeilemaan että paljonko löpöä saa menemään polkemalla sen mitä liukkailla pystyy ilman että kuitenkaan paikoillaan sudittaa jne. Nyt on melkein puoli tankkia mennyt ja noin 250km ajettu. Katsellaan ja jännitetään, mulla on vielä veskolan mainitsema hiukan bensatyyliin tehty nokka joka saattaa lisätä kulutusta ja joka saattaa holvata jotain läpi overlapin vuoksi - ei tosin pitäisi mutta...Jos holvaa niin kaippa huuhteleekin
![]()
Kulkee vaan matka-ajossa niin pienellä että ärsyttää elvistellä




Mielenkiintoista! Mutta ei kai tämä voi olla näin yksinkertaista, siis pelkkiä hyviä puolia? Kaiketi ne olisi tulleet jo tehtaalta noilla pumpuilla varustettuina. Periaatteessa rasitukset tietysti kasvaa ja käyttöikä sitä myöten lyhenee. Huipputehoja käytetään kuitenkin elinkaaren aikana lyhytaikaisesti, joten onko käyttöiän lyheneminen ns. akateeminen kysymys?
t. Jallu
t. Jallu
Tottahan luotettavuus vähenee huomattavasti kun vaparissakin tehoa nostetaan 70-80 %, sehän on selvä.jallu_ai kirjoitti:Mielenkiintoista! Mutta ei kai tämä voi olla näin yksinkertaista, siis pelkkiä hyviä puolia? Kaiketi ne olisi tulleet jo tehtaalta noilla pumpuilla varustettuina. Periaatteessa rasitukset tietysti kasvaa ja käyttöikä sitä myöten lyhenee. Huipputehoja käytetään kuitenkin elinkaaren aikana lyhytaikaisesti, joten onko käyttöiän lyheneminen ns. akateeminen kysymys?
t. Jallu
Pienempää elementtiä on kaiketi käytetty siksi että se saadaan helpommin käyttäytymään nätisti, käyntiääni on kaunis, ja pumppu ei reagoi kaasun liikkeisiin liian äkkinäisesti.
Sitten käyttöohjeeseen pitäisi laittaa:Kalle K kirjoitti:Näin on! Kaikki 200:set ois pitäny olla jo tehtaalta lähtien 7mm tapeilla!
"Ahdetuissa moottoreissa: Ennen katsastusta irroita savutunksen estokellon letku, Ahtamattomissa: Säädä syöttöä pienemmälle ennen katsastusta"

Ei ne isot tehot nyt aivan laillisin keinoin tule jos aletaan aikuisten oikeasti puhumaan, eikä ne autot olisi kestäneet rajoittimelle asti surutta polkemista takuuaikana vaan olisi ollut kova haloo forumilla kun puolivuotta vanha auto hajoaa itsestään.
Tehtaan versiota saa polkea kuin vierasta sikaa, ja se vain kestää ja kestää...
Niii'iin ja autoissa on muitakin päästöjä kuin nokihiukkaspäästöjä joita nyt valvotaan

Lisää tietoa: www.skg.fi
Terve,
Tätä asiaa on veivattu puolin ja toisin, eikä lappuja oo näkyny uhkailuista huolimatta.
Mutta nyt yksi rohkea (hullu) suomalainen
pistää porukalle jauhot suuhun
ja suosittelee kirjoittaan joulupukille
Eli auto on E300 24 v - 94 vaparifarkku tuotu saksasta reilu 2v. sitten ja ajettu 283000 km. Pumppuun laitettu 7mm elementit ja uusittu säädin ja tietenkin säädetty (super)turbo valmiiksi.
Ei oikein näytä numeroina kovin kummoiselta nuo tehonlisäykset:
100 kw -> 107,2 kw
211 Nm -> 242,5 Nm
Mutta perstuntumalla vääntöä tuli ainakin lisää.
Pitkä matka kuitenkin on vielä tuohon paljon puhuttuun 180 hv
Kulutuksesta sen verran, että kaupunkiajossa 8 - 8,5 ltr ja matka-ajossa 6,9 pienemmillään.
Sen verran vielä ,että autolle EI ole tehty mitään muita muutoksia, eli on muilta osin täysin vakio.
Ilpo
Tätä asiaa on veivattu puolin ja toisin, eikä lappuja oo näkyny uhkailuista huolimatta.
Mutta nyt yksi rohkea (hullu) suomalainen

ja suosittelee kirjoittaan joulupukille

Eli auto on E300 24 v - 94 vaparifarkku tuotu saksasta reilu 2v. sitten ja ajettu 283000 km. Pumppuun laitettu 7mm elementit ja uusittu säädin ja tietenkin säädetty (super)turbo valmiiksi.
Ei oikein näytä numeroina kovin kummoiselta nuo tehonlisäykset:
100 kw -> 107,2 kw
211 Nm -> 242,5 Nm
Mutta perstuntumalla vääntöä tuli ainakin lisää.
Pitkä matka kuitenkin on vielä tuohon paljon puhuttuun 180 hv
Kulutuksesta sen verran, että kaupunkiajossa 8 - 8,5 ltr ja matka-ajossa 6,9 pienemmillään.
Sen verran vielä ,että autolle EI ole tehty mitään muita muutoksia, eli on muilta osin täysin vakio.
Ilpo
Viimeksi muokannut Ilpo L, Ma 16.04.2007 07:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
PLAY LOUD
V12
V12
Terve,...ilipo kirjoitti:Terve,
Mikä on kierroslukurajoittimen arvo, eli paljonko kiertää kun vapaalla runttaat kaasun pohjaan ?
Kenen pumppu on kyseessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
ilipo kirjoitti:Terve,
Tätä asiaa on veivattu puolin ja toisin, eikä lappuja oo näkyny uhkailuista huolimatta.
Mutta nyt yksi rohkea (hullu) suomalainenpistää porukalle jauhot suuhun
ja suosittelee kirjoittaan joulupukille![]()
Pumppuun laitettu 7mm elementit ja uusittu säädin ja tietenkin säädetty (super)turbo valmiiksi.
Ei oikein näytä numeroina kovin kummoiselta nuo tehonlisäykset:
100 kw -> 107,2 kw
211 Nm -> 242,5 Nm
PP:n pumppu.
en halua nostaa piruja seinille, mutta tiedän faktasti, että mynäpumpulla ja pelkällä 39millin alasyötöllä rikkoo kyllä tuon teholukeman

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Vaparilla ne menee varmaankin vielä ylemmäs kun haluaa, koska pumpulla ei ole edes kiire vaparilla...vai onko tuolla pumpulla kiire. Kuulemma on elementtejä ja ElementtejäXUX63 kirjoitti:Tehohuippu on siis tbolla (ei vakio) reilun 200 kierrosta ylempänä ja vääntö reilun 500 kierrosta ylempänä vedosta riippuen kun käppyröitä vertailee.

Otappa pumpun kansi auki ja säädä siitä maksimikierroksia lisää ja syöttöä lisää tietysti

No jospa epk innostuu rikkomaan rajoja

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ulkoinen vetävien kierrosten säätö ? heh hehilipo kirjoitti:En tiiä oliko tämä tarkoitettu mulle, mutta ulkoinen syötönsäätö on ja tuo tulos oli paras viidestä vedosta.veskola kirjoitti:
Otappa pumpun kansi auki ja säädä siitä maksimikierroksia lisää ja syöttöä lisää tietysti :twisted
:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Voisin väittää itsekin, että enemmän pitää tulla 7mm elementeillä vaparistakin, oli pumppu kenen tekemä tahansa. Pelkästään säätämällä vakiopumppu täysille, pitäisi tehon nousta 20-30 prosenttia, kuten vanhemmissa laitteissa tapahtuu.
Jospa vaikka pakoputkisto (katti?) on tukossa tai pumpun ajoitus pielessä yms..?
Jospa vaikka pakoputkisto (katti?) on tukossa tai pumpun ajoitus pielessä yms..?