Hihnankiristin hajos:(
Hihnankiristin hajos:(
Hihna on ollut hieman löysällä ja muun rempan yhteydessä menin pöljyyttään kiristämään hihnaa. Avasin lukituspulttihässäkän ja rupesin kirimään siitä pystyssä olevasta holkkimallisesta kirstys mutterista. Eikös kuulunut se kuuluisa rapsahdus. Miksi ihmeessä se hajos?
Nyt hihna vikisee entistä enemmän....
Onko kenelläkään räjäytyskuvaa tuosta systeemistä niin näkis miten se toimii ja mikä siellä hajoaa. Purkamaan ei oikein nyt kerkeä, passaako tuolla ajella 200-300km joulunpyhinä tuossa kunnossa?
Nyt hihna vikisee entistä enemmän....
Onko kenelläkään räjäytyskuvaa tuosta systeemistä niin näkis miten se toimii ja mikä siellä hajoaa. Purkamaan ei oikein nyt kerkeä, passaako tuolla ajella 200-300km joulunpyhinä tuossa kunnossa?
Ilmeisesti kiristys tsydeemin rungon korvake poikki?.Loppuun palvelleessa kiristimessä ei riitä enään kumin"vääntö" ja kiristämällä venytetään vain sitten metallia ja taitaa se korvake yleensä hajota kuin se kiristintangon koukku.Taitaa olla niin että jos se kiristintanko alkaa olla holkin tasalla tai yli niin alkaa olla vaihto edessä.Helppo vaihtaa itse
...

" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
EEDITTIÄ. Nakkisormet tuplasi viestin.Itse muuten ajelin kirisin tohjona muutaman kilometrin kotia ja hyvin pysyi hihna vielä paikoillaan eikä moottorikaan tuntunut normaalia enemmän lämpiävän eikä laturikaan kummitellut mutta en kyllä ottaisi riskiä pitempiin matkoihin,sen verran helposti voi tulla tuhannen taalan vahinko...
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Re: ......
cuuno kirjoitti:.....mikä malli ....mikä kone
![]()
![]()
W201 M102 2.0E
Pekka.A kirjoitti:EEDITTIÄ. Nakkisormet tuplasi viestin.Itse muuten ajelin kirisin tohjona muutaman kilometrin kotia ja hyvin pysyi hihna vielä paikoillaan eikä moottorikaan tuntunut normaalia enemmän lämpiävän eikä laturikaan kummitellut mutta en kyllä ottaisi riskiä pitempiin matkoihin,sen verran helposti voi tulla tuhannen taalan vahinko...
No, suuntaansa satanen pitäis ajella ennen kuin ois enemmän aikaa korjailla. Osaakaan ei oo, voiko vanhan hitsata väliaikaispatentiksi tai tehdä nopeasti uuden? Millainen se korvakko on ja mitä maksaa?
Mutterista tuli se kierreosa näkyviin jo viimekerralla elikkä vara lopussa? Nuoli oli siinä kiristysmittarissa loppupäässä oisko ollut varaa enää milli pari.
Hitsaamalla varmaankin korjaus onnistunee helposti ja katselin aikoinaan että pieni onnistumisen poikanen olisi ollut EHKÄ pelkästään poraamalla uusi reikä viereen
Itse korvake on irroitettavissa/ vaihdettavissa runko-osasta vaan löytyneekö varaosana muuta kuin forumilta?Kiristin tsydeemi rullineen maksaa Motonetissäkin toistasataa eukkia
Enpä itsekkään sen muovi mittarin mukaan mitenkään liikaa kiristänyt, oli sen mukaan kireys ok mutta luistipa hihna vaan...


" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
No, pitää katsella millainen osa sieltä on pettänyt, eiköhän se ole juuri se vakiopaikka hajalla. Motonetistä ei kyllä kiinnosta tilata mitään, ainoa osa joka sieltä on mersuun kunnolla sopinut on avaimenperä.... Tai saisi siinäkin olla pienempi se lenksu kun se meinaa juuttua joskus avaimen ja konsolin väliin....Pekka.A kirjoitti:Hitsaamalla varmaankin korjaus onnistunee helposti ja katselin aikoinaan että pieni onnistumisen poikanen olisi ollut EHKÄ pelkästään poraamalla uusi reikä viereenItse korvake on irroitettavissa/ vaihdettavissa runko-osasta vaan löytyneekö varaosana muuta kuin forumilta?Kiristin tsydeemi rullineen maksaa Motonetissäkin toistasataa eukkia
Enpä itsekkään sen muovi mittarin mukaan mitenkään liikaa kiristänyt, oli sen mukaan kireys ok mutta luistipa hihna vaan...



Pitää katsella saisko kiristettyä laittamalla rullan kiristyspultin päähän kuusiokolon ja siitä vivuta tiukemmalle hihnaa tai laitaa hihnaan jotain kitkaspräytä tms.
taitaapi olla ihan sama kyseessä kun itselläni hiukan aikaa sitten..
kiristys osan saa tilattua muitta ei se halpaa ole.. ja muka harvinainen osa
"mitään ei auto-suni suostunut kertoaan ilman valmistenumeroa.. no osa on kuulemma harvinainen rikkoutumaan. viimeksi osaa myyty 2002 heilä. hesasta löytyy varastosta 3 kpl. saavat toimitettua jo ehkä torstaiksi hintaa 16,20€"
otettu keskustelsta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
kiristys osan saa tilattua muitta ei se halpaa ole.. ja muka harvinainen osa

"mitään ei auto-suni suostunut kertoaan ilman valmistenumeroa.. no osa on kuulemma harvinainen rikkoutumaan. viimeksi osaa myyty 2002 heilä. hesasta löytyy varastosta 3 kpl. saavat toimitettua jo ehkä torstaiksi hintaa 16,20€"
otettu keskustelsta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Jep, jep, sehän se oli mennyt.Torme kirjoitti:taitaapi olla ihan sama kyseessä kun itselläni hiukan aikaa sitten..
kiristys osan saa tilattua muitta ei se halpaa ole.. ja muka harvinainen osa![]()
"mitään ei auto-suni suostunut kertoaan ilman valmistenumeroa.. no osa on kuulemma harvinainen rikkoutumaan. viimeksi osaa myyty 2002 heilä. hesasta löytyy varastosta 3 kpl. saavat toimitettua jo ehkä torstaiksi hintaa 16,20€"
otettu keskustelsta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Hemmetti mikä neronleimaus tehdä tuo osa paska-aineesta.... Tuo näyttäis olevan valurautaa ainakin siitä päätellen miten kiehui kun hätäkorjauksen migillä siihen hitsasin. Voi tietty olla sintrattukin... Vielä huonompi materiaali.... Rautametallia ja mustaa se oli kun magneetti siihen nappasi.
Ei muuta kun uusi paremmasta materiaalista ja kiristämään, niin että hihna soi

Pitäiskö sen mittarin mennä miten pitkälle? Kiristin korjatulla kiristimen vivulla vain noin 70% kohdalle siitä nuolimaisesta asteikosta. Sen nuoliasteikon jälkeenhän on leveä viiva. Jotenkin tuntuisi että pitäisi sinne leveään viivaan asti kiristää???
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tutun näköinen vika. Ihme materiaalia.AK47 kirjoitti:Jep, jep, sehän se oli mennyt.
Pitäiskö sen mittarin mennä miten pitkälle? Kiristin korjatulla kiristimen vivulla vain noin 70% kohdalle siitä nuolimaisesta asteikosta. Sen nuoliasteikon jälkeenhän on leveä viiva. Jotenkin tuntuisi että pitäisi sinne leveään viivaan asti kiristää???

Periaatteessa kai pitäisi kiristää siihen paksuun viivaan mutta itsekin olen jättänyt vähän vajaaksi. Eipä ole tuo hihna vielä vinkunut eikä tipahtanut päältä.
t.
R.
E500 – 211.070
Oli silloin pohjapanssari pois paikaltaan ja pakkastakin,nyt kyllä nousee sinne 80°C lämmöt. Mulla on männät soikeahkoja.rynkkymopo kirjoitti:Sulla käy kottero kylmänä,pian on männät neliskulmasia.mopoAK47 kirjoitti:Hyvin pelasi 250km reissun, ei noussut lämmöt kuin 65°C ja virtaakin riitti hyvin. Kitinäkin taisi hävitä??? Pitää purkaa tuota kiristinhässäkkää ja katsella mitä on tehtävissä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.