Mikä on MB:n pakuissa oleva 5-sylinterinen 2,9 moottori?
Mikä on MB:n pakuissa oleva 5-sylinterinen 2,9 moottori?
Eli onko tuo tehty 250 D:stä vai onko tuo aivan oma moottorinsa? Paljonko siinä on tehoa ja vääntöä/kierrokset. Onko luotettava kone/onnistunut valmiste. Onko se moniventtiilinen? Kaveri ostamassa pakua ja pitäisi saada kaikkea tietoa itse kun en moisesta koneesta juuri mitään tiedä.
Sama OM602 moottori ku 250d, mut pidemmällä iskulla, jolla saatu tilavuutta lisää. Eli erilainen kampi ja kiertokanget, plussana tos konees on vakiona öljyruutat männille, vaikka on vapari. Vakiotehoista en osaa sanoa, mulla tommoses hiukan piristystä 
Ja puhun siitä vanhemmasta, eli esikammiokoneesta, mikä on 310 pakuis

Ja puhun siitä vanhemmasta, eli esikammiokoneesta, mikä on 310 pakuis

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Ja moottorin tyyppi on lienee 602 940. Semmosta on tullu tuossa pengottua parina päivänä. Tehot semmosessa yleisesti lienee vähän reilu 95hp..... ainakin henkilöautoissa
Pakuissa tasan 95hp. Tosiaan plussana öljyruutat, pienempi öljypumpun ratas mitä muissa vapareissa. Lisäksi kangissa öljyporaus männän tapille vaikka on öljyruutat.

Joku mersupurkaamo??
Tulikin tässä sitten samalla mieleen, että onkos sprintteri esim 312D mallissa mukamas suoraruisku, kun ainakin 208D on kammiokone....? Eikös kaikki ekan mallin sprintterit oo kammikoneita? Sitte CDI on asia erikseen...Mika.T kirjoitti:tarkotatko 210, 310, 410 malleja vai sprintteriä?
Vanhemmissa on esikammio kone ja rintterissä suoraruisku. OM602 molemmat.
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Sama iskunpituusmuutoshan on tuossa om601:en harvinaisessa 2.2:ssa jenkkiversiossa. Siinä ei tosin ole öljyruuttia. Viton koneessa lienee kuitenkin eri poraus, suurempi männänhalkaisija.
Tuosta 2.9 koneesta saisi suuremmilla putkilla melkoisen isolohkovääntökoneen. Jos vaikka laittaisi om 603 3.5:en männät ja putket :!:Tosin järjen kanssa ei liene mitään tekemistä, mutta harrastuksen kannalta
Tuosta 2.9 koneesta saisi suuremmilla putkilla melkoisen isolohkovääntökoneen. Jos vaikka laittaisi om 603 3.5:en männät ja putket :!:Tosin järjen kanssa ei liene mitään tekemistä, mutta harrastuksen kannalta

paljonkos siinä olis poraus varaa....ja millähän männillä sen voisi toteuttaaAki P kirjoitti:Täällä ois lohko vielä pöydälläJos porais 4.0 litrasen vajaa pyttysen


joko pirra surisee ja kantta avarretaan ja sopivia venoja katellaa...

Vielä kun nokan hiottaa paremmille nostoille mut onkos siitä kellään tietoa miten se nokan muuttelu vaikuttaa saisiko heräämään herkemmin...

Itse tein ja säästin
Näissä sovelluksissa olis varmaan parhaimmasta päästä semmonen
vaihtoehto että "stroukkais" tuommosen 300:n tuommosella 350:n akselilla ,
tilavuutta tulis sopivat 3294 cm3 , eikä lohko heikkenis yhtään , ku ei tarttis porailla.
Jännä homma on muuten se , että 220 , 230 ,eikä 290 kärsi näistä lohko-ongelmista , mistä paljon puhutaan 350:n kans , vaikka sama poraus kaikissa
vaihtoehto että "stroukkais" tuommosen 300:n tuommosella 350:n akselilla ,
tilavuutta tulis sopivat 3294 cm3 , eikä lohko heikkenis yhtään , ku ei tarttis porailla.
Jännä homma on muuten se , että 220 , 230 ,eikä 290 kärsi näistä lohko-ongelmista , mistä paljon puhutaan 350:n kans , vaikka sama poraus kaikissa

Aina sitä oppii täällä forumilla uutta...Mika.T kirjoitti:Tuo 208 rintterin konehan on sama nelipyttynen 2.3l OM601 kuin esim 108 vitossakin. Se tosiaan on esikammio kone. Mekaanisella rivipumpulla. Ja taas 312D rintteri on suoraruisku OM602 2.9l. Sähköohjatulla jakajapumpulla.
Sama suoraruisku OM602 2.9 löytyy myös 290 väykyn keulilta.


Noo, jos veis mynään ton rintterin pumpun, niin vois saada vähä kierroksia


MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm