Laturi e200cdi
Laturi e200cdi
Pitääkö laturin hihnapyörän sutata tyhjää myötäpäivään kun pyörittää hylsyllä siitä tähtipää pultin päästä. (hihna paikallaan) Tuli nimittäin jouluajelulla ilmoitus näyttöön että ei lataa. Onko siinä laturin hihnapyörässä jokin laakeri?
Liekkö paskana taas 700 euron laturi on ajettu 40tkm tällä vesijäähdytteisellä paskalla. kiitoksia jo etukäteen vastauksista ! Kiire olisi saada tietoo että tietäs ruveta rassaan.
Liekkö paskana taas 700 euron laturi on ajettu 40tkm tällä vesijäähdytteisellä paskalla. kiitoksia jo etukäteen vastauksista ! Kiire olisi saada tietoo että tietäs ruveta rassaan.
w211 200cdi vm.03
Re: Laturi e200cdi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 399#222399
Siinä on luultavasti ns. 'vapaakytkin' eli nappaa kiinni vain toiseen suuntaan pyörittäessä.
Siinä on luultavasti ns. 'vapaakytkin' eli nappaa kiinni vain toiseen suuntaan pyörittäessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Voi se laturi mennä noissakin kilometreissä jos esimerkiksi akku on sökönä ja ottaa virtaa aina niin paljon kun laturi antaa. Mutta vaihda säätäjä ensimmäisenä, ennen muuta remppaa.
Laturissa on vapaakytkin eli sillä on poistettu hihnasta resonanssivärinä. Kytkin ei yleensä rikkoonnu niin että se pyöris tyhjää molempiin suuntiin, vaan se jumittuu ja hihna alkaa päristä.
Laturissa on vapaakytkin eli sillä on poistettu hihnasta resonanssivärinä. Kytkin ei yleensä rikkoonnu niin että se pyöris tyhjää molempiin suuntiin, vaan se jumittuu ja hihna alkaa päristä.
Laturi e200cdi
No minun järkeen ei käy kun hihna pyörii käydessä myötäpäivään ja pyörä suttaa myötäpäivään niin eikös se silloin käydessä luista tyhjää )eli suttaa samaan suuntaan kun hihna pyörii)???
w211 200cdi vm.03
Kyllä se laturi pyörii molempiin suuntiin vapaasti, sitten kun sille tulee ohjaus eli otetaan tehoa ulos se alkaa hieman vastustamaan. Toki kun pyörität konetta käyntisuuntaan sen laturin sisälmyksen tulee kiltisti seurata samalla pyörintänopeudella, mikäli vain hihnapyörä pyörii ja laturin sisälmykset pysyvät paikallaan on pyörässä vika.
No jos asia on noin kuin sen ilmaisit niin vapaakytkin on rikki ja laturi ei pyöri koneen käydessä.koivari kirjoitti:No minun järkeen ei käy kun hihna pyörii käydessä myötäpäivään ja pyörä suttaa myötäpäivään niin eikös se silloin käydessä luista tyhjää )eli suttaa samaan suuntaan kun hihna pyörii)???
Hihnapyörän keskellä oleva torx-avaimen kolo on suoraan laturin akselissa, eli jos pyörität siitä myötäpäivään niin sen kuuluu sutia, mutta hihnapyörästä pyöritettynä ei saa sutia myötäpäivään. (lhihna irti)
Laturi e200cdi
Joo tuossa tutkin vikaa niin kylä se on varmaan laturissa vika kun ei lataa.
Hihnapyörä pyörii akselin mukana kun pyörittää pyörästä hihnan irti ollessa.
Kun mittaan yleismittarilla konehuoneen + navasta niin eikö siitä selviä lataako näyttää jotain 12 ja vähän päälle. vesijäähdytteinen laturi taitaa olla vain laitettava uusi vai voiko sitä rempata. On kyllä n 6kk vanha että meniskö takuuseen kun varaosaliikkeestä ostin (makso muuten maltaita) Voisko arvailla muuta vikaa kun laturi?
ps. Kyllä ne vehkeet leviää aina juhlapyhinä.......
Hihnapyörä pyörii akselin mukana kun pyörittää pyörästä hihnan irti ollessa.
Kun mittaan yleismittarilla konehuoneen + navasta niin eikö siitä selviä lataako näyttää jotain 12 ja vähän päälle. vesijäähdytteinen laturi taitaa olla vain laitettava uusi vai voiko sitä rempata. On kyllä n 6kk vanha että meniskö takuuseen kun varaosaliikkeestä ostin (makso muuten maltaita) Voisko arvailla muuta vikaa kun laturi?
ps. Kyllä ne vehkeet leviää aina juhlapyhinä.......
w211 200cdi vm.03
Kannattaa yrittää takuuseen mikäli vika on laturissa, Varsinainen takuuaika ei sitten ole kaikki kaikessa.
laturin toiminta on helppo testata, kun pistää kaikki mahdolliset sähköä vievät laitteet + valot päälle ja ajaa auton valot seinää vasten. Sammuttaa auton, jos valot himmenee niin laturi lataa, jos ei himmene niin ollaan akun varassa.
12 v ei taida riittää ihan latausjännitteeksi.
irroita siitä laturista jännitteensäätäjä, niin sinulla on jo ylipuolet särkyvistä osista käsissä, jos säätäjä on ehjä ja hiilet + liukurengas kunnossa niin diodilevy siinä laturin perässä on rikki.Sitä en tiedä voiko sen vaihtaa vesilaturiin.
12 v ei taida riittää ihan latausjännitteeksi.
irroita siitä laturista jännitteensäätäjä, niin sinulla on jo ylipuolet särkyvistä osista käsissä, jos säätäjä on ehjä ja hiilet + liukurengas kunnossa niin diodilevy siinä laturin perässä on rikki.Sitä en tiedä voiko sen vaihtaa vesilaturiin.
Mulla jäi auto Jouluksi toiseenpäähän Suomea ja laturin kanssa matkustin junassa takas joulua viettämään .koivari kirjoitti:ps. Kyllä ne vehkeet leviää aina juhlapyhinä.......

Laturi e200cdi
Kerran olen laturin itse vaihtanut sen vesijäähdytteisen tähän kyseiseen autoon ja minun mielestäni se oli umpipaketti en muista miten se säädin/hiilipaketti siinä oli mut luulen että uusiksi menee koko laturi. Miten saisin mitattua lataako?
Siis yleismittarilla mistä? ETTÄ UUTTA SUOLEEN!
Siis yleismittarilla mistä? ETTÄ UUTTA SUOLEEN!
w211 200cdi vm.03