MB "elimenluovuttajaksi" : V8 -tietoa tarvitaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

MB "elimenluovuttajaksi" : V8 -tietoa tarvitaan

Viesti Kirjoittaja JL »

Hei !

Erääseen katu-projektiin ollaan kaavailtu tekniikaksi mercedeksen V8 -moottoria ja vaihteistoa. Ajatuksena olisi katsella saksasta sopiva S/SEL/SEC tmv ja siirtää siitä tarvittavat osat. Lähinnä kuitenkin moottori ja vaihteisto.
Tiedot ovat kuitenkin vähissä, ja nyt tarvittaisiin faktaa:

-Mistä vuosimallista alkaen mersun V8 -automaattilaatikot muuttuvat sähköohjatuksi, ts "ovat tietokoneen armoilla"
-Koneita on ainakin 4.2 -litraisia, onko ollut muita vaihtoehtoja lähinnä -80 luvulla tai -90 -luvun alkupuolella?
-Ovatko em moottorit olleet kaikki alumiinilohkolla ja/tai kansilla?
-Venttiilien määrä ja jakopäät, onko ketjua/hammashihnaa käytetty miten?
-Milloin kaasuttimet korvautuivat suihkutuksella?
-Minkälaisia sytytysjärjestelmiä on käytetty (suorasytkä ym?)

Kuten joku saattaa jo ylläolevasta jo arvatakin, ei ole erityistä hinkua alkaa taistelemaan tietokoneboksien, ilmamassamittareiden ym kanssa.
Tosin megasquirtistä on jotain tietoa, ja miksi ei voisi moottorinohjausta tietysti siirtää senkin armoille. Mielummin kuitenkin ei.



Tiedän että täydelliseen vastaukseen tarvittaisiin n.10000 riviä tekstiä, mutta jos saataisiin edes sen verran apua että pääsisi kunnolla alkuun.

Kiitos ja hyvää joulua!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB "elimenluovuttajaksi" : V8 -tietoa tarvitaa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille!

Mielestäni kaikki Mersun 5-portaiset henkilöautoautomaatit ovat sähköohjattuja. Ensimmäinen tuli markkinoille mallivuoteen 1990. V8-laatikot ovat varmuudella sähköohjattuja vuodesta 1999 lähtien (W220-kori). Edeltävässä W140:ssa V8:n yhteydessä oli 4-vaihteinen, jonka ohjaustavasta en ole varma. Mutta varmuudella kaikki ennen v. 1991 valmistetut V8-automaatit (typ 722.3) ovat alipaineohjattuja.

1980-l. kaksiventtiilikasit olivat tyyppiä M116 ja M117.

M116 = 3,8 l; 4,2 l.

M117 = 5,0l; 5,6 l.

Neliventtiilikasit tulivat alkaen 1989 R129:n myötä (SL roadster). Moottoriperhe oli M119, tilavuuksiltaan 4,2 ja 5 litraa.

Kaikki mainitut moottorit ovat kevytmetallia ja jakoketjulla, samoin Mersun S-mallien V8-moottorit ovat aina olleet varustettuja polttoaineen suihkutuksella:

-1969-n.1976 elektroninen D-Jetronic
-n.1976-1985 mekaaninen K-Jetronic
-1985-1991 mekaanis-elektroninen KE-Jetronic
-1991-1998 elektroninen LH-Jetronic.

Tässä jotain alkuun, toivottavasti on apua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Muistaakseni ekat 5-vaihteiset automaatit oli valmistettu 722.3:n pohjalta lisäämällä ylivaihde, eli alipaineohjattu oli se eka versio.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

124

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....124:ssa oli ainakin lisätty vain sähköinen vitonen muuten loota sama :D
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

722.6

Viesti Kirjoittaja markku »

Elektronisesti ohjattu 5-vaihteinen laatikko 722.6 tuli ensin V8/V12-moottoreiden yhteyteen 1996. Sen jälkeen se vaiheittain korvasi mekaanisesti ohjatut parin seuraavan vuoden aikana.
S320L -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 722.6

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

markku kirjoitti:Elektronisesti ohjattu 5-vaihteinen laatikko 722.6 tuli ensin V8/V12-moottoreiden yhteyteen 1996. Sen jälkeen se vaiheittain korvasi mekaanisesti ohjatut parin seuraavan vuoden aikana.
Tämä selvä. Eli tätä ennen kaikki 4- ja 5-vaihteiset olivat "vanhan kansan" laatikoita, pl. tämä ennen v. 1996 sähköisellä vitosella varustettu laatikko?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Re: MB "elimenluovuttajaksi" : V8 -tietoa tarvitaa

Viesti Kirjoittaja JL »

Timo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Mutta varmuudella kaikki ennen v. 1991 valmistetut V8-automaatit (typ 722.3) ovat alipaineohjattuja.

1980-l. kaksiventtiilikasit olivat tyyppiä M116 ja M117.

M116 = 3,8 l; 4,2 l.

M117 = 5,0l; 5,6 l.

Neliventtiilikasit tulivat alkaen 1989 R129:n myötä (SL roadster). Moottoriperhe oli M119, tilavuuksiltaan 4,2 ja 5 litraa.


-1969-n.1976 elektroninen D-Jetronic
-n.1976-1985 mekaaninen K-Jetronic
-1985-1991 mekaanis-elektroninen KE-Jetronic
-1991-1998 elektroninen LH-Jetronic.

Tässä jotain alkuun, toivottavasti on apua.
Kiitos kiitos!

Eli:
4-valve 4.2L kasia oli alkuun vain SL -mersussa?

Meneeköhän sitten niin "nyrkkisääntönä" että (89SL/90-91kaikki mallit) 4.2L koneet+automaatit ovat 32Valve ja alipaineohjatulla 4-vaihteisella automaatilla?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB "elimenluovuttajaksi" : V8 -tietoa tarvitaa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JL kirjoitti:Eli:
4-valve 4.2L kasia oli alkuun vain SL -mersussa?

Meneeköhän sitten niin "nyrkkisääntönä" että (89SL/90-91kaikki mallit) 4.2L koneet+automaatit ovat 32Valve ja alipaineohjatulla 4-vaihteisella automaatilla?
R129 SL:n V8-vaihtoehto oli 3/89 alkaen 5-litrainen. Muita kaseja ei siihen alussa saanut.

4,2-litrainen neliventtiilikasi tuli saataville vasta 4/91 (W140:ssä). Tätä ennen 4,2:nen oli kaksiventtiilinen M116.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Jos et halua taistella boksien kanssa on paras haaramoottori silloin: 76-~84 K-Jetronicilla varustettu v8, ei siis KE-Jeronic. K-Jetronicin Saksan malleissa oli ainioana "aivolaatikkona" vain induktio-ohjatun sytytyksen boksi, ts. alumiininen laatikko lokasuojassa. KE-toi mukanaan sähköisesti ohjatun ohjauspainesäätimen, ruiskutuskartat ohjaimeen ja monimutkaisemman sytytyksen ohjauksen (lue: kalliimman huoltaa). Tästä eteenpäin sähköohjauksen määrä ei ainakaan ole vähentynyt ;) . Ongelmana on vain, että vanhemmatkin 4.2:t ovat vähintään aina KE-Jetroniceja.

Aikaisimmissa malleissa D-Jetronic on hiukan syöppö ja lyhytaikaisen tuotannon ja vähäisten mallien takia (68-76) käytettyjen varaosien määrä on vähäinen. Harvassa ovat myös asiaan perehtyneet huollot.

Tässä yhteydessä tulee myös huomata lohkon muuttuminen valurautaisesta alumiiniseksi. Näiden kahden laatikot eivät sovi toisiinsa. -72 -> eteenpäin valurautalohkoisten laatikot ovat aina 3-vaihteisia. Myöskin w108/9 4.5:n laatikko on 3-vaihteinen.

3- ja 4-vaihteisten erona on: 3-vaihteisesta puuttuva 1-vaihde. muuten välitykset ovat suunnilleen samat. Lisäksi 4-vaiteisten -78 -> turbiinikoppa ei ole irrotettavissa.

Mikäli tässä voi hiukan projektia arvailla, voisi se olla esim. w111 Coupe tai sedan taikka sitten muu alkujaan maksimissaan 3.5 litrainen rassi. BMW se tuskin on, kun sieltä löytyy jo oma M60 ja Roverillakin on oma HSE... Jenkeissä sitten riittääkin jo valinnanvaraa moottoreissa.

Mikäli se kohde on w111:n, voin kertoa että alkuperäisten moottorikorvakoitten saanti on kiven takana ja pakosarjojen myös. Itsellä meni n. 1.5 v....

edit: Ruotsissakin olisi edullinen "luovuttaja" :
http://www.blocket.se/view/6447554.htm? ... c=1&city=0
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Viesti Kirjoittaja JL »

unski kirjoitti:J
Mikäli tässä voi hiukan projektia arvailla, voisi se olla esim. w111 Coupe tai sedan taikka sitten muu alkujaan maksimissaan 3.5 litrainen rassi. BMW se tuskin on, kun sieltä löytyy jo oma M60 ja Roverillakin on oma HSE... Jenkeissä sitten riittääkin jo valinnanvaraa moottoreissa.
Johan tuli taas tietoa. Kiitokset!
Tässä vaiheessa ei muuta kysyttävää, palataan mikäli tarvista tulee.
Mersun tekniikka kuitenkin näyttää todennäköiseltä tässä vaiheessa.

Vihjataan nyt sen verran kohteesta, että auto on jo 77V vanha.... :wink:
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Viesti Kirjoittaja JL »

Kyllä kai tämän KE -Jetronicin kanssa pärjäisi. Ihan perus-nykypaketti,ei nakutustunnistimia, ohjaus lambdan armoilla suljetussa säätöpiirissä ja ilmamassamittari (varmaan läppä vai peräti kuumalanka?) mittaa määrää perinteisemmän MAPin sijaan. Ei näytä mahdottomalta sähkömiehen silmään.
Kaikki viisaus on kuitenkin vain yhdessä purkissa, asennusystävällistä!

Tehoja projektissa joudutaan hieman rajoittamaan, ja ymmärtääkseni kiinteä imuilman kuristus pudottaisi suoraan tehoja fiksusti. Lambda-säädön ansiosta koneen pitäisi kuitenkin pelata "terveesti" pienemmälläkin ilmamäärällä.
Kierroksien rajoitus olisi tietysti toinen tapa.

Eli menihän se nyt käytännössä niin että 4.2/5.0 M119 -moottorin perästä löytyvät 4-V automaatit ovat alipaineohjattuja kaikki?

Ja mistähän eroittaa M119 4.2 ja 5.0 moottorit toisistaan, millaisia koodeja koneisiin on leimattu?


Tämä kuva oli volkswagenin nimellä mutta järjestelmä lienee identtinen?
Jossain puhuttiin että M119 sisältäisi muuttuvan imuventtiilien ajoituksen,
liittyyköhän tuo jetronicin "electrohydraulic actuator" -ohjaus jotenkin juuri siihen, vai ruiskutuspaineen säätöön?

Mikähän käyttötarkoitus mahtaa muuten olla "Recistance adjustment plugilla" ?
"Throttle Switch" on lienee tyhjäkäyntiä varten, TPS:ää ei näy tässä systeemissä vielä olevan ( = ei-sähköohjattu automaattiloota?)

Kuva

Kuva

Ja opelin KE Jetronic:
Kuva

32V M119 -moottorihan on oikea karkki.... 8)

Kuva

Ja ilman suojamuovia:
Kuva
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

kasi pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

osta CTM /tuulos veroton 500Eemeli ota tekniikka pois ja pura loppu osiksi tuntuu noille pulleille loksuille ja muulle helystölle olevan kysyntää.

Terveisin Jamppa
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Re: kasi pata

Viesti Kirjoittaja JL »

jamppa kirjoitti:osta CTM /tuulos veroton 500Eemeli ota tekniikka pois ja pura loppu osiksi tuntuu noille pulleille loksuille ja muulle helystölle olevan kysyntää.

Terveisin Jamppa
Juu. Näin sitä on vähän tuumittukin.

P.S.
Mikä on CTM/Tuulos? :?:
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Viesti Kirjoittaja tyko h »

http://www.ctm.fi/autot.html
Siinäpä linkkiä, tunnen omistajan ja tuopi Belgiasta merkkiliikkeistä sinne vaihtoon tulleita autoja ja sekä myös noita hieman kolaroituja :!:
Ja siellä on joku e500:n näköjään muttei ole kuvia :?:
T:yko h
W903
V126
W203
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

500 E

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kävin tossa taannoin kattomassa sitä Eemeliä ,oli pikku vasen etukulma kurttu
ja RUOSTETTA ,siis kelvo elinten luovutukseen

Terveisin Jamppa
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Re: 500 E

Viesti Kirjoittaja JL »

jamppa kirjoitti:Kävin tossa taannoin kattomassa sitä Eemeliä ,oli pikku vasen etukulma kurttu
ja RUOSTETTA ,siis kelvo elinten luovutukseen
Hmmm. Ei kyllä vaikuta miltään hirmuisen edullisilta.
Mun mielestä ruttaamattomiakin saa tuohon hintaan saksasta.

Pitääkö muuten allaoleva netistä löytynyt lista paikkansa?
M119 on kaikissa malleissa -92 alkaen koska M116 ja 117 konetta tehtiin 1991 saakka.
M119 tuli 1990, mutta oli vain saatavana vain SL:ssä 1990 ja 1991?
Menikö oikein?



I4
* o 3.0 L
* 1987-1993 OM602 Diesel
o 2.5 L
o 2.9 L
* OM647 Diesel
o 2.7 L (2687 cc)
* OM612

I6
* 1951-1972 M180
* 1954-1963 M198
* 1958-1966 M127
* 1958-1970 M189
* 1965-1968 M129
* 1966-1967 M108
* 1967-1972 M130
* 1968-1972 M114
* 1972-1986 M110 (DOHC)
o 2.8 L (2746 cc)
* 1986-1993 M103 (SOHC)
o 2.6 L
o 3.0 L
* 1986-1995 OM603 Diesel
o 3.0 L
o 3.5 L
* 1990-1999 M104 (DOHC)
o 2.8 L
o 3.2 L
* 1995-present OM606 Diesel
* OM648 Diesel
o 3.2 L (3222 cc)
*
o OM352 Diesel
o OM355 Diesel
o OM360 Diesel
o OM407 Diesel
o OM427 Diesel

V6
* 1997-present M112
o 2.6 L (2597 cc) E240
o 3.2 L (3199 cc) E320
o 3.2 L (3199 cc) C32 AMG
o 3.7 L (3724 cc) ML350
* OM501 Diesel
o 11.9 L
*
o OM401 Diesel
o OM421 Diesel
o OM441 Diesel

V8
* 1965-1979 M100
o 6.3 L
o 6.9 L
* 1971-1991 M117
o 4.5 L
o 5.0 L
o 5.6 L
* 1981-1991 M116
o 3.5 L
o 3.8 L
o 4.2 L
* 1990-1999 M119
o 4.2 L (4196 cc)
o 5.0 L (4973 cc)
* 1999-present M113
o 4.3 L (4266 cc) E430
o 5.0 L (4966 cc) E500
o 5.4 L (5439 cc) E55 AMG
o 5.4 L (5439 cc) E55 AMG Supercharged
* 2004-present M155
o 5.4 L (5439 cc)

*
o OM402 Diesel
o OM422 Diesel

V10
*
o OM403 Diesel
o OM423 Diesel

V12
* 1992-present M120
o 600SEL/S600
o 600SL/SL600
o 600SEC/CL600
* M138
o 5.8L N/A
o 2001 S600

* M275/M285
o 5.5 L (5513 cc) M275 twin-turbo
o 5.5 L (5513 cc) M285 twin-turbo
* M120
o 7.3 L (7291 cc) SL73 AMG Pagani Zonda
*
o OM404 Diesel
o OM424 Diesel

Wankel
* 1969-1970 M950F
o 3-rotor 1.8 L
o 4-rotor 2.4 L
[/b]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 500 E

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

JL kirjoitti: Pitääkö muuten allaoleva netistä löytynyt lista paikkansa?
M119 on kaikissa malleissa -92 alkaen koska M116 ja 117 konetta tehtiin 1991 saakka.
M119 tuli 1990, mutta oli vain saatavana vain SL:ssä 1990 ja 1991?
Menikö oikein?
Kyllä tuo lista suurinpiirtein pitää paikkansa. M119 oli saatavana vain SL:ssä 3/1989-2/1991. Tuolloin se tuli W124 500 E:hen, ja saman vuoden huhtikuussa W140:aan.

Näköjään neliventtiili-M119 kiinnostaa sinua eniten. Tässä jonkunlainen lista malleista ja vuosista, milloin sitä on ollut saatavana (huom. mallimerkintämuutos 1993 kesällä):

R129
500 SL 3/1989-9/1992: 326 hv
500 SL/SL 500 9/1992-6/1998: 320 hv

W124
500 E 2/1991-10/1992: 326 hv
500 E/E 500 10/1992-4/1995: 320 hv

400 E 9/1991-9/1992: 286 hv
400 E/E 420 9/1992-6/1995: 279 hv

W140
500 SE/L 4/1991-9/1992: 326 hv
500 SE/L / S 500 9/1992-9/1998: 320 hv

400 SE/L 4/1991-9/1992: 286 hv
400 SE/L / S 420 9/1992-9/1998: 279 hv

C140
500 SEC/S 500 Coupe/CL 500 10/1992-9/1998: 320 hv
S420 Coupe/CL 420 2/1994-8/1998: 279 hv

W210
E 420/T 02/1996-02/1998: 279 hv
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
JL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 23.12.2005 20:15

Re: 500 E

Viesti Kirjoittaja JL »

Timo L. kirjoitti: Näköjään neliventtiili-M119 kiinnostaa sinua eniten. Tässä jonkunlainen lista malleista ja vuosista, milloin sitä on ollut saatavana (huom. mallimerkintämuutos 1993 kesällä):
Kiitos!
Tuo lista oli nappiin, en oikein hennonut sitä suoraan kysyä kun arvelin että lista on pitkä ja vaivalloinen naputella.

Nyt ovat siis automallit selvillä "vimosta päälle" mutta mitenkäs tuo 119 moottori itsessään?

Onko kellään tiedossa em moottorin tyyppi-ongelmia tmv?
Antureita, massamittareita ym hilpettähän vaihdetaan nykyautoissa, mutta mitenkähän on itse moottorin mekaaninen kestävyys?
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Tämä kuva oli volkswagenin nimellä mutta järjestelmä lienee identtinen?
Jossain puhuttiin että M119 sisältäisi muuttuvan imuventtiilien ajoituksen,
liittyyköhän tuo jetronicin "electrohydraulic actuator" -ohjaus jotenkin juuri siihen, vai ruiskutuspaineen säätöön?
Sähköhydraulinen ohjauspaineensäädin. Tarkentaa KE:ssä K-jetronicissa käytettyä pelkän läpän ohjaamaa seosta. Ohjausyksikössä on valmiit kartat tuolle säätimelle. Yksinkertaistettuna: KE:ssä ilmamääräläpällä suoritetaan "summittainen säätö" ja ohjauspaineventtilillä loput. Siinä KE-kaaviossa se on osa 7:n oikean puoleisessa päädyssä oleva magneettiventtiili.

Sillä potikalla asetetaan mm. Mersussa polttoaineen oktaani, ts nakutuksen kestävyys.

huomiona vain: M116:n käyttö taisi alkaa jo vuonna 1968: w111 280 seb 3.5 (coupe)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: 500 E

Viesti Kirjoittaja Ahti »

JL kirjoitti: * 1986-1995 OM603 Diesel
o 3.0 L
o 3.5 L
* 1990-1999 M104 (DOHC)
o 2.8 L
o 3.2 L
* 1995-present OM606 Diesel
Hieman OT:
Omaan silmään otti toi OM606 1995-present ??? Valmistus alkoi 7/93 ja loppui kai 98 tai 99?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin