
kattoluukku??
kattoluukku??
terve, en ny mene sitte sanoon et onko ihan oikeessa paikassa...mut kuitenkin.. kattoluukun hommaamista aattelin..ja ei kyllä itelle tuu mitään mieleen .....minkälainen tahansa kattoluukku kelpaa, saako niitä enää jälkiasennuksena mistään? niin..ja en tiedä missä oon nähny(tai kuullu), mut onko niin uskomaton temppu mahollista et toisen auton kattoluukun voisi siirtää toiseen autoon 

elämä on :P
katonvaihto projekteja on ollu jotta saa sen sähköluukun, lasi finlandiaa varten ei tarvitse kuin pistosahaa.
tosin peugeot 205 lacoste mallin kattoluukku näyttäisi liukuvan katon päälle... saiskohan siitä tehtyä
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Pug205gti_hinten.jpg
tosin peugeot 205 lacoste mallin kattoluukku näyttäisi liukuvan katon päälle... saiskohan siitä tehtyä
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Pug205gti_hinten.jpg
Viimeksi muokannut tinippa, Ti 27.12.2005 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Luukkuja myyvät varaosaliikkeet. kannattaa kysellä.
80-luvulla oli muodissa sellainen jälkiasennusläppä. Jos tollaisen laittaa katolle niin ei se ainakaan auton arvoa nosta.
Nykyään saattaa olla tarjolla jotain kehittyneempääkin
On kattoluukkuja siirretty kolariautosta toiseen. Jos ei ole kokemusta auton vaativista pelti/ja maalaustöistä niin ei kannata haaveilla tollaisesta siirrosta. Sisäpuolinen verhoilukin vaattii kokemusta onnistuakseen.
80-luvulla oli muodissa sellainen jälkiasennusläppä. Jos tollaisen laittaa katolle niin ei se ainakaan auton arvoa nosta.

On kattoluukkuja siirretty kolariautosta toiseen. Jos ei ole kokemusta auton vaativista pelti/ja maalaustöistä niin ei kannata haaveilla tollaisesta siirrosta. Sisäpuolinen verhoilukin vaattii kokemusta onnistuakseen.
Viimeksi muokannut TIMO T T, Ti 27.12.2005 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Vaihtoehtojahan on monia. Jättäisin tosin ne finlandian kynsileikkurit omaan arvoonsa..
Tuossa yksi vaihtoehto, laadukas tuotemerkki:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=63
Itse aikoinani laitoin opeliksiin Eberspräherin lasisen, katon päälle liukuvan veiviluukun. Sekin pelasi hyvin, sisäpuolella sellainen tippakaukalo, ei koskaan tullut sateen jälkeen aukastaessa vettä niskaan. Kouvolassa joku fima niitä vieläkin myy ja tarpeen vaatiessa asentaa. Duunikaveri laitatti S40:een.
Tuossa yksi vaihtoehto, laadukas tuotemerkki:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=63
Itse aikoinani laitoin opeliksiin Eberspräherin lasisen, katon päälle liukuvan veiviluukun. Sekin pelasi hyvin, sisäpuolella sellainen tippakaukalo, ei koskaan tullut sateen jälkeen aukastaessa vettä niskaan. Kouvolassa joku fima niitä vieläkin myy ja tarpeen vaatiessa asentaa. Duunikaveri laitatti S40:een.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Ukolla oli joskus työpakussa joku laittanu kattoikkunan ja kyl se ainaki kessumiehillä on ihan kätevä mut eipä siitä sitte muuta iloa olekkaan, aurinko paistaa aina just silmii jos ei oo sitä kuomua mitä harvoin noissa jälkiasennettavis on jne jne 
Mut taitaa vaan olla aika työlästä käydä ihan tollasta katon sisään menevää luukkua laittamaa?
Olis aikas hieno vaikka esim. ladas, fiat 127:s tai jossaa muussa "sopivas" vehkees tollanen sähköluukku

Mut taitaa vaan olla aika työlästä käydä ihan tollasta katon sisään menevää luukkua laittamaa?
Olis aikas hieno vaikka esim. ladas, fiat 127:s tai jossaa muussa "sopivas" vehkees tollanen sähköluukku

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Kattoluukku
Olen aikoinani asentanut näitä kattoikkunoita varmaan muutaman sata kappaletta paikalleen mutta ainoastaan 1 kappaleen mersuun en kyllä itselleni laittaisi vaik ka ka jostain vielä saisikin ja ilmeisesti kyllä saa Minulla oli erllisessä mersussa alkuperäinen kattoluukku Kyllä se oli ihan mukava mutta sellainen hoidettava paikka täytyy puhristaa aina ne välit muuten ruostuu.
Senverran noista lasisista haistapaska tarvike luukuista et jos semmosella on pakko autonsa katto raiskata kannattaa ottaa selvää saako joskus tulevaisuudessa mahdollisesti lasia/tiivisteitä oon tuossa työn puolesta joutunu noita ettimään ja ainoot mihin oon löytäny osia on webasto ja yllätys yllätys finlandia vaikka valmistus on lopetettu aikoja sitten.Muistankin erään tapauksen kun audiin etittiin tommoseen ihme luukkuun lasia ei tietenkään löytynyt mut parasta asiassa oli et luukku oli niin sairaan iso ettei mikään finlandia tai muukaan tarvike luukku täyttäny lähellekkään aukkoa. 

W124 300D aut -89
Joku viisas on tuohon minun 220D:hen tunkenu kans NordLamex merkkisen lasiluukun ja kyllä kyrpii moinen
Mielessä on käynyt katon vaihto semmoiseen jossa on orggis peltiluukku, sähkö tai käsikäyttöinen, mutta sen näkee sitten jaksanko alkaa moiseen.

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Miksi ja mihin henkilöauto tarttee kattoluukun? Tai ikkunan? Alkuperäisen tai minkä vaan? Häh? Ei pahalla mutta kysynpä vaan! Mitä siitä on hyötyä tai iloa?
Ja pitää olla hyvä tuuri että jonkun jälkiasennettavan saa pitämään! Vaikka olis kuin huolellinen kaveri laittamassa...
Ja pitää olla hyvä tuuri että jonkun jälkiasennettavan saa pitämään! Vaikka olis kuin huolellinen kaveri laittamassa...

S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
No eipä sen välttämättömämpi varuste kuin esim sähköikkunnat, ohjaustehostimet tai muutkaan vitkuttimet mutta se on vaa niin kivaa painaa napista luukku sisää kauniina kesäpäivänä ja tuohan se sellasta mersumaista tunnelmaa ku on muitaki varusteita ku lohkolämmitin ja kääntyvät eturenkaatTenutähti kirjoitti:Miksi ja mihin henkilöauto tarttee kattoluukun? Tai ikkunan? Alkuperäisen tai minkä vaan? Häh? Ei pahalla mutta kysynpä vaan! Mitä siitä on hyötyä tai iloa?

Mutta nuo kattoikkunat on sit asia eriksee..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
kyllä tuo originaaliluukku on hyvä, en vaihtaisi pois. Ei suhise kiinni ollessaan ja kesällä auton saa pikatuuletettua kun vetää luukun selälleen ja lähtee ajamaan. Onhan se muutenkin kaupungissa kruisaillessa ihan kiva kun on kuuma kesäpäivä, voi arvostella tissejä huutamatta mitään avonaisesta ikkunastaTenutähti kirjoitti:Miksi ja mihin henkilöauto tarttee kattoluukun? Tai ikkunan? Alkuperäisen tai minkä vaan? Häh? Ei pahalla mutta kysynpä vaan! Mitä siitä on hyötyä tai iloa?
Ja pitää olla hyvä tuuri että jonkun jälkiasennettavan saa pitämään! Vaikka olis kuin huolellinen kaveri laittamassa...

Huonojakin kokemuksia alkuperäisistä luukuista on. Omegassa luukku ei ollut tiivis ja piti ärsyttävää suhinaa, ei tullut kuntoon säätämällä ei millään. Epäilen että joku tuhdimpi kaveri oli istunut tuulilasin yläpalkin päällä ja vääntänyt rakenteita sillä tuskin opelissakaan on niin suuret toleranssit tehtaalta lähtiessä kuin siinä mun autossa oli...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Ja pitää olla hyvä tuuri että jonkun jälkiasennettavan saa pitämään! Vaikka olis kuin huolellinen kaveri laittamassa...
no ..... ei se alkuperäinenkään oikeastaan PIDÄ..
siinä vaan on varauduttu todennäköiseen vuotoon varustamalla auto
katon kokoisella VUOTOALTAALLA ja jo se pitää , ts. joka
kulmilla olevat vuotoputket tukketuu, niin saattaa p --e kastu istuimella.


siinä vaan on varauduttu todennäköiseen vuotoon varustamalla auto
katon kokoisella VUOTOALTAALLA ja jo se pitää , ts. joka
kulmilla olevat vuotoputket tukketuu, niin saattaa p --e kastu istuimella.

Ei se lasiluukun tiivis asennus ole kummonenkaan temppu mut ne luukun omat tiivisteet on mitä on, mut kun tuomosen luukun käyttää sateella/varsinkaan talvella auki ni jopas valuttaa 
Oon joskus aikoinaan noita finlandioita laittanut paljonkin eikä se korin ja luukun välin tiiviys ole ongelma riittävästi oikeeta mömmöö väliin ja kyllä pitää
eipä sillä että ketään yllyttäisin moisia kapistuksia autoonsa laittamaan mutta kyllä se oli 80 luvulla hittituote ainakii pil.u corollassa must varuste

Oon joskus aikoinaan noita finlandioita laittanut paljonkin eikä se korin ja luukun välin tiiviys ole ongelma riittävästi oikeeta mömmöö väliin ja kyllä pitää
eipä sillä että ketään yllyttäisin moisia kapistuksia autoonsa laittamaan mutta kyllä se oli 80 luvulla hittituote ainakii pil.u corollassa must varuste

W124 300D aut -89
Kattoluukusta
Oma mielipiteeni on että en viitsisi autooni kattoluukkua laittaa, sen verran monta vuotavaa alkuperäistä sellaista olen nähnyt
Hieno varuste uutena, vanhemmiten aiheuttaa ongelmia ainakin jossain vaiheessa....

MB C180 vm -95
[quote="Esa H."]Vaihtoehtojahan on monia. Jättäisin tosin ne finlandian kynsileikkurit omaan arvoonsa..
Tuossa yksi vaihtoehto, laadukas tuotemerkki:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=63
Itse aikoinani laitoin opeliksiin Eberspräherin lasisen, katon päälle liukuvan veiviluukun. Sekin pelasi hyvin, sisäpuolella sellainen tippakaukalo, ei koskaan tullut sateen jälkeen aukastaessa vettä niskaan. Kouvolassa joku fima niitä vieläkin myy ja tarpeen vaatiessa asentaa. Duunikaveri laitatti S40:een.[/quote] tuommosta oon just aatellu "hollandia 100" ei varmaan armottomasti maksa tuommosen jos asentasi...ei kellään olis kokemuksia missäpäin maailmaa noita asennellaan ja rassaako lompakkoa kauheesti???
Tuossa yksi vaihtoehto, laadukas tuotemerkki:
http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=63
Itse aikoinani laitoin opeliksiin Eberspräherin lasisen, katon päälle liukuvan veiviluukun. Sekin pelasi hyvin, sisäpuolella sellainen tippakaukalo, ei koskaan tullut sateen jälkeen aukastaessa vettä niskaan. Kouvolassa joku fima niitä vieläkin myy ja tarpeen vaatiessa asentaa. Duunikaveri laitatti S40:een.[/quote] tuommosta oon just aatellu "hollandia 100" ei varmaan armottomasti maksa tuommosen jos asentasi...ei kellään olis kokemuksia missäpäin maailmaa noita asennellaan ja rassaako lompakkoa kauheesti???
elämä on :P
Itse olen aina pitänyt kattoluukkua turhana, kunnes kerran Rautian pihalla lautanippu kädessä tajusin sen tarkoituksen. Ei muuta kuin kattoluukku auki vanhasta E30 Bemarista keskellä talvea ja siitä laudanpäät takapenkille. Ainoa kerta kun on ollut kattoluukusta hyötyä.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85