Ongelma, joka on siis eräänlainen tussahtelu tyhjäkäynnillä -> sydän mielessä välilyönti, eli kierrosmittarissa näkee kierrosten hettelynä sekä koneen heilahteluna, hetkellisesti siinä vaiheessa kun kone on vasta autotallilämmin, toisin sanoen sitä ei esiinny kun kone on tosi kylmä niin kuin se tähän aikaan vuodesta voi olla ulkona seistessä tai kun kone on lämmennyt toimintalämpöön 80C.
Vastaavasti "ongelmaolosuhteessa = 20C" käynnistys vaatii useamman kuin yhden kierroksen startatessa,
Myyjä hetteli mulle mahdollista virranjakaja ongelmaa, mutta jos metallin laajennusta ajattelee niin joko kylmä tai lämmin, mutta välimaasto..?
Niin tämä "puolikylmällä koneella" ongelma esiintyy kaupunkiajossa myös epämääräisenä käyntiongelmana myös moottorijarrutuksessa -> antaa kakkua ja ei anna

Ennenkuin kukaan sanoo mitään, olen tosiaan lukenut forumia hakusanalla "tyhjäkäynti" useita satoja viestejä, mutta mikään niistä ei suoraan ole aukaissut mulle sitä ongelmaa mitä mulla on.
Yleistietoa:
Koko vehkeellä ajettu "vasta" vähän yli 200tkm
Vika ollut päällä n. 50tkm
Huollot tehty 10tkm välein ja viime kerralla vaihdettu myös sytytystulpat sekä Lämpöanturi 1-nap kylmäkäynnistin (ei apua)
n. 8v takana eikä vieläkään halua luopua