W126 280se:n diiselöinti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Sopii, kun muistat vaihtaa myös bensan kytkinlevyn ( spoorit on bensassa ja dieselisä erinlaiset ), lisäksi hieman sähköhommia. kokonaisuudessa noin 1 päivän tuö, kun tietää mitä tekee.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Rise »

126:ssa on sähköinen nopeusmittari ja 123:ssa mekaaninen. Pieni epäsopivuusongelma. Toiseksi bensakoneen aut. laatikko sopii erittäin huonosti diesel koneelle, vaikka fyysisesti sopiikin.
Käytettyjä 280 koneita löytyy 300 - 500 Euron hintaan markkinoilta, luulisin että jo toimiviakin.
Mutta jos päätät dieselöidä, niin varmaan kannattaa vaihtaa kone ja laatikko samalla ja ehkä harvenpi peräkin.
Jos olet halukas myymään ruiskulaitteet viallisesta koneesta, niin ne kiinnostaisivat minua.
Vieras

Lisähuomioitavaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

126 sopii suoraan vanha viispyttynen kone alkuperäiseen vaihdelaatikkoon
STARTTI on eri puolella kuuspyttysessä.Autojahan on tehty tehtaalla sekä 5,että 6 mukisella dieselillä => alkuperäisiä palikoita on olemassa, en suosittele kyläsepän tekeleitä seuraa kannatinlaakeri yms vikoja.Tamperella dieselöitiin 126 300SEL taxi kyllä se ainakin maksoi runsaasti alkuperäinen pakoputkikin yli 10v sitten oli enemmänkuin 5000mk.Onnea yritykselle
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Re: W126 280se:n diiselöinti

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000€,
männät 1500mk/kpl jne. Olisin kiinnostunut moottorisi kannesta ihan mitattavaksi malliksi. Tarkoituksenani on tehdä kaasariversion kannesta ruiskuversio ??
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

280SE:n dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Pyra »

[quote="Timo L."][quote="jarski"]Meinasitko laittaa pirssiin automaatti- vai tavallisen vaihdelaatikon?

Mitenhän tuo automaattilaatikko reagoi tuohon diesel moottoriin. Onko edessä
turbiinin vaihto ?
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: W126 280se:n diiselöinti

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Pyra kirjoitti:Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000?,
männät 1500mk/kpl jne.
Tässä ilmeisesti ahneimman myyjän hinnat. Noin puolta halvemmallakin ko. osat saanee hankittua. Toki laatu maksaa aina.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

adenauer300 kirjoitti:Sopii, kun muistat vaihtaa myös bensan kytkinlevyn ( spoorit on bensassa ja dieselisä erinlaiset ), lisäksi hieman sähköhommia. kokonaisuudessa noin 1 päivän tuö, kun tietää mitä tekee.
Hmm.. Meikä on taas siinä tiedossa, että w123:n bensalaatikkoon ei käy kiinni w123:n oma dieselkone, vaan siihen käy heittämällä kiinni w124:n D-kone.

Kummallako puolen w123 bensamalleissa on starttimoottori?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W126 280se:n diiselöinti

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pyra kirjoitti:Jep, tuota M110 moottoria ei kannata edes unissaan lähteä korjaamaan.
Venttiilit (natriumtäytteiset) n. 500 mk/kpl, nokat+seuraajat +tiivisteet n. 2000€,
männät 1500mk/kpl jne. Olisin kiinnostunut moottorisi kannesta ihan mitattavaksi malliksi. Tarkoituksenani on tehdä kaasariversion kannesta ruiskuversio ??
hautasin diiselöinti suunnitelmat toistaiseksi hautumaan ja tilasin m110:iin tarvittavat osa... mäntä 170e (alkup.) männänrenkaat 200e kiertokankien laakerit 97e tiivistesarja 180e... mikään varaosa liike ei tunne mäntiä ja renkaita... parista liikkeestä olisi saanut ainoastaan yläpääntiivisteet... joten tilasin kl-varaosista... mäntä löytyi saksasta halvemmalla kuin suomesta tarvikkeena saatava...

jahka saan koneen kasaan ja käymään niin seuraava remppa taitaa olla imunokka-akselin vaihto... oli kl:ssä ovh noin 520e!!! :cry: pakopuolen nokka lienee joskus vaihdettu (virheetön)
Vastaa Viestiin