Kokopunaiset takavalot?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juselius
Mersumies
Mersumies

Kokopunaiset takavalot?

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Mitenkäs mahtaa olla luvallisuuden ja laillisuuden kanssa kun tuli mieleeni SECiin virittää enempi punaista takavalojen pintaan, siis maalaamalla.

Lähinnä ensimmäisenä, ehkä ainoana ideana, josko peruutusvaloja pystyy jollain pitävällä/kestävällä tavalla värjäämään punertaviksi? Mahtaako olla katsastuksessa "ohimotulpan" paikka, onko kokonaan luvatonta? Eikä niiden muovien tarvitse olla ihan umpipunaiset, kunhan hieman näyttävät siltä ja peruutusvalon ollessa päällä antavat kuitenkin enemmän ja kirkkaampaa valoa kuin jarruvalot. 8)

Perusajatus on, että takavalot olisivat yhtenäisemmän näköiset. Vilkkuja en ole ajatellutkaan koskea, saavat olla ihan sellaisenaan.
En osta uusia punavalkeita, kokovalkeita, tummia tai mustia takavaloja, vaunussa kun on rekkarin alla punainen paneeli joka leventää ja yhtenäistää takavalot.
Onkohan kellään kokemusta sopivan punaisen maalin kanssa pläräämisestä ja lakkaamisesta? Mikä maali ja lakka kestää myös harjakonepesua?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

Ite maalasin ostamani alkuperäistakavalot (vilkku keltainen, pakki valkoinen) spraylla joka värjää läpinäkyvän punaiseksi. Maalasin koko linssin punaiseksi, eikä katsastuksessa ainakaan tullut mitään sanomista. Kokopunaisia valoja saa toki valmiinakin mutta kannattaa toki tehdä ite jos vaan yhtään on kädentaitoa. :o
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Juselius
Mersumies
Mersumies

Kävin teidän sivuilla kattomassa sun SECin valoja, ne on justiinsa sitä jota olen ittekin hakemassa!
Pari kysymystä vielä: Ootko käyny konepesussa noiden kanssa?
Pistitkö lakkaa päälle vai ihan sellasenaan annoit olla?

Mun SECissä ne valomuovit on pikkasen halki muutamista kohdin, alkuperäiset kun ovat, joten mistä kokopunasia saa valmiina? Ei ollu tarkotus ostaa mutta jos se väri on valmiina niin voishan sitäkin harkita, olis sitten ihan virheettömät... En ole meinaan mistään myyntisivuilta löytäny sellasia.
Nämä alkuperäiset takavalot halkeemineen kun tuppaa yllättäen ottamaan kosteutta sisään kovalla sateella, ja sitä myöten tietysti myös kaikkee pölyä ja kakkaa.

Sitä joskus näköjään tulee jotain päähänpistoja... :?

pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Tuo läpikuultomaalina myytävä valojenvärjäysainehan on periaatteessa vaan lakkaa johon on sotkettu hieman väriä sekaan...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Jukka L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jukka L. »

En oo konepesussa käyny koskaan enkä käy. Ja tuo tosiaan on juu periaatteessa lakkaa johon on sekotettu punasta maalia. Tuo oli muistaakseni jotain Dupli colorin maalia, jolla maalasin. Sellainen pieni pullo. Autotarvikeliikkeissä myydään varmasti. Ite en osaa kyl sanoo mistä noita kokopunasia linssejä saa valmiina, mut www.autovaruste.net myy ainaskin valkosia ja tummia takavaloja. Hinta tosin on aika suolanen. Ostin nuo omat ylimääräset valot aikoinaa demecin alennusmyynnistä ja nuo oli hinnaltaan jotain 50euron luokkaa. Alkuperäsiä linssejä kun en uskaltanu alkaa suttaileen.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Juselius
Mersumies
Mersumies

Hintaa näyttää olevan kautta linjan kaikilla, Demecillä reippaasti eniten. Postikuluineenkin saa ainakin Ruotsista halvemmalla, paljonkin. :shock:

MBSCA-shopenista tilasin 420S:ään kristallivalot, n.550€/pari, ja siellä noi uudet SECin takavalot on halvimmat mitä olen löytäny. Tuolta eBay:sta tarkastan vielä hinnat kunhan löydän...
Taidan sitten itte maalailla, ainakin kokeilun vuoksi, sillähän se visio selviää.

Kiitti vinkeistä, noilla pääsee eteenpäin.

eseestie
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Itse olen maalannut (alkuperäisiä) takavaloja "kokopunaisiksi" eikä ainakaan virkavalta ole puuttunut asiaan! Motonetissä myydään semmosta (aikaisemminkin mainittua) läpikuultavaa maalia pienissä purkeissa jolla maalaaminen onnistuu ehkä liiankin helposti! :lol: Suosittelen ostamaan enemmän kun yhden purkin jos meinaa (alkuperäisistä) takavaloista vilkkua ruveta maalailemaan punaiseksi, etenkin "oranssiin" takavilkkuun menee aika reilusti maalia (puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä). :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia!

EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu

No fiberglass shit, just rusty steel!
Juselius
Mersumies
Mersumies

Ok, haen ensin sen maalin ja tuherran peruutusvalot punertaviksi, sitten ihmettelen ja "ihailen"... Eli voisin kokeilla käden vakautta yrityksen ja erehdyksen loppumattomalla saralla. :shock:

Kesällä voi sitten miettiä asiaa uudelleen oikein auringonvalon auttamana. Tää homma kuuluu onneks siihen "sitten joskus-osastoon".

jamppav
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jamppav »

mie maalasin takavalot koko punasiksi ja katastusmies ei hyväksyny sitä.piti putsata ne mutta leiman jälkeen maalasin uudestaan.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
^Axu^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ^Axu^ »

Itse olen maalannut jo 3 autostani takavalot kokopunaisiksi DupliColorin läpikuultomaalilla.

Nissan Sunny meni läpi leimasta ilman mitään mukinoita.
Mutsin pikkumersu meni myös läpi katsastuksesta.
Mazda 626 ei sitten mennytkään. Tosin varasin mukaan tinneriä ja palan rättiä. Inssi mutisi vain että "pakkivaloja ei saa missään tapauksessa värjätä!!" Sit sanoin et venaappas pari sekkaa ja sutasin tinnerillä maalit pois pakkivalojen kohalta ja ei ollu enään itkemisen aihetta :D
Eli siis laittomat ne on. Mutta ei ole paha homma maalata uudestaan jos putsaamaan joutuu.
[b]Mercedes C280 Sport W202[/b]
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Onko nuo motonetin takavalot mistään kotoisin ( W124 85--93 savu/punainen lyhty ), mahtavatko mennä paikalleen ?
Vastaa Viestiin