
Koska vaihto onnistui hyvin, niin pistetäänpä tästä juttua.
Jos käytät tunkkia niin nosta auto niin, että toinen rengas on maassa, ja renkaat suorassa,
Otin ekana säteisakselin(2) varren pois, lukkorengas irti ja kiinnitys pultti kokonaan pois,
kampesin varren irti sorkkaraudalla, näin niveliä ei tartte irrottaa.
Sen jälkeen rattiakselista kuusiokolo/torx (1) kokonaan pois, sen saa irti myös siitä simpukkaa lähempänä olevasta pultistakin, mutta voi olla työn ja tuskan takana saada tiheillä pooreilla osumaan ohjauksen kohdalleen, joten pidä huoli
että uudessa simpukassa on näin menetelty.
Öljyputket irti, toinen simpukan juuresta ja toinen klemmarista.
Lokasuojan sisällä (näkyvillä) simpukan takana kolme kiinnitysruuvia ne irti ja nyit simpukan irti.
Nyt laitat vanhan ja uuden simpukan vierekkäin ja laita uudesta simpukasta säteisakselin hahlo sekä rattiakseliin tuleva hahlo samoin päin,
ei muuta kuin uus simpukka paikoilleen ensin työnnät sen rattiakseliin ja varmistat että ratti tulee suoraan, renkaat on suorassa joten simpukka tulee automaattisesti oikealle keskitykselle.
Lopuksi ilmaus, nestettä säiliöön ja kääntele rattia ääriasennosta ääriasentoon, lisää nestettä ja auto käyntiin sama uudestaan, sit kun pinta ei vajoa niin homma on pulkassa!!!! huh, saakohan tästä kukaan selvää
