Noiden takakelkan etummaisten puslien kunto on suht helppo itsekin tsekata, joten kannattaa kuitenkin varmistaa, että ovatko ne syypäät. Eli pyörä ilmaan ja irti ja sitten tarkastelemaan puslaa. Itsellä ainakin oli selkeästi se kumin ja alumiinin (?) välinen liitos (vulkanointi?) pettänyt

pusla "retkotti". Toinen selkeä oire niiden menemisestä on auton peräpään luikertelu. Tosin moni muukin pusla väljyyttään aiheuttaa samaa
Toinen "yleinen" vaihtoehto kolahtelulle on perän kannatinkumit, etenkin ne takimmaiset, ns. "häränsilmät". Niidenkin kunnon ainakin asiantuntija tarkistaa helposti. Minä en välttämättä huomaisi, ellei olisi sitten aivan loppu
Ja sitten tietysti nuo kardaanin kumit, kuin myös perä.
Itsellä on siitä ilkeä tilanne, että uutta on kardaanin kumit ja takakelkan etummaiset puslat. Lisäksi perän kannatinkumit on asiantuntijan toimesta jo kahteen kertaan todettu ehjäksi (olisi kai hän ne vaihtanut, kun kerran olisi saanut vaihtotyöstä tuloakin). Nyt vaihdettiin katsastusinssin vaatimuksesta toisen puolen säätötanko, ja minusta jonkin verran kolahtelu vaimeni. Olisko lie siis siinäkin ollut pieni lisäkolinan lähde. Mutta edelleen jonkin verran kolisee. Perä vaihdettiin kesällä, eikä vaihtoperä ole väljä..