Eka mersu 190e 2.3 16v

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eka mersu 190e 2.3 16v

Viesti Kirjoittaja akah »

No niih tulipa sit hommattua tuommonen mersu täs viikonlopun aikana! Vuosimallihan on -85 mut ei kyllä uskois niin vanhaksi (ainaki omasta mielestä) Autossa oli melkeinpä kaikki lisävarusteet mitä on tehtaalta saanut. Löytyy lukkoperä, sähkölasit, ilmastointi, täys musta nahkasisusta, sähköpenkit, kattoluukku, ABS ja jopa hydraulisesti säätyvä alusta. Ainut miinus mitä pitää tähän mennessä antaa on se että huoltokirjaa ei kuitenkaa ole ja auto on saksantuonti. ML lukema on 193tkm, tiedä sitten pitääkö paikkansa... :roll: Mutta itse uskoisin näin.
Elikäs tästä pitäis nyt lähtä liikkeelle. Suunnitelmissa on jo kaikenlaista niinku yleensäkin :lol:. Aluksi tarkoitus ois hommata isompaa spoileria vanhan tilalle, kirkkaat takavalot (saa kaupata jos löytyy), kesäksi jotku vanteet 17" tai 18" ja tietenkin äänentoistoa on pistettävä uuteen uskoon. Kuvia tulloo kunhan kerkeää ottamaan!
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnea uudelle autolle!

Ettei kyseessä olisi kuitenkin taka-akseliston automaattinen tasonsäätö? Muistini mukaan täydellisen HPF:n (Hydropneumatische Federung) sai vasta 1988 malliin 2.5-16. Voin toki muistaa väärin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja peteracing »

hieno auto...mulla on samanlainen! kilometrit näkee noista aika hyvin penkeistä..onko kulunut? ton verran ajetussa ei saa olla ees väri vaihtunu nahassa. onko tax-free auto? minkä värinen?
power is nothing without control...
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

onnea uudelle perheenjäsenelle :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

onnea vaan! kuvia odottaa kansa :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Tomi S.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Onnea! Nuo on hyviä pelejä jos vaan ovat kunnossa ja jaksaa pitää kunnossa!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo penkit on aivan kuin uudet... Ja ei ole tax-free! Vaikka tax-free hinnalla meilkeimpä sain :) Muutama vuosi sit on peli Suomeen tuotu. Ei ole edes ajettu talvisin eli ruostettakaan ei löydy mistään. Nyt vaan joutuu hieman talvisin ajeleen ku muuta autoa ei ole, mutta mahdollisesti menee jo tammikuussa seisontaa ku toi intti kutsuu :x
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Olihan mulla niitä kuvia vielä koneella tallessa... Kuvat on entinen omistaja ottanut syksyllä että eipä se niistä ole muuten muuttunut kuin että talvivanteet on tällä hetkellä paikalla... Siinä niitä nyt ois koko kansan haukuttavaksi :lol:
http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=2877
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

eihän tuota nyt haukkumaan aleta.. siisti kun mikä :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
jpk
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jpk »

Timo L. kirjoitti:Onnea uudelle autolle!

Ettei kyseessä olisi kuitenkin taka-akseliston automaattinen tasonsäätö? Muistini mukaan täydellisen HPF:n (Hydropneumatische Federung) sai vasta 1988 malliin 2.5-16. Voin toki muistaa väärin.
Ettei Timo muistaisi tosiaankin ensimmäisen kerran väärin :lol: Kyllä mustassa,dieseliksi muuttuneessa oli myös edessä tasonsäätö ja oli 2.3-16v,vuosimallista en varma joten en ala arvaamaan.

Auto on hieno,älä pilaa mitenkään peruuttamattomasti ts. tuunaa,noiden hinta ei enää paljoa laske, mikäli erinomaisessa kunnossa!!
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja vähis »

Oon ainakin ajanut yhtä -87 2.3 jossa oli sekä takana että edessä tasonsäätö.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No niih onpa nyt saatu käytettyä mersua nosturinki päällä ja täytyy sanoa että olipa hyväkuntoinen pohja... Ei niin pienintäkää ruostetäplää löytynyt mistään :) Ja näkyipä siinä olevan tuo hydraulisesti säätyvä alustakin... Löytyi edestä että takaa :P Kyllä mielestäni oli todella hyvä ostos hintaan ja varusteisiin nähden...
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

No mitä se maksoi noin suunnilleen edes jos saa olla utelias.. :?: :roll:
2.3-16
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No voin kai mä sen hinnan paljastaa jos se jotain kiinnostaa... 5500e maksoin!
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

halpa oli... melkeempä tax-free hinta
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo eipä kerenny tällekää projektille tehdä vielä mitään kunnes se tuli jo kolaroitua... Liikenneympyrässä päätti sit joku tampio tulla kylkeen ja vänkärin puolen kylki on nyt aivan kasassa. Molemmat ovet on painunu varmaan 20-30cm sisään päin ja takalasi pamahti sisään :( Vitutus käyrä on niinku aivan suunnaton. Kerkeshän se kuukauden ajan olla että jipii :x Saa nähä mitä sit vakuutusyhtiön äijät sanoo että meneeköhän lunastukseen vai aletaanko korjaamaan. Hyvin ainaki auton pysty ajamaan kolaripaikalta kotia ja ei mielestäni tuntunut mitenkään erilaiselta. Että tämmönen tapaus tällä kertaa
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

AAAAAAUUUUUUUUUTTTTTSSSSSSS!!!!!!!
Otan osaa suruusi. :( Ja vit...kseen. Ja uskoa voi sen määrän.
Mitäpä tuumasi se tampio joka kylkeen ajo??
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Äijähän valitteli siinä päätänsä ja niskoja... Ja jotaki tupisi että ei nähny mitään. Mä kerkesin vasta ympyrässä ollessani nähdä sen auton ja ajattelin tietenki että hän minua väistää mutta toisin kävi. Helvetinmoisella vauhdilla se tuli. Kyllä se siinä jotaki vielä tupisi että mä tulin muka niin kovaa vauhtia siihen. Siinä vaiheessa meinas jo niin keittää. Katotaanpa sitte tutkinnassa että miten käy. Itellä on vaa tänä aamuna selkää alkanut vähän pakottaan.
Tuomo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

akah kirjoitti:Äijähän valitteli siinä päätänsä ja niskoja... Ja jotaki tupisi että ei nähny mitään. Mä kerkesin vasta ympyrässä ollessani nähdä sen auton ja ajattelin tietenki että hän minua väistää mutta toisin kävi. Helvetinmoisella vauhdilla se tuli. Kyllä se siinä jotaki vielä tupisi että mä tulin muka niin kovaa vauhtia siihen. Siinä vaiheessa meinas jo niin keittää. Katotaanpa sitte tutkinnassa että miten käy. Itellä on vaa tänä aamuna selkää alkanut vähän pakottaan.
Kai kutsuitte poliisit siihe, voi meinaa olla vittumaist vääntöö jos vastustaja rupee hankalaks. :roll: Harmi et meni helmi pakettii :(
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Joker
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Joker »

akah kirjoitti:Mä kerkesin vasta ympyrässä ollessani nähdä sen auton ja ajattelin tietenki että hän minua väistää mutta toisin kävi. Helvetinmoisella vauhdilla se tuli. Kyllä se siinä jotaki vielä tupisi että mä tulin muka niin kovaa vauhtia siihen..
Otan osaa.
Ihan vaan mielenkiinnosta: Kumpi oli tulossa ympyrään?
Lunastukseen ei välttämättä mene ja siihen voit itse vaikuttaa jonkin verran. Pyydä korjausta laadukkaaksi tunnetulla peltisepällä ja luettele kaikki mahdolliset tarkastajalle, nelipyöräsuuntaukset, runkorobotit jne jne jne...
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo kyllä mä toivoisin että korjaukseen toi menis... Ja missähän kemin seudulla mahtais olla tuollaista hyviä peltiseppiä?? Maanantaina pitää soitella vakuutusyhtiöntarkastajalle. Isännällä meni audi aikoinaan samanlaiseen kuntoon ja silloin se kyllä korjattiin. Saa nähdä mitä se sit sanoo.
Ja siis minä olin jo ympyrässä menossa kun se toinen oli tulossa ympyrään ja ajoi minun kylkeeni. Mun auto pyörähti täräyksestä 180 astetta ja sen verran kovaa että mun perä osui vielä yhteen autoon joka oli tulossa ympyrään! Ihan selvä tapaus tuo minun mielestä on. Ympyrässä olevaa väistetään eikä ajeta kolmion takaa kylkeen!! Ja tietenkin poliisit soitettiin paikalle... En tuollaisessa tapauksessa ois missään nimessä jättänyt soittamatta. Lähinnä näin jälkeenpäin huvittaa se kun itse aloin soittamaan poliisin hätänumeroon niin sieltä vaan sanottiin että linja on ruuhkautunut yritä hetken päästä uudelleen. Toinen osapuoli sai kuitenkin soitettua yleiseen hätänroon ja sen vuoksi paikalle tuli tietenkin poliisit ja palokunta ja ambulanssi.
PM
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja PM »

Aikamoinen aivokääpiö tarvii olla jos saa ajettua jonkun kylkeen liikenneympyrässä. :)
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

noitahan sattuu vähän välii että ajavat kylkeen. Tällä kylällä paras näky ollu ku maahanmuuttajat ajo yhden jannun kylkeen :D hahah voi hitto sitä puspatusta, oli siinä pösössä varmaan 7 kyydissä ja kaikki huus omaa murretta yhteen ääneen!
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo niinpä vaan halus vakuutustarkastaja että kertakorvaus tai lunastukseen... Ja että ois alettu vastapuolen liikennevakuutuksesta korvaamaan kun hän on mitä ilmeisemmin syyllinen. Mutta minähän en näin anna tässä hommassa käydä, onhan mulla tuossa sentää kasko. Ja näillä näkymin taidan pistää homman oman vakuutuksen kautta liikkeelle että auto saadaan kuntoon ja että saan pitää sen itellä!
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

kannattaa varmaan kuitenki kysästä ett paljo ne o valmiita maksaan... tai korvaussumma nii ett ite korjauttaa ja sit myyt mulle sen raadon :D

näissä joskus tulee ihan kiva tili
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo kyllähän mä vielä kaikki hinnat kyselen selväksi mutta epäilempä vaa että ei aleta maksamaan paljon mitää... Hyvä jos omat saa pois jos antaa lunastaa.. Kertakorvauksella vois tietenki jonkinmoista tiliä saada aikaan, mut kyllä mä luulen et korjaukseen silti pistän ku eipä tuollaista peliä tahdo löytyä noilla varustuksilla millään. Mut pitää vielä katsoa miten tää etenee ku ei ole prkl vielä sitä poliisikuulusteluakaa ollu.
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

no mullahan ois tommonen ehyt jos haluisit vaihtaa.. ja kemistähän säkin olit.. vai?
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Juu kemistähän mä... Mut otas huomioon että mulla täs on täysnahkasisusta ja sulla puolinahka... Ja sit löytyy viel ilmastointi, sähkösäätöiset penkit ja hydraulisesti säätyvä alusta. Niitäkää ei aivan jokaisesta cossusta löydy. Ja kaikenlisäks viel n.100tkm vähemmän ajettu kone.
Tenutähti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

akah kirjoitti:Joo kyllä mä toivoisin että korjaukseen toi menis... Ja missähän kemin seudulla mahtais olla tuollaista hyviä peltiseppiä?? Maanantaina pitää soitella vakuutusyhtiöntarkastajalle. Isännällä meni audi aikoinaan samanlaiseen kuntoon ja silloin se kyllä korjattiin. Saa nähdä mitä se sit sanoo.
Ja siis minä olin jo ympyrässä menossa kun se toinen oli tulossa ympyrään ja ajoi minun kylkeeni. Mun auto pyörähti täräyksestä 180 astetta ja sen verran kovaa että mun perä osui vielä yhteen autoon joka oli tulossa ympyrään! Ihan selvä tapaus tuo minun mielestä on. Ympyrässä olevaa väistetään eikä ajeta kolmion takaa kylkeen!! Ja tietenkin poliisit soitettiin paikalle... En tuollaisessa tapauksessa ois missään nimessä jättänyt soittamatta. Lähinnä näin jälkeenpäin huvittaa se kun itse aloin soittamaan poliisin hätänumeroon niin sieltä vaan sanottiin että linja on ruuhkautunut yritä hetken päästä uudelleen. Toinen osapuoli sai kuitenkin soitettua yleiseen hätänroon ja sen vuoksi paikalle tuli tietenkin poliisit ja palokunta ja ambulanssi.
Lautiosaaressa on Kolarikorjaamo Tuomaalat Oy. Ymmärtävät asian päälle (erikoisempien autojen, maalanneet paljon rehellisiä näyttelyautojakin) ja tekevät huolella. Kaikki massaukset ym. tehtaan ohjeiden mukaan.
Jos vakuutusyhtiö maksaa niin ei kannata muita miettiä! Jos ite maksaa, sitte johonkin muualle... Kohteliaasti sanottuna! 8)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
akah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo toi Tuomaalat se kävi tekemässä sen arvion ja ottamassa niitä kuvia sille vakuutustarkastajalle... Toinenhan on Keminmaassa sit toi Pudas.. Sieltä kävi kans äijä tekemässä arvion ja arvio paljon halvemmaksi kuin Tuomaalat ja tuntui muutenkin asialliselta... Tiedä sit kumpaan vien sen korjattavaksi :?
Vastaa Viestiin