Lämpöä kajuuttaan kaivattas lisää.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Lämpöä kajuuttaan kaivattas lisää.

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eli nyt ku paukku yli 20 pakkasta, ni huomas, että jostakin syystä homma ei parantunu, vaikka niin luulin kennojen ja lämp.moot. vaihdossa.

Vaihdoin kennot+läm.lait.moot. ja ajattelin lämmitys tehojen parantuvan noin talveksi. Mutta ei. Joutuu kyllä pöhöttämään täydellä lämmöllä talvella, jotta pysyis sisätila lämpösenä. Mistähän moinen johtuu? Onko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä asiaa? Kylmä ei ole, mutta ei kyllä etelän helteetkään ole sinne iskeny. Kun keli menee -5 alle, ni sit alkaa pukkaan sen verran viileetä, että voi laittaa kylmemmälle pikkusen, mutta jos menee yli -5 ni lämmöt on oltava täysillä. Kenties vesipumppu (pitäis kai jotain ääntä..?), konehuoneeseen lisää lämmöneristystä vai mitä pitäs kehitellä...? Olis mukava, ku -20 asteessakin vois säätää lämpöä pienemmälle, ni riittäs sitte -30 lämmintä sisälle.

Aloin tuota miettiä ku istuin ton Jukan bemarissa ja se sääti lämmityksen 18asteeseen, vaikka ulkona oli -20. Silti auto oli tosi lämmin ja ku kokeilin laittaa täysille lämmityksen, ni tuli oikein hiki sisällä, eli ei puhettakaan vielä viilenemisestä -20 asteessa. Tosin kuin mulla..

Nyt vinkkejä tännepäin arvon foorumilaiset. :D
Voi olla että haullakin löytys, mutta syntyypähän keskustelua uudelleen, ku ei tänä talvena vielä tästä ole keskusteltu. :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Eihän sitä lämpöä tarvi säädellä automatiikkahan sen hoitaa,säätimet siihen mikä on hyvä,eikä niihin sen jälkeen kosketa.Tietty pitää vempaimet olla kunnossa.mopo
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Juujuu, mutta tuskin maximilämpö on 15 astetta..??? :shock: Jos namikat säätää 26 asteeseen, pitäs periaatteessa olla -10 aika lämmin sisällä.. vai..?
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Onko ritilöistä tuleva ilma lämpimämpää kierroksilla ku tyhjäkäynnillä? Entäs moottorin lämmöt ok? Kovemmallakin pakkasella?
Jos kaikkiin on myönteinen vastaus, ni tarkastappa että kiertovesipumppu (se sähköinen) pyörii. Ainakin W201:ssä siellä pisupojan säiliön vieressä.
Ja glykoliahan on riittävästi, eikä järjestelmässä ole ilmaa? Ja termostaatti on kunnossa?
Jos motin lämmöt ok, ni ei noissa edellisissä sillon ole mitään. Kun kaikki vehkeet on kunnossa ni ei sinne mitään ylimääräisiä lämmöneristyksiä tarvi viritellä! Olettaen ettet minnekään Novaja Zemljalle ole lähössä kurvailemaan? 8)
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Lämppärin kiertovesipumpusta minä aloittaisin. Kädellä letkuja tunnustelemalla selviää äkkiä kulkeeko vesi letkuissa. Jos tossa mallissa on närhenmunat niin johto irti niin pitäisi tulla täysi lämpö ja samalla näkee onko venttiilit jumissa tai lämmönsäätöpaneelin ohjauksessa vikaa.
Jos kiertovesipumppu on jumissa niin se vie virtaa noin 2-3 Ampeeria ja jos pyörii niin virrankulutus on noin 1 Ampeeri. Kädellä koittamalla se pumppu ei saa nytkyttää koska silloin se ei pyöri kunnolla. Pumpun takana on akselin päässä tulppa jonka poistamalla voi akselin pään rasvata.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Kyllä saman lämmön antaa, oli sitten kennojen liitin kiinni tai ei. Tuli meinaan ajeltua tuossa pari vuotta lämppäri on/off asennossa.. Kesällä ja talvella toimi jees, mutta keväällä ja syksyllä saatto tulla joko liian kuuma tai kylmä. Ostin Samuli H:lta lämmönsäätöpaneelin ja homma alko rulettamaan. Oli pari vastusta heittäny aineet pihalle. Mutta pitänee tarkistella nuo muut. Tuntus, että tulis lämpösempää ilmaa kovemmilla kierroksilla. Ja jos laitta 2asennosta 3, ni taas kylmenee ja 4asennossa tulee jo aika viileetä... Mutta pahvi maskin taakse eteen (siis konehuoneen puolelle, ettei rumenna keulaa :wink: ) ni se jelppii jonkun verran. Pitäs hommata vielä jostain tuo 89 asteinen termari, ku täällä kl:ssä ei ole, mutta joillakin foorumilaisilla semmonen löytyy... joten tuumailemisiin. :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Onko autossa moottorin alasuoja paikalla? Usein sen puute on aiheuttanut koneen käymistä kylmänä vaikka termari olisi kunnossa.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Kyllähän se normaali muoviläpyskä siellä on. Ei sinne ainakaan hujun kovin helposti pitäs päästä. :roll:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Miksi 80 asteinen,mulla ollu mersuissa talvella 87,eikä ikuna onkelmia,aina ei kesäksikään viitti vaihtaa.mopo
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Mä hain syksyllä Veholta 87-asteisen ja varaosamyyjä sano, että anna olla läpi vuoden sama termari, takana on ne ajat kun niitä syksyin/keväisin vaihteltiin.
Vastaa Viestiin