
126:n koneen vaihto
126:n koneen vaihto
pitäs vaihtaa moottori 126:n . 6 pyttynen , samanlainen mylly tilalle , eli kysymys kuuluu onko minkälainen homma, mitä tulee ottaa huomioon, varustettu automaattilootalla 

..
Eipä siinä sen kummempia, kun samanlaisen koneen vaihtaa tilalle...
Mutta irrotettaessa moottoria vaihteistosta, kannattaa yrittää pitää huoli ettei turbiini (momentinmuunnin) lähde irti laatikosta moottorin mukana. Voi olla joskus juuttunut siitä keskinupikasta kampiakseliin. Jos irtoaa vaihteistosta, niin on öljyä pitkin lattioita
ja sitten se täytyy saada takaisin paikoilleen vaihteistoon, joskus ottaa aikaa ennenkuin saa loksahtamaan oikeaan kohtaan. Jos se jää väärään kohtaan, niin tulee liian pitkälle ja tulee pahaa jälkeä jos laatikon ja moottorin liitoksen ruuvaa vaan väkisin kiinni. Niinkin ovat jotkut tehneet
Silloin ei ole syytä huoleen jos saa laatikon menemään käsivoimin perille asti.
Mutta irrotettaessa moottoria vaihteistosta, kannattaa yrittää pitää huoli ettei turbiini (momentinmuunnin) lähde irti laatikosta moottorin mukana. Voi olla joskus juuttunut siitä keskinupikasta kampiakseliin. Jos irtoaa vaihteistosta, niin on öljyä pitkin lattioita


Silloin ei ole syytä huoleen jos saa laatikon menemään käsivoimin perille asti.
w115,123,124,126,210 yms.
- kristian210
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
- Paikkakunta: Tornio
Olen nostellut nuita koneita pois laatikon kanssakin, silloin vain vaihteensiirtäjät irti ja kardaanin rättinivelestä "poikki". Koneen joutuu nostamaan vähän pystymmässä pois ja jäähdytin kannattaa ottaa ensimmäisenä irti. Tällä tyylillä voi sen laatikon ja moottorin yhdistämisen kanssa taistella sitten tallin lattialla. Hieman helpompaa kun yksin touhuaa, ei sen kummempaa. 
