Elikkäs tahtoo vähän heikosti pysyä W201 lämpösenä ajossa näillä pakkasilla. Moottorin lämmöt tippuu REILUSTI alle 80 asteen kun on vähän aikaa huruutellut matkanopeutta. Kyllä kun syylärin melkeen kokonaan peittää niin ettei viima pääse, niin kyllä se sitten lämpösenä pysyy. Mutta tosiaan laskee ihan niinkin alas että tahtoo olla kylmä kabiinissa, vaikka säätimet on tapissa.

Itse olen epäillyt että olisiko tähän syypäänä termostaatti? Auto on saksantuontia, itse en ole tuonut, joten ei ole minkäänlaista käsitystä, että onko termostaatti vaihdettu, josko se saksanmaalla yleensäkään on erilainen.
Toinen epäilys on liittynyt paisuntasäiliön korkkiin, josta tiivistekumi alkaa olemaan jo melko haurasta ja irtonaista, eli se ei ole täysin tiivis. Mutta mitä olen lukenut niin tuon järjestelmän paineen ei pitäisi vaikuttaa moottorin lämpötilaan?
Paikallaan käydessä moottorissa lämmöt nousevat ihan normaaliin tasoon ja lämmintä tulee suuttimista aivan niinkuin pitää.

Huomenna haen ainakin uuden korkin tuohon paisuntasäiliöön. Mutta melko varmaa on, että tuskin tuolla selviän tästä ko. ongelmasta.

Aiheutuisiko tuo ali-lämpöisyys siis termostaatista? Kuinka lämmin termostaatti tuohon kannattaa laittaa, näin ajatellen näitä suomen oloja?
Moottorihan on M102 2.3 8-venttiilinen. Kori W201 vm. 91