w124 öljypohjan propun kierre?
w124 öljypohjan propun kierre?
mikäköhän olisi tämän propun kierteen mitat?
kun pitäisi hakea öljyn lämpömittariin anturi joka pultataan kiinni propun paikalle.
kun pitäisi hakea öljyn lämpömittariin anturi joka pultataan kiinni propun paikalle.
Taitaapa sittenkin olla nousu 1,5. Anteeksi väärä arvaukseni. Tuo proppu sen verran kulunut ja näin aamuisin vielä unihiekkaa silmissä, luuppi hukassa ja hätäinen mittaus. Testasin öljypohjan kierteeseen ja 1,5 on oikea. Ei tarvinnut kuitenkaan löysäillä öljyjä lattialle, kun tuo 300E öljypohja tuossa ihan vieressä.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Harvemmin tulee tuota proppua irroteltua, kun on käytössä tällainen nykyteknologian läpimuro, jolla öljyt imaisee pois mittatikun putkesta alle minuutin, jos kone on lämmin. Käy moneen muuhunkin öljyn/nesteen vaihtoon/poistamiseen.
Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.
Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.
http://i22.photobucket.com/albums/b342/ ... G_0023.jpg
Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.
Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.
http://i22.photobucket.com/albums/b342/ ... G_0023.jpg
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
[quote="aseva"]
Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.
Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.
Eipä naurata,ihan hyvän oloinen tuo värkki,pullokin kestää öljynpainetta riittävästi,parasta tietty tuo moottori M-eta-B-o
Käynyt itelläkin mielessä tuo yläkautta öljynvaihto,pitänee kehittää jotain.
Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.
Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.
Eipä naurata,ihan hyvän oloinen tuo värkki,pullokin kestää öljynpainetta riittävästi,parasta tietty tuo moottori M-eta-B-o
Käynyt itelläkin mielessä tuo yläkautta öljynvaihto,pitänee kehittää jotain.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Koitappas kattoo kantoja jotka on avattu 13mm avaimilla ovat järjestään paskoina,jos et usko niin vertaa 1/2" vs. 13mm.Puhun kokemuksesta en näkemyksestä.mopoJP74 kirjoitti:Mistä moinen tieto on peräisin?mopo kirjoitti:MUISTAKAA kanta on 1/2 tuumaa ei 13mm,pyöreeksi menee jos väännät 13mm työkaluilla.mopo
Kyllä tuli huomattua se itekin kun öljyjä alakautta vaihto, että ei taida olla ihan 13mm toi kanta... Oli kyllä ihan OK laatuisia avaimia, mutta paskaks meni ja sitte otettiinkin se sillä mersumiesten normaalilla työkalulla, eli putkiavaimilla
Piru kun noita tuumakokosia ei taida olla... Ois voinu lähtee irti. Joku muukin sano että noissa ois tuumakokoset... Vois kyllä olla että tää varaosasta haettu ois sitte sillä oikeasti millisellä koolla, ja mersun oma ois tuumakokonen? Vai,kö,hä,tä?
No ihan sama, kunhan auki lähtee nätisti jollain.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Piru kun noita tuumakokosia ei taida olla... Ois voinu lähtee irti. Joku muukin sano että noissa ois tuumakokoset... Vois kyllä olla että tää varaosasta haettu ois sitte sillä oikeasti millisellä koolla, ja mersun oma ois tuumakokonen? Vai,kö,hä,tä?
No ihan sama, kunhan auki lähtee nätisti jollain.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Näin on tosi,perkules tosa 202:ssa ei saa putkitongeillakaan,kun on upotettu,ei muutaku kalpeetilla läks,no nyt on ollu jo hetken 1/2": avaimet.mopoDodii kirjoitti:Kyllä tuli huomattua se itekin kun öljyjä alakautta vaihto, että ei taida olla ihan 13mm toi kanta... Oli kyllä ihan OK laatuisia avaimia, mutta paskaks meni ja sitte otettiinkin se sillä mersumiesten normaalilla työkalulla, eli putkiavaimilla![]()
Piru kun noita tuumakokosia ei taida olla... Ois voinu lähtee irti. Joku muukin sano että noissa ois tuumakokoset... Vois kyllä olla että tää varaosasta haettu ois sitte sillä oikeasti millisellä koolla, ja mersun oma ois tuumakokonen? Vai,kö,hä,tä?
No ihan sama, kunhan auki lähtee nätisti jollain.
Kun omasta 124:sta oli edelliset omistajat sorvanneet pultin kannan pyöreäksi, niin hitsasin siihen mutterin johon käy 17 lenkki, onpahan helppo avata eikä muljua enää... Piti vain hitsata varovasti ettei lämpene pultti liikaa ja halkaise öljypohjaa...
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Näin meinasi itekin aikoinaan,mut ei uskaltanu ku oli alsa pohja.moiPasi H kirjoitti:Kun omasta 124:sta oli edelliset omistajat sorvanneet pultin kannan pyöreäksi, niin hitsasin siihen mutterin johon käy 17 lenkki, onpahan helppo avata eikä muljua enää... Piti vain hitsata varovasti ettei lämpene pultti liikaa ja halkaise öljypohjaa...
pentele!!!
Juu tänään sattu tämmöstä: Rupesin vaihtaan 124 :seen öljyjä. Katoin että on vähä pyöreäksi menny toi ruuvi mistä öljyt lasketaan ulos. No hain 13 mm:sen hylsyn ja tuntu olevan tiukassa. Ajattelin että yks kunnon rykäsy ja jos se aukeais. No eihän pentele se muutako pyörähti ja ruuviin pää pyöreäksi.
Nyt tässä ihmettelenkin että millähän tuon nyt sais auki? Kannattaisko kokeilla jotain putkipihtejä vai hitsata joku mutteri tuon vanhan viereen? On vaan niin ahdas paikka hitsata. Kaikkea sitä pitääki sattua!![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Nyt tässä ihmettelenkin että millähän tuon nyt sais auki? Kannattaisko kokeilla jotain putkipihtejä vai hitsata joku mutteri tuon vanhan viereen? On vaan niin ahdas paikka hitsata. Kaikkea sitä pitääki sattua!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)