w124 öljypohjan propun kierre?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

w124 öljypohjan propun kierre?

Viesti Kirjoittaja dansku »

mikäköhän olisi tämän propun kierteen mitat?

kun pitäisi hakea öljyn lämpömittariin anturi joka pultataan kiinni propun paikalle.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Näyttäis äkikseltään olevan 14*1,25. Oli hieman kulunut tuo proppu, josta mittasin.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kiitoksia vaivannäöstä. :D
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

tota.. voisko olla että nousu vois olla 1.5?

kun anturi listat tuntee ainoastaan 1.5 nousuilla vdo:n öljynlämpö mittareihin.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Taitaapa sittenkin olla nousu 1,5. Anteeksi väärä arvaukseni. Tuo proppu sen verran kulunut ja näin aamuisin vielä unihiekkaa silmissä, luuppi hukassa ja hätäinen mittaus. Testasin öljypohjan kierteeseen ja 1,5 on oikea. Ei tarvinnut kuitenkaan löysäillä öljyjä lattialle, kun tuo 300E öljypohja tuossa ihan vieressä.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

MUISTAKAA kanta on 1/2 tuumaa ei 13mm,pyöreeksi menee jos väännät 13mm työkaluilla.mopo
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Harvemmin tulee tuota proppua irroteltua, kun on käytössä tällainen nykyteknologian läpimuro, jolla öljyt imaisee pois mittatikun putkesta alle minuutin, jos kone on lämmin. Käy moneen muuhunkin öljyn/nesteen vaihtoon/poistamiseen.

Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.

Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.

http://i22.photobucket.com/albums/b342/ ... G_0023.jpg
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mersuissa on yleensä milliset kierteet ja puolentoista nousulla.
MB W124 300 TE -86
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

[quote="aseva"]
Tarpeina vanha happipullo, diesel asconan alipainepumppu, Metabo, letkuja, muutama hydrauliikan liitin ja hieman mielikuvitusta.
Tästäpä päivän ensimmäiset naurut.

Eipä naurata,ihan hyvän oloinen tuo värkki,pullokin kestää öljynpainetta riittävästi,parasta tietty tuo moottori M-eta-B-o

Käynyt itelläkin mielessä tuo yläkautta öljynvaihto,pitänee kehittää jotain.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

mopo kirjoitti:MUISTAKAA kanta on 1/2 tuumaa ei 13mm,pyöreeksi menee jos väännät 13mm työkaluilla.mopo
Mistä moinen tieto on peräisin?
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

jyrki kirjoitti:Mersuissa on yleensä milliset kierteet ja puolentoista nousulla.
Minä puhuin kannasta,jos tää oli mulle.mopo
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

JP74 kirjoitti:
mopo kirjoitti:MUISTAKAA kanta on 1/2 tuumaa ei 13mm,pyöreeksi menee jos väännät 13mm työkaluilla.mopo
Mistä moinen tieto on peräisin?
Koitappas kattoo kantoja jotka on avattu 13mm avaimilla ovat järjestään paskoina,jos et usko niin vertaa 1/2" vs. 13mm.Puhun kokemuksesta en näkemyksestä.mopo
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Melkein poikkeuksettahan nuo mersun proput on nylpätty huonoilla avaimilla. Kuusikulmaisella hylsyllä kyllä aukeaa ihan 13mm kokoisellakin. Lienee puoli tuumaa hiukan pienempi, kuin 13mm, jolloin tietysti pitää paremmin kuluneessa propussa.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Näinhän ne kannat hajoaa,mutta kannattais sijoittaa kunnon avaimeen,ei tarvis joka kerta hakea uutta tulppaa,tosi hankala irti otettava kun se on vielä joskus tavallaan upotettu siinä pohjassa.mopo
Avatar
jyrki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 17.12.2004 14:44
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jyrki »

kierteistä puhuin en kannasta
MB W124 300 TE -86
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Kyllä tuli huomattua se itekin kun öljyjä alakautta vaihto, että ei taida olla ihan 13mm toi kanta... Oli kyllä ihan OK laatuisia avaimia, mutta paskaks meni ja sitte otettiinkin se sillä mersumiesten normaalilla työkalulla, eli putkiavaimilla :lol:

Piru kun noita tuumakokosia ei taida olla... Ois voinu lähtee irti. Joku muukin sano että noissa ois tuumakokoset... Vois kyllä olla että tää varaosasta haettu ois sitte sillä oikeasti millisellä koolla, ja mersun oma ois tuumakokonen? Vai,kö,hä,tä?

No ihan sama, kunhan auki lähtee nätisti jollain. :wink:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Dodii kirjoitti:Kyllä tuli huomattua se itekin kun öljyjä alakautta vaihto, että ei taida olla ihan 13mm toi kanta... Oli kyllä ihan OK laatuisia avaimia, mutta paskaks meni ja sitte otettiinkin se sillä mersumiesten normaalilla työkalulla, eli putkiavaimilla :lol:

Piru kun noita tuumakokosia ei taida olla... Ois voinu lähtee irti. Joku muukin sano että noissa ois tuumakokoset... Vois kyllä olla että tää varaosasta haettu ois sitte sillä oikeasti millisellä koolla, ja mersun oma ois tuumakokonen? Vai,kö,hä,tä?

No ihan sama, kunhan auki lähtee nätisti jollain. :wink:
Näin on tosi,perkules tosa 202:ssa ei saa putkitongeillakaan,kun on upotettu,ei muutaku kalpeetilla läks,no nyt on ollu jo hetken 1/2": avaimet.mopo
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Kun omasta 124:sta oli edelliset omistajat sorvanneet pultin kannan pyöreäksi, niin hitsasin siihen mutterin johon käy 17 lenkki, onpahan helppo avata eikä muljua enää... Piti vain hitsata varovasti ettei lämpene pultti liikaa ja halkaise öljypohjaa...
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Pasi H kirjoitti:Kun omasta 124:sta oli edelliset omistajat sorvanneet pultin kannan pyöreäksi, niin hitsasin siihen mutterin johon käy 17 lenkki, onpahan helppo avata eikä muljua enää... Piti vain hitsata varovasti ettei lämpene pultti liikaa ja halkaise öljypohjaa...
Näin meinasi itekin aikoinaan,mut ei uskaltanu ku oli alsa pohja.moi
mentos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.05.2006 12:20

pentele!!!

Viesti Kirjoittaja mentos »

Juu tänään sattu tämmöstä: Rupesin vaihtaan 124 :seen öljyjä. Katoin että on vähä pyöreäksi menny toi ruuvi mistä öljyt lasketaan ulos. No hain 13 mm:sen hylsyn ja tuntu olevan tiukassa. Ajattelin että yks kunnon rykäsy ja jos se aukeais. No eihän pentele se muutako pyörähti ja ruuviin pää pyöreäksi.
Nyt tässä ihmettelenkin että millähän tuon nyt sais auki? Kannattaisko kokeilla jotain putkipihtejä vai hitsata joku mutteri tuon vanhan viereen? On vaan niin ahdas paikka hitsata. Kaikkea sitä pitääki sattua! :evil:
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Kunnolliset lukko pihdit pitää olla jokaisella,ei mitään kiinalaisia :lol:
Niillä irtoo.
aina vaan fixataan :) 230te -86
mentos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.05.2006 12:20

irtos

Viesti Kirjoittaja mentos »

Nyt sain öljyropun auki. Kunnon putkipihdit käteen ja niillä aukes.
Ja uuden mutterin kanta oli tosiaan 1\2 tuumaa, en ois kyllä ikään uskonu että saksalaisessa autossa on tuumakoolla jotain muttereita ja ruuveja. :shock:
Vastaa Viestiin