Väyrysen ulkolämpömittarin anturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
viritys70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 27.11.2005 23:20
Paikkakunta: ulvila

Väyrysen ulkolämpömittarin anturi

Viesti Kirjoittaja viritys70 »

morjesta osaisko joku neuvoa missä 98 mallin väyrysen ulko lämpö mittarin anturi sijaitsee kun mittarissa on kokoajan -38 pakkasta vaikuttaako tämä lisä lämppärin toimintaan jotenkin
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Se sijaitsee etupuskurissa kuljettajan puolella alareunassa.
Noin sentin mittainen tappi.
Siihen en osaa sanoa että vaikuttaako lisälämppärin toimintaan.

Kannattaa tarkistaa anturin liitos sieltä puskurin takaa.
Sinne voi hyvällä tuurilla ylettyä sumarin alapuolella
olevasta pohjamuovin luukusta.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Moro!
Omassani on etupuskurin "ritileikossa" kuljettajan puolella pikkuinen tappi pystyssä, jonka uskoisin oleva ko. anturi. Ei muuta kuin kontalleen ja katsomaan omasta...
Lisälämppäriin en osaa ottaa kantaa, minulla ei moista varustetta.
t.Jussi
W212
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Osta Alfamer Oy:ltä korjaus opas siellä ohjeita moneen asiaan,luultavasti anturi sökö,mopo
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

Vuosimallin -97 väykyn dieselmallin webasto käynnistyy automaattisesti seuraavien ehtojen täyttyessä (jos ei ole katkaisimesta poiskytketty);
- ulkolämpötila alle +4 ºc.
- jäähdytysneste alle +60 ºc

Siitä en ole varma käyttääkö ulkolämpötilan mittaustietona mainitsemaasi anturia (paikka selvitetty ed. viesteissä) vai imuilman lämpötila-anturia.
Todennäköisesti imuilman anturia. Puskurianturi on näyttöä varten.
Korjatkaa tietäjät.

Se Alfamerin kirja on kyllä myös hieman mopo.
Kuten toisellakin topicilla todettu esim. sähkökaaviot puuttuvat
täysin. Tutustu esim. kirjastossa teokseen ennen hankintaa.
Viimeksi muokannut 10jykä, La 31.12.2005 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Omassani anturi teki juuri tuon tempun viime talvena. Olin pessyt auton painepesurilla pienessä pakkasessa. Matkaan lähtiessä lämpömittarin lukemat olivat mitä sattuu. :(

Olin jo päättänyt vaihtaa uuden anturin. Kevät ehti kuitenkin ensin ja mittarin lukemat alkoivat olemaan jo aika lähellä totuutta. Kesällä lukemat olivat 1:1. Nyt on pelannut hyvin. :lol: Liekkö saanut vettä ja kuivui vasta kesällä.

Anturi maksaa muistaakseni 100€ paikkeilla ja on hankala vaihtaa. Pelkkää anturin kärkeä ei saa erikseen. Johdot on integroitu siihen kiinni. Toki johdot voi katkaista ja yrittää liittää uusi anturi vanhan tilalle

Kokeile ensi vaikka föönillä lämmittää anturia, jos siihen saisi eloa... :roll:
Viimeksi muokannut TIMO T T, La 31.12.2005 00:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

TIMO T T kirjoitti:
Anturi maksaa muistaakseni 100€ paikkeilla ja on hankala vaihtaa. Pelkkää anturin kärkeä ei saa erikseen. Johdot on integroitu siihen kiinni. Toki johdot voi katkaista ja yrittää liittää uusi anturi vanhan tialle
Muistaakseni mulla 10/96 käyttöönotetussa oli liitos
heti anturin perässä ellen väärin muista.
Olisko sitten vaihtunut jossain välissä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
NikoA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 10.05.2005 21:41
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja NikoA »

Tarkista anturin johtojen kunto. Omassa kärryssä oli täysin sama ilmiö, eli mittari näytti koko ajan -38. Anturin johto oli hankautunut poikki puskurin reunaa vasten. Hieman tinaa ja eristeteippi päälle ja hyvin pelaa :D .
Vastaa Viestiin