No olisi pitänyt arvata, että taas oli kyse siitä että "käyttöohjetta" ei ollut luettu kunnolla. Tuossa kun katselin noita webaston kytkentäkaavioita tarkemmin niin selvisi että tuo kellolta tuleva johto tulee kyllä samaan liittimeen tuon kytkimeltä tulevan johdon kanssa, mutta eri nastaan. Syy toimimattomuuteen lienee selvä. Ei muuta kuin johto paikalleen ja avot.
Ihme homma muuten että kun purin noita autoni pohjamuoveja, että webun saa kunnolla esille ja pääsee johtotehtäviin, niin samalla selvisi että webussa on oma kiertovesipumppu, vaikka se onkin mallia thermotop z, johon sitä ei kuulu. Vielä jos sieltä löytyisi rele tuolle lämppärinpuhaltimelle valmiina, niin kaikki ois aika bueno ja voisin ottaa kaikki nuo itse lisäämäni releet veks ja järjestelmä toimisi juuri niin kuin pitääkin...
No suurta eroahan ei ole että onko rele itse lisätty vai alkuperäinen. Itse viritellyllä releellähän puhallin lähtee heti päälle ja oikealla releellä vasta kun vesi on 30 asteista.
Osaako joku kertoa että pitäisikö ko. rele olla sulakerasialla tai jossakin muiden auton releiden seassa, vaiko jossakin tuolla webun sisuksissa?
Pikku Mersu kirjoitti:Ilmoittele jos saat kellon toimimaan kun tuo itseäkin kiinnostaisi.
Loppujen lopuksi homma on äärimmäisen yksinkertainen. Ei muuta kuin kaupasta viikkokello tai joku muu ajastin härpäke ja sitten vain yksi johto webastolle (ja mahdollisesti tuo rele puhaltimelle). Ainakin A-mallissa johto on yksinkertaisinta vetää akun vierestä. A- mallissahan akku on apukuskin jalkojen alla ja vebasto on siinä heti vieressä. Akkukotelosta on läpivienti valmiiksi parhaassa mahdollisessa paikassa. Liitospaikka on helppo löytää. Johto tulee webaston 6-napaisen liittimen nastaan numero 1 (niissä on merkintä).
Itse toteutin operaation muller sc2821 viikkokellolla, jonka duunista ostin (lue otin). Kellosta irroitin näyttö/näppisosan ja asensin sen siististi keskikonsoliin ja sitten sen releosan laitoin tiiviiseen koteloon, jonka myös "ostin". Kotelon laitoin sitten tuonne akun viereen. Homma on erittäin helppo ja kustannukset kohdallani olivat 0€ (vrt. veholla pelkät osat n. 400€.) Jostakin automaatiokomponentteja myyvästä liikkeestä saanet nuo osat n. 50€ hintaan.