250 20V kiihtyvyydestä
250 20V kiihtyvyydestä
Paljonkohan tuollainen 250d 20v kiihtyy 0-100km/h automaatilla? Tuossa koitin omaani ja menee n.18s, joka mielestäni on vähän liikaa. Tuntuu muutenkin aika tukkoiselta. Pitää vissiin ottaa EGR pois käytöstä ja putsailla vähän paikkoja, kunhan ehtii.
16 pitäis mennä tuon linkin mukaan http://www.mercefreaken.com/modellene/1 ... diesel.htm
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Laita siihen Viton kone ja käytä pumppu mynässä niin tippuu se 9 sekuntia pois vaikka olisi 1900 kg painoa eli muutama äijä juomineenEsko R kirjoitti:Pumppu PP-dieselin käsittelyyn, niin tuosta 18s. tippuu se 5s. pois.

Lisää tietoa: www.skg.fi
jos on kiirus niin vaihetaan autojaveskola kirjoitti:Laita siihen Viton kone ja käytä pumppu mynässä niin tippuu se 9 sekuntia pois vaikka olisi 1900 kg painoa eli muutama äijä juomineenEsko R kirjoitti:Pumppu PP-dieselin käsittelyyn, niin tuosta 18s. tippuu se 5s. pois.

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Juuri tuon vuoksi ajankin aina suljetulla alueella noita kiihdytyksiä, eihän kukaan kadulla tehoja käytä. Sinällään aika mukava kun on kortti ollut vuodesta 87 ja vain yksi ylinopeussakko on kertynyt, kilometreja on kyllä kertynyt jonkin verran. Tuo ainoa sakko tuli ohituskaistalla ohituksen aikana, joten minä en sitäkään niin ylinopeudeksi laske.
Lisää tietoa: www.skg.fi
menee jo off topic mutta ainoat sakot mitä olen saanut on tulleet 200D:llä ylinopeudestaveskola kirjoitti:Juuri tuon vuoksi ajankin aina suljetulla alueella noita kiihdytyksiä, eihän kukaan kadulla tehoja käytä. Sinällään aika mukava kun on kortti ollut vuodesta 87 ja vain yksi ylinopeussakko on kertynyt, kilometreja on kyllä kertynyt jonkin verran. Tuo ainoa sakko tuli ohituskaistalla ohituksen aikana, joten minä en sitäkään niin ylinopeudeksi laske.


Vielä Kimille että käsiajanotto on melko epätarkka vai oliko teillä joku koneellinen ajanotto? Siinä voi äkkiä sekunti pari mennä suuntaan tai toiseen. Jos on ollut paljon hyssynhyssyn ajoa niin kone voi olla tukossa muutenvaan eli reipasta matka ajoa lääkkeeksi. Pakokaasun takaisinkierrätys on tukkinut imusarjoja, siitä löytyy paljon tarinaa kun jaksaa hakea!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Moottoritiellä 0...100 km/h hyihyi, vaarallista
eri asia on nuo moottoritien levähdyspaikat, ainakin E18 tiellä on niin pitkiä rekoille varattuja asfalttiialueita, että siellä ehtii vetäsemään 0...100...0 vedon
Jatketaan offtopicilla kun tässä vauhtiin taas pääsin...no kun tuosta tielle pysähtymisestä tuli juttua. Oltiin tuossa emännän, kahden koiran ja lastenvaunujen kanssa ylittämässä 110 tietä, joka on siis entinen ykköstie. Paikalla on nopeusrajoitus 80 km/h, meidän tien liittymä on hieman mutkan takana, eli siinä saa vähän katsoa, ettei kukaan tule päälle. Meidän on hyvä seisoskella siinä liittymätiellä ja odottaa koska päästään kävelemään tien yli.
No eikös nyt talviliukkailla joku todellinen-neropatti pysäytä siihen tielle päästääkseeen meidät yli. Paikalla ei todellakaan ole suojatietä, lähin löytyy jostain viiden kilometrin päästä. No eihän me voida mennä kun toisesta suunnasta tulee auto. Onneksi tällä kertaa kyseinen neropatti ei saanut taakseen kuin kaksi autoa jotka onneksi pysähtyivät, ei puuttunut kuin täysperävaunullinen rekka, joka olisi pyyhkäissyt koko letkan tieltä pois, sen verran oli liukas keli, että rekka ei pysähdy 80 km/h vauhdista 300 metrin matkalla
Liiankin usein törmää tiellä tilanteisiin, joissa edellä kulkeva auto hiljentää ennalta arvaamattomasti, jopa pysähtyy kokonaan ilman mitään merkinantoa ja on vain ajan kysymys koska rysähtää ja pahasti. Itsekkin kun ajelee tuolla kaksi tuhatta kiloa painavalla autolla niin se tekee rumaa jälkeä osuessaan 80 vaiuhdista johonkin paikallaan seisovaan nissan micraan. Eihän siinä itselle mitään käy mutta henkinen puoli on lopun elämää kuralla. Pari kertaa on tuo ABS järjestelmä pelastanut tilanteen. Terveisiä (perseestä) vain sille peugeut106 kuskille, jonka takana tein abs lukkojarrutuksen, oli hengenlähtö lähellä, mutta eihän se kolmion takaa tulija sitä edes huomannut.


Jatketaan offtopicilla kun tässä vauhtiin taas pääsin...no kun tuosta tielle pysähtymisestä tuli juttua. Oltiin tuossa emännän, kahden koiran ja lastenvaunujen kanssa ylittämässä 110 tietä, joka on siis entinen ykköstie. Paikalla on nopeusrajoitus 80 km/h, meidän tien liittymä on hieman mutkan takana, eli siinä saa vähän katsoa, ettei kukaan tule päälle. Meidän on hyvä seisoskella siinä liittymätiellä ja odottaa koska päästään kävelemään tien yli.
No eikös nyt talviliukkailla joku todellinen-neropatti pysäytä siihen tielle päästääkseeen meidät yli. Paikalla ei todellakaan ole suojatietä, lähin löytyy jostain viiden kilometrin päästä. No eihän me voida mennä kun toisesta suunnasta tulee auto. Onneksi tällä kertaa kyseinen neropatti ei saanut taakseen kuin kaksi autoa jotka onneksi pysähtyivät, ei puuttunut kuin täysperävaunullinen rekka, joka olisi pyyhkäissyt koko letkan tieltä pois, sen verran oli liukas keli, että rekka ei pysähdy 80 km/h vauhdista 300 metrin matkalla

Liiankin usein törmää tiellä tilanteisiin, joissa edellä kulkeva auto hiljentää ennalta arvaamattomasti, jopa pysähtyy kokonaan ilman mitään merkinantoa ja on vain ajan kysymys koska rysähtää ja pahasti. Itsekkin kun ajelee tuolla kaksi tuhatta kiloa painavalla autolla niin se tekee rumaa jälkeä osuessaan 80 vaiuhdista johonkin paikallaan seisovaan nissan micraan. Eihän siinä itselle mitään käy mutta henkinen puoli on lopun elämää kuralla. Pari kertaa on tuo ABS järjestelmä pelastanut tilanteen. Terveisiä (perseestä) vain sille peugeut106 kuskille, jonka takana tein abs lukkojarrutuksen, oli hengenlähtö lähellä, mutta eihän se kolmion takaa tulija sitä edes huomannut.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 06.01.2006 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No ei muuta sitten kuin hymy huulessa...ja bensalla pestään pensselit 

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kannattaa mennä suosiolla lentokentälle niin saa edes sinnepäin tuloksia...Kimi kirjoitti:mutta rampin päästä tasaiselta maalta ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sen verran täytyy korjata, että kyseessä ei ollut varsinainen moottoritie, vaan normaali kaksikaistainen tie, jossa ei ole kaistojen välissä erottaja kaiteita. Kyllä siihen on huono tukkia väliin, jos pitkä letka autoja tulee. Eli aivan normaali liikenne tilanne, jossa lähdetään paikaltaan kiihdyttään ohi menevän liikenteen perään. No eiköhän tässä nyt olla kiihdytelty aivan tarpeeksi taas vähäksi aikaa..
Jep, itse kannatan myös sellaista että kun liitytään perinteiselle moottoritielle, niin nopeutta olis vähintään samanverran mitä sielä motarilla ajavilla eli ~100km/h, mielummin vähän enempi niin on sitten varaa vähän jarrutella siihen sopivaan rakoon. Jos tuntuu että vauhtia on liikaa niin auto kun auto tod.näk. hiljenee nopeammin sen 20km/h kun kiihtyy.
Tiedän yhden tapauksen missä rekkakuski kuoli väistäessään jotakin mummelia joka liittyi motarille liian hiljaista vauhtia. Ja monesti hirvittää itseänikin kun joutuu kyhnöttää jonkun edellä ajavan auton perässä 60km/h siinä vaiheessa kun lyödään vilkut päälle liittymisen merkiksi - siinä kun joku rekka päästelee rajotintavasten takaloosteriin niin on kovin vähän kavereille kerrottavaa..
Tiedän yhden tapauksen missä rekkakuski kuoli väistäessään jotakin mummelia joka liittyi motarille liian hiljaista vauhtia. Ja monesti hirvittää itseänikin kun joutuu kyhnöttää jonkun edellä ajavan auton perässä 60km/h siinä vaiheessa kun lyödään vilkut päälle liittymisen merkiksi - siinä kun joku rekka päästelee rajotintavasten takaloosteriin niin on kovin vähän kavereille kerrottavaa..
