LampiJussi kirjoitti:eli sisältyykö tuo ulkoinen säätö hintaan jos innostun tässä lähettämään om617 pumpun tapitukseen???
Mikäli tilaat pumpun tapeilla ja ulkoisella säädöllä, ei siihen mitään lisähintaa tule. Itseasiassa en tiedä ovatko tehneet yhtään pumppua 7 mm tapeilla ilman säätöä, mutta luulen että eivät sillä eihän semmosella pumpulla muuta tee kuin hajottaa koneen, kyllä se _rajoitinsäätö_ on ihan pakollinen juttu.
Soittamalla saa kuitenkin varmistuksen, nämä forumin elementtipumput on yleensä olleet 60x sarjan koneisiin.
Itse maksoin jotain seitsemän sadan euron luokkaa nelisylinterisen elementtipumpun (7mm) laitosta ja ulkoinen säätö oli tottamooses. Ei ole pumppuun sen jälkeen tarvinnut koskea

paitsi on sitä säädelty edes takasin fiilispohjalta kun muu tekniikka ei oikein kestä.
ld28 kirjoitti:tractorpulling vehkeissäki on 3-5par ahtoja! sieltä se voima tulee... pitää olla vaan vähän enempi männässä paksuuta ja kannen rautaa!!
Mites mä muistelisin että noilla ketkä oikeasti osaavat vetää ja tehdä myös mersuja olisi jopa 8 barin paine. Ihan muistelen jotain valtran mainossivua, mutta ei se tähän mitenkään liity...2000 hv jne