Tuontiauton viritykset Suomioloihin
Tuontiauton viritykset Suomioloihin
Mitä muuta täytyy laittaa kuin katsastusvirom. vaatimat sivuvilkut noihin tuontiautohin?
Jotkut puhuvat lämmityslaitteiden virityksistä, akkujen vaihdoista... onko "pakollisia" pärjääkö Saksavarustelulla täällä -30C ja alle pakkasissa?
Eli eroaako Suomi-auto millätavoin varusteluissaan Saksa-autosta?
-paana
Jotkut puhuvat lämmityslaitteiden virityksistä, akkujen vaihdoista... onko "pakollisia" pärjääkö Saksavarustelulla täällä -30C ja alle pakkasissa?
Eli eroaako Suomi-auto millätavoin varusteluissaan Saksa-autosta?
-paana
Pitääkö tämä paikkansa kaikissa malleissa? Mielestäni väyrysissä on samat akut ja laturit Saksassa ja Suomessa. Istuinlämmittimet on sitten eri asia. Omissa tuontiautoissa (W126 ja S210) on samat akut ja laturit kuin Suomi-autoissa ja molemmista löytyy istuinlämmittimetkin.Jarno.v kirjoitti:Laturi ja akku yleensä kannattaa vaihtaa, ainakin dieseleissä.
Saksassa ~60ah akku ja 55a laturi(w124), suomessa ~80ah akku ja ~70a laturi. Tietysti riippuu mallista.
Sitten ei ole penkinlämmittimiä tms. mutta akun(ainakin) ja laturin vaihdolla pärjää hyvin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
ei eroa, akku korkeintaan on pienempää mallia. Mulla on 90A laturi '93 w124 bensavehkeessä, tuskin suomeen tuoduissa on aikoihin, jos koskaan, vaihdettu tehokkaampaa laturia? Taxi -varusteet kyllä löytyy epc:stä mutta en ihan äkkiä muista scandinavia -latureista tms. osista, korjatkaa jos olen väärässä. Lämmituslaitteet on saman tehoiset, pissapojan suuttimien ja pesunestesäiliön lämmitys löytyy myös deutch -mallista. Penkin lämmittimet uupuu.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Vaati hieman omistautumista asiaan
Ompi melko monta vaihtoehtoa mutta koitetaan auttaa.
En tiedä millä varustuksella suomeen on tuotu aikanaan mitkäkin mersut.
Ittellä saksantuonti W210 -97 290TD jossa valmiina olivat;
- sivuvilkut
- perslämmittimet
- webasto
- manuaali-ilmastointi
- akku 100 Ah, laturi 90 Ah
- org.vetokoukku
- suksipussi
- M+S renkaat (kitkat)
- tomaatti
- avntg. muuten
Latelin ulkomuistista listan, en viittinyt hakee kantakorttia esiin.
Osa listasta on väyrysen vakiokamaa (jäipi jotain luettelemattakin).
Periaatteessa peruspeli. Erikoisin kantakortissa mainittu "lisävaruste" lienee M+S renkaat. Selittynee sillä että auto on kotoisin alppien juurelta (Pfullendorf).
Eikun malttia vaan hakuun - kyllä saksanmaalla autoja halutulla varustuksella riittää.
En tiedä millä varustuksella suomeen on tuotu aikanaan mitkäkin mersut.
Ittellä saksantuonti W210 -97 290TD jossa valmiina olivat;
- sivuvilkut
- perslämmittimet
- webasto
- manuaali-ilmastointi
- akku 100 Ah, laturi 90 Ah
- org.vetokoukku
- suksipussi
- M+S renkaat (kitkat)
- tomaatti
- avntg. muuten
Latelin ulkomuistista listan, en viittinyt hakee kantakorttia esiin.
Osa listasta on väyrysen vakiokamaa (jäipi jotain luettelemattakin).
Periaatteessa peruspeli. Erikoisin kantakortissa mainittu "lisävaruste" lienee M+S renkaat. Selittynee sillä että auto on kotoisin alppien juurelta (Pfullendorf).
Eikun malttia vaan hakuun - kyllä saksanmaalla autoja halutulla varustuksella riittää.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Samat lämmityslaitteet on kuin Suomi-autossakin,nesteet kannattaa tarkistaa kuitenkin,mutta Saksanmaaltakin pakkasta löytyy ja lunta,joten autot ovat varustelultaan siinämäärin aivan samanlaisia kuin Suomessakin.
Omaan akun vaihdoin vasta pari viikkoa sitten,ja vanha oli kolme talvea täällä jo nähnyt(92amp)
Persustenlämmittimet useasti puuttuu ja lokilämmitin,muuten sopeutuvat Suomeen oikein hyvin,joskin näkevät ensikertaa teillä suolaa
Omaan akun vaihdoin vasta pari viikkoa sitten,ja vanha oli kolme talvea täällä jo nähnyt(92amp)
Persustenlämmittimet useasti puuttuu ja lokilämmitin,muuten sopeutuvat Suomeen oikein hyvin,joskin näkevät ensikertaa teillä suolaa

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Omaan ässääni ei tehty maahantuonnin yhteydessä muuta kuin sivuvilkkujen jälkiasennus. Mätäkuun juttuja muutenkin nuo heikkotehoisemmat lämmitylaitteet sun muut. Auto on haettava Saudi-Arabiasta jos haluaa sen jollain muulla varustuksella kuin mitä Suomeenkin on tuotu.
Penkinlämmittimiä ei suuressa osassa ole, samoin takalasinlämmittimen varustekoodeissa on ollut joskus mainintaa siitä minnepäin maailmaa sen on ajateltu soveltuvan. Olen törmännyt ainakin pohjoismaihin ja Keski-Eurooppaan, muistaakseni.
Omassani ovat Saksan peruja olevat akku ja laturi paikoillaan. Tosin onhan tuossa noita virtaa syöviä kohteitakin sen verran että ei siinä riittäisikään mikään Ladan akku ja 55:n amppeerin laturi.
Jos joku on ostamassa ikivanhaa mersua niin suosittelen lämpimästi miettimään tätäkin tuontivaihtoehtoa. Saapahan ainakin ruosteettoman ja halutessaan varustellun auton pihaansa. Tarkemmin kun miettii niin ei Saksaan todennäköisesti ole ilman suhteita saanutkaan mersua niin surkeilla varusteilla kuin Suomeen, pohjoisen suunnan volyymit karvahattumalleille ovat olleet liian kovat tuotantolinjoille, niitä ei varmaankaan ole riittänyt enää Keski-Eurooppaan.
Tekniikkaa vielä uusii jos tarvetta on, homeinen pelti on aina mutkikkaampi juttu. Varusteillekin löytyy hintaa jos niitä mielii jälkikäteen.
Omat kokemukseni tuontiautoista ovat superpositiivisia. Tosin onhan minulla ostosilmäkin kuin Tex Willerillä.

Penkinlämmittimiä ei suuressa osassa ole, samoin takalasinlämmittimen varustekoodeissa on ollut joskus mainintaa siitä minnepäin maailmaa sen on ajateltu soveltuvan. Olen törmännyt ainakin pohjoismaihin ja Keski-Eurooppaan, muistaakseni.
Omassani ovat Saksan peruja olevat akku ja laturi paikoillaan. Tosin onhan tuossa noita virtaa syöviä kohteitakin sen verran että ei siinä riittäisikään mikään Ladan akku ja 55:n amppeerin laturi.
Jos joku on ostamassa ikivanhaa mersua niin suosittelen lämpimästi miettimään tätäkin tuontivaihtoehtoa. Saapahan ainakin ruosteettoman ja halutessaan varustellun auton pihaansa. Tarkemmin kun miettii niin ei Saksaan todennäköisesti ole ilman suhteita saanutkaan mersua niin surkeilla varusteilla kuin Suomeen, pohjoisen suunnan volyymit karvahattumalleille ovat olleet liian kovat tuotantolinjoille, niitä ei varmaankaan ole riittänyt enää Keski-Eurooppaan.

Tekniikkaa vielä uusii jos tarvetta on, homeinen pelti on aina mutkikkaampi juttu. Varusteillekin löytyy hintaa jos niitä mielii jälkikäteen.

Omat kokemukseni tuontiautoista ovat superpositiivisia. Tosin onhan minulla ostosilmäkin kuin Tex Willerillä.


Omaan meni Eberi ja sivuvilkut. Eberin takia piti laittaa isompi akku.
Lämppäri ym hommat on suomalaisten autojobbarien kusetusta. Thats it.
Lämppäri ym hommat on suomalaisten autojobbarien kusetusta. Thats it.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mulla meni sivuvilkut, kaarien massaus, sisälokarit, takapyörän laakeri, talvirenkaat ja eberi. Kaikessa rauhassa olen sitten sen jälkeen pikkuhiljaa aloitellu ruostesuojailua. Akku on aito Mercedes-Benz-akku
( 72 Ah ) ja laturikin mikä lie.
Ei ole Eberin takia ( 2 talvea takana ) vielä tarvinnu akkua uusia. Köyhän miehen akkulämmitys viritteillä.

Ei ole Eberin takia ( 2 talvea takana ) vielä tarvinnu akkua uusia. Köyhän miehen akkulämmitys viritteillä.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Tuossa tuonti C:ssä oli jo valmiina kaikki tarvittavat pohjolan varusteet. Poislukien nuo penkinlämmittimet, mutta muut kaikki vermeet löytyi. Takalasinlämmitin, talvirenkaat,webasto, sivuvilkut oli myös valmiina,akku oli kylläkin 70Ah, mutta hyvin tuolla on pärjännyt. Lämpöä riittää ja hyvin on lähtenyt käyntiin oli keli mikä tahansa. Edellinen omistaja oli kyllä ollut mercedeksen tehtaalla töissä, jotenka olikohan nuo varusteet sitten saanut talon hintaan.
Oma Väyry meni suomileimasta heti Turkuun saapuessa komeesti läpi toisella näytöllä (!!!) kun piti hankkia Mersun alkuperäisen varoituskolmion tilalle Härmässä hyväksytty malli...
eli ei kelvannut orggis VALKOPOHJAINEN kolmio vaan pitää olla ORANSSIPOHJAINEN.
Penkinlämmittimiä ei ole enkä ole ennenkään tykännyt lämmetä persreiän kautta, Webasto saisi olla kyllä se on verraton peli. Sivuvilkut on, lampunpesimiä ei ole, tutussa Bemarissa katsastus vaati kaks vuotta sitten lampunpesimet kun oli autossa kaasupurkausvalot. Eli joko valot tavallisiks tai pesurit puskurille oli tuolloin tuomio.
Viime talven pärjäsin oikein mainiosti, autooni asennutin blokilämmittimen ja aika useasti joudun talven mittaan kohmeisen auton starttaan ilman johtoa, ei probleemia. Että tervemenoa Saksaan, normaalilla käytöksellä saa hyvän auton ostettua jolla pärjää!
Suolaamisesta puheenollen; sakut on sitten kovia suolaamaan kun sen pään ottavat, Baijeri ja Thuringen varsinkin tiet pidetään nimenomaan suolan voimalla ajettavina! Lännestä ja pohjoisesta Saksasta ostetut autot saattavat ollakin sitten suolaamattomampia mutta käsitys että ostat Saksasta suolaa näkemättömän auton ei pidä paikkaansa.



Penkinlämmittimiä ei ole enkä ole ennenkään tykännyt lämmetä persreiän kautta, Webasto saisi olla kyllä se on verraton peli. Sivuvilkut on, lampunpesimiä ei ole, tutussa Bemarissa katsastus vaati kaks vuotta sitten lampunpesimet kun oli autossa kaasupurkausvalot. Eli joko valot tavallisiks tai pesurit puskurille oli tuolloin tuomio.
Viime talven pärjäsin oikein mainiosti, autooni asennutin blokilämmittimen ja aika useasti joudun talven mittaan kohmeisen auton starttaan ilman johtoa, ei probleemia. Että tervemenoa Saksaan, normaalilla käytöksellä saa hyvän auton ostettua jolla pärjää!
Suolaamisesta puheenollen; sakut on sitten kovia suolaamaan kun sen pään ottavat, Baijeri ja Thuringen varsinkin tiet pidetään nimenomaan suolan voimalla ajettavina! Lännestä ja pohjoisesta Saksasta ostetut autot saattavat ollakin sitten suolaamattomampia mutta käsitys että ostat Saksasta suolaa näkemättömän auton ei pidä paikkaansa.
mbe220d
Suolaa, suolaa enemmän suolaa . . .
Totta on että sakut suolaa lujastikkin. Siellä kun ei ole talvirenkaita kun jokusella prosentilla autoista. Liukkaus hoidetaan pois suolalla.
Itte oon ollu työkeikoilla jokusen kerran talvellakin ja kyllä on ahkeraan
saanu lasinpesunestettä lisätä.
Sakujen suola tuntuu erilaiselta, olomuoto on "pölymäisempää" maalipintaan kuivuttuaan ja lähtee helpommin kuin tämä kotimainen.
Ruattalaiset tuntus käyttävän myös saksalaistyyppistä suolaa teillänsä.
Tämä kotimainen
suola ei lähe pinnasta ihan vedellä, nämä muut pitkälti hoituu vetellä.
Enpä tiedä onko mutua, joku tiekemisti voi viisata
.
Itte oon ollu työkeikoilla jokusen kerran talvellakin ja kyllä on ahkeraan

Sakujen suola tuntuu erilaiselta, olomuoto on "pölymäisempää" maalipintaan kuivuttuaan ja lähtee helpommin kuin tämä kotimainen.
Ruattalaiset tuntus käyttävän myös saksalaistyyppistä suolaa teillänsä.
Tämä kotimainen

Enpä tiedä onko mutua, joku tiekemisti voi viisata
.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Olisikohan Saksassa käytössä kaliumformiaatti(???)-liuos normaalin suolan sijaan? Kevään aikana oli uutisissakin juttua, että Suomessa ollaan kokeiltu, mutta käyttöön ei oteta. Liian kallista, niinpä tietenkin. Tuo kaliumformiaattiliuos ei myöskään ruostuta autoja yhtä tehokkaasti kuin nyt käytössä oleva suolamömmö.
j.k.: En ole varma tuosta kaliumformiaatti-nimityksestä.
j.k.: En ole varma tuosta kaliumformiaatti-nimityksestä.
Oma tuonti-w202 vaati rekisteröintikatsastukseen sivuvilkkujen asentamisen ja valojen suuntauksen. Kaikki muu (ruostesuojaus, roiskeläpät yms.) on sitten ollut omaa harkintaa ja hankintaa.
Autossa ei ole penkinlämmittimiä ja akku on pieni Boshin SIlver 54A (ei siis enää alkuperäinen). Muuten eroa suomiautoihin ei mielestäni ole. Laturi, lämmittimet jne. ovat kaikki samaa tavaraa kuin muissakin näkemissäni 202:ssa.
Suomi (Skandinavia) lienee markkina-alueena sen verran pieni, ettei tänne kannata juurikaan rakennella mitään kovin erilaisia malleja.
Kilometreistä aina puhutaan mutta oma kokemukseni menneisyydessä ammatiautoilun parissa (w124-sarja suomivarusteena keltainen kattovalo...) on ainakin, että ei suomiauto ole sen neitseellisempi km-mittariltaan kuin muuallakaan maailmassa.
Aitoja ja epäaitoja kilometrejä löytyy niin täältä kuin Saksastakin.
/harri
ps. tai on tuossa omassa kotterossa yksi suuri ero niihin suomiautoihin, joita katselin autoa ostaessani: tässä kaikki toimii ja on about 100% siistimpi. (="saksavarustus")
Autossa ei ole penkinlämmittimiä ja akku on pieni Boshin SIlver 54A (ei siis enää alkuperäinen). Muuten eroa suomiautoihin ei mielestäni ole. Laturi, lämmittimet jne. ovat kaikki samaa tavaraa kuin muissakin näkemissäni 202:ssa.
Suomi (Skandinavia) lienee markkina-alueena sen verran pieni, ettei tänne kannata juurikaan rakennella mitään kovin erilaisia malleja.
Kilometreistä aina puhutaan mutta oma kokemukseni menneisyydessä ammatiautoilun parissa (w124-sarja suomivarusteena keltainen kattovalo...) on ainakin, että ei suomiauto ole sen neitseellisempi km-mittariltaan kuin muuallakaan maailmassa.
Aitoja ja epäaitoja kilometrejä löytyy niin täältä kuin Saksastakin.
/harri
ps. tai on tuossa omassa kotterossa yksi suuri ero niihin suomiautoihin, joita katselin autoa ostaessani: tässä kaikki toimii ja on about 100% siistimpi. (="saksavarustus")

aivainsana on "kallis" . Tuo suolan vaihtoehto ei mädännytä autoja vaikka sulattaa jään varmaankin yhtä tehokkaasti. Saksassa tosiaan suolataan teitä mutta ei samalla skeidalla kuin meillä kotosuomessa.Miika H. kirjoitti:Olisikohan Saksassa käytössä kaliumformiaatti(???)-liuos normaalin suolan sijaan? Kevään aikana oli uutisissakin juttua, että Suomessa ollaan kokeiltu, mutta käyttöön ei oteta. Liian kallista, niinpä tietenkin. Tuo kaliumformiaattiliuos ei myöskään ruostuta autoja yhtä tehokkaasti kuin nyt käytössä oleva suolamömmö.
j.k.: En ole varma tuosta kaliumformiaatti-nimityksestä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
"Mersun alkuperäisen varoituskolmion tilalle Härmässä hyväksytty malli... eli ei kelvannut orggis VALKOPOHJAINEN kolmio vaan pitää olla ORANSSIPOHJAINEN"
Katsastusmiehellä vaikea päivä.
Tuontiauton varusteet on mitä on kuten suomiautonkin, siitähän se riippuu millä varusteilla mersu on uutena ostettu.
Tuontiautoon kannattaa heti ensimmäiseksi tehdä, huoltomerkinnöistä riippumatta, ISO huolto eli kaikki öljyt ja suodattimet uusiksi ym. tarkastukset.
Alustan massaus saattaa olla paikallaan.
Lohkolämmitin asennetaan useimpiin.
Katsastusmiehellä vaikea päivä.

Tuontiauton varusteet on mitä on kuten suomiautonkin, siitähän se riippuu millä varusteilla mersu on uutena ostettu.

Tuontiautoon kannattaa heti ensimmäiseksi tehdä, huoltomerkinnöistä riippumatta, ISO huolto eli kaikki öljyt ja suodattimet uusiksi ym. tarkastukset.
Alustan massaus saattaa olla paikallaan.
Lohkolämmitin asennetaan useimpiin.
Näkyy hävinneen bittiavaruuteen eilen avaamani topiikki saksalaisten teiden suolaamisesta.juha kirjoitti:aivainsana on "kallis" . Tuo suolan vaihtoehto ei mädännytä autoja vaikka sulattaa jään varmaankin yhtä tehokkaasti. Saksassa tosiaan suolataan teitä mutta ei samalla skeidalla kuin meillä kotosuomessa.Miika H. kirjoitti:Olisikohan Saksassa käytössä kaliumformiaatti(???)-liuos normaalin suolan sijaan? Kevään aikana oli uutisissakin juttua, että Suomessa ollaan kokeiltu, mutta käyttöön ei oteta. Liian kallista, niinpä tietenkin. Tuo kaliumformiaattiliuos ei myöskään ruostuta autoja yhtä tehokkaasti kuin nyt käytössä oleva suolamömmö.
j.k.: En ole varma tuosta kaliumformiaatti-nimityksestä.
Näkyy olleen keskustelua jo aiemmin ja tarkempaa selvitystä suolan laadusta.
Oli mitä, oli, mutta suolaista se ainakin on. Maistettu on.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Mulle sanoi katsastus inssi, että pohja on puhdas, ei ole ruosteen jälkiäkään (eikä myöskään suojauksen), joten varmaan se tavara ei ole syövyttävää mitä Saksassa kylvetään. Varusteetkin on suomeen OK, on penkinlämmittimet, peilit lämpii (oikea ei kyllä lämpiä) ja takalasi läpenee ja webastokin oli olemassa.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Kaksi ns. winter packagella varustettua USA-mallia juuri Suomeen etelävaltioista laivanneena voin sanoa lämmityslaitteiden sielläkin olevan ihan terhakkoja. Jopa alueilla, joissa talvi on nopeasti ohi menevä ja kesä melkoisen tuju. Autoista löytyy jopa istuingrillit ja toisesta peräti lampunpesimetkin.
Rahdin aikana molemmista autoista oli akut kuolleet. Joten jouduin uusimaan ne heti ensimmäiseksi.
Katsastusmies edellytti, että etuikkunoiden lähtömaassa lailliset lisätummennukset poistettiin, varoituskolmio käytiin ostamassa ja parkit vaihdettiin keltaisista etuvilkuista valkoista valoa näyttäviin polttimoihin joko monitoiminäytöstä tai johdotusmuutoksella.
Rahdin aikana molemmista autoista oli akut kuolleet. Joten jouduin uusimaan ne heti ensimmäiseksi.
Katsastusmies edellytti, että etuikkunoiden lähtömaassa lailliset lisätummennukset poistettiin, varoituskolmio käytiin ostamassa ja parkit vaihdettiin keltaisista etuvilkuista valkoista valoa näyttäviin polttimoihin joko monitoiminäytöstä tai johdotusmuutoksella.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Omasta saksantuonti mersusta puuttuu suomenoloja ajatellen vain penkinlämmittimet.Mutta niitäkään ei hirveästi kaipaa kun autossa on webasto,sen myötä autossa jo valmiina isompi akku..Muita mukavia eroja normaali suomiautoon on ilmastointi,kattoluukku,airbag,abs,s.lasit ja asd.Normaalimmat doppelrollet,3x niskatuet,sävylasit ja lampunpesimet myös löytyy.Ja kaikki tämä -87 mallin autossa....
Niin se mitä oikeasti piti sanoa:LAITTAKAA ne lokasuojiin tulevat vilkut oikeille kohdille,erittäin suuressa osassa tuontiautoja ne on lätkäisty siihen mihin on porakone tms. sattunut osumaan.Vaihtoon menee minullakin farkun lokasuojat,sen verran törkeät ne on keskellä lokasuojaa....
Niin se mitä oikeasti piti sanoa:LAITTAKAA ne lokasuojiin tulevat vilkut oikeille kohdille,erittäin suuressa osassa tuontiautoja ne on lätkäisty siihen mihin on porakone tms. sattunut osumaan.Vaihtoon menee minullakin farkun lokasuojat,sen verran törkeät ne on keskellä lokasuojaa....
Juu tuohon edelliseen viitaten tsiigaa tuolta vähän vinkkiä...Niin se mitä oikeasti piti sanoa:LAITTAKAA ne lokasuojiin tulevat vilkut oikeille kohdille,erittäin suuressa osassa tuontiautoja ne on lätkäisty siihen mihin on porakone tms. sattunut osumaan.Vaihtoon menee minullakin farkun lokasuojat,sen verran törkeät ne on keskellä lokasuojaa....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... +asentajaa
Eilen illalla tein reiät loksuihin sivuvilkuille ja ei vois kyllä enempää vit***aa. Sen verran ne pilaa tuon kyljen ulkonäön
No leikkasin reiät kuitenkin oikeaan paikkaan, mutta kannattaa kyllä harkita vielä kerran niitä vilkkupeilejä ennemmin kuin noita kylkivilkkuja. Eiköhän noihin kuitenkin ajan myötä silmä totu..Oli muuten ruostesuojaus lokarin sisäpuolella. Parin millin kerros jotain mustaa massaa..näytti kivenisku massalta. Onkohan tehtaan jäljiltä?
