
w126 300 SDL Turbo
w126 300 SDL Turbo
Näin tällaisen äsken Porissa
Onko Yleinenkin vehjas Suomen liikenteessä kun ei ole ennen vastaan tullut..

No eipä ole yleinen.
Taitaa olla USA:n tuontia, sinnehän noita pääasiassa laivattiin aikoinaan.
Ei ole tuotu Suomeen ainakaan maahantuojan toimesta, vai kuinka gurut?
Taitaa olla USA:n tuontia, sinnehän noita pääasiassa laivattiin aikoinaan.
Ei ole tuotu Suomeen ainakaan maahantuojan toimesta, vai kuinka gurut?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: w126 300 SDL Turbo
Tuollainen vehje olisi mulle mieleinen. Sama kelpaisi myös 116:sena.
Nyt on kuitenkin tyytyminen 123:seen kun sitä on tullut korjailtua ja laiteltua. Jos ajattelee käytännöllisesti, niin mukavuutta toisi lisää enemmän vesi Webaston asentaminen - mieluiten kaukoohjattavan - kuin auton vaihtaminen S sarjaan.
Silti S:ssä Mersu pääkopassa jonkinlaisena pakkomielteenä kun se on kerta paras malli.
------------
Onko muuten kellään palstan kirjoittajista alla tuollaista w123 tai w116 SDL Turboa? Jos on, niin minkälaisia kokemuksia on?
Kun vaihdoin oman Mersuni 200:sen koneen 300:seen, niin huomasin, että alkuperäisiä turbokoneita ei ollut ihmeemmin myytävänä, vaikka olisin sellaisen halunnut ostaa. Toisaalta ilman turboa oleva on yksinkertaisempi.
Omasta mielestäni parhaita moottoreita mitä maa päällään kantaa on suoraruiskutteiset työkonemallin kutosdieselit. Turboakaan ei tarvi jos tilavuutta on tarpeeksi. Harmivaan kun leimasetä ei taitaisi tykätä sellaisen asentamisesta nokalle...
Nyt on kuitenkin tyytyminen 123:seen kun sitä on tullut korjailtua ja laiteltua. Jos ajattelee käytännöllisesti, niin mukavuutta toisi lisää enemmän vesi Webaston asentaminen - mieluiten kaukoohjattavan - kuin auton vaihtaminen S sarjaan.
Silti S:ssä Mersu pääkopassa jonkinlaisena pakkomielteenä kun se on kerta paras malli.
------------
Onko muuten kellään palstan kirjoittajista alla tuollaista w123 tai w116 SDL Turboa? Jos on, niin minkälaisia kokemuksia on?
Kun vaihdoin oman Mersuni 200:sen koneen 300:seen, niin huomasin, että alkuperäisiä turbokoneita ei ollut ihmeemmin myytävänä, vaikka olisin sellaisen halunnut ostaa. Toisaalta ilman turboa oleva on yksinkertaisempi.
Omasta mielestäni parhaita moottoreita mitä maa päällään kantaa on suoraruiskutteiset työkonemallin kutosdieselit. Turboakaan ei tarvi jos tilavuutta on tarpeeksi. Harmivaan kun leimasetä ei taitaisi tykätä sellaisen asentamisesta nokalle...
Jep, W116- ja W126-turbodieseleitä myytiin virallisesti ainoastaan Japanissa ja USA:ssa. Ässädieselit löysivät tiensä vanhan mantereen markkinoille vasta W140:n myötä.
Alkuperäisenä ei ole kovin yleinen Suomen teillä. Joko tuontiauto tai tekniikanvaihto. Yleensä nuo tekniikanvaihdot vaan on toteutettu ahtamattomilla moottoreilla
.
Alkuperäisenä ei ole kovin yleinen Suomen teillä. Joko tuontiauto tai tekniikanvaihto. Yleensä nuo tekniikanvaihdot vaan on toteutettu ahtamattomilla moottoreilla

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vanhemmassa "pyykkilautakylkisessä" on W123:sen 300 Turbo (121/125hv 230/250Nm) ja uudemmassa faceliftatussa W124:sen 300 Turbo (150hv / 273Nm).Ville P. kirjoitti:Onko siinä siiten sama kone kuin w124 turbossa? Tämä kyseinen auto oli todella hienossa kunnossa ja kiilsi kuin juutalaisen kyllä mitkä. Ja rekisterikilpikin oli kuin uusi. Tiedä sitetn mistä syystä, mutta vanhan mallinen se silti oli.
Lisäksi 90-91 valmistettiin 350 Turboa (136hv / 310Nm).
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
RE: SDL-Mersu
Melko varmasti USA:sta tuotu. Jos näin on, löytynee kyljistä Amerikan malliset "cruising-valot". Meillä on naapurustossa noita useampiakin. Voisin yrittää muistaa räspästä jossain välissä takuuvarmasta Amerikan versiosta kuvat vertailua helpottamaan.
-T
-T
Sattuu kyseine auto olemaan alakerran naapurini. Auto todellakin on Yhdysvalloista tuotu muistaakseni 80-luvun loppupuolella. Valitettavasti auto on kolaroitu pariin kertaan joten ei ole pelliltään enää parhaimmassa kunnossa. Olen kovasti yrittänyt ostaa tältä sedältä kyseistä autoa mutta ei ole suostunut myymään. Ymmärrän kyllä miksi. Kyydissä kun joskus olen ollut ja on meinaan auto siitä sivistyneimmästä päästä.Lähetetty: Per 17.10, 2003 23:42 Viestin aihe: w126 300 SDL Turbo
--------------------------------------------------------------------------------
Näin tällaisen äsken Porissa Onko Yleinenkin vehjas Suomen liikenteessä kun ei ole ennen vastaan tullut..
Bongi
W140-kiisseli on nyt tullut perätoukuria jo kolmena päivänä, samoja reittejä tunnutaan menevän. Eipä siinä mitään persuuksissa lue, mutta kun samaan aikaan pankin pihaan osuttiin, niin motin ääni sen sylttytehtaan syvimmän olemuksen paljasti.
Kyllähän se konetiellä perässä pysyi, vaikka onhan tuossa valaassa vähintään riittävästi massaa dieselin vietäväksi - olkoonkin fööni koneen kyljessä
.
Kyllähän se konetiellä perässä pysyi, vaikka onhan tuossa valaassa vähintään riittävästi massaa dieselin vietäväksi - olkoonkin fööni koneen kyljessä

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tuossa kylänraitilla on pyörinyt jo toista vuotta 172-harmaa '86 SE, joka on raiskioitu vm. '81-mallisella 617.912-koneella, olikos siinä nyt sitten peräti 88 hv ja vääntöä 17-18 kilon verran? No on sillä moottorilla toki G-mallikin kulkenut, saati jopa 409D joskus täysikin poka päällä. Ainakaan se ei liene pitänyt kovin hirmuista kiirettä.Timo L. kirjoitti: Alkuperäisenä ei ole kovin yleinen Suomen teillä. Joko tuontiauto tai tekniikanvaihto. Yleensä nuo tekniikanvaihdot vaan on toteutettu ahtamattomilla moottoreilla.
PS. edit: Pakuissa käytettiin vuodesta '83 lähtien 617.913-versiota, teholukemat tosin ovat samat.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jollaista muuten olen ajanutkin: W126 kori, W123 300D:n kone (88hv) ja 240D:n automaatti.Timo L. kirjoitti:Yleensä nuo tekniikanvaihdot vaan on toteutettu ahtamattomilla moottoreilla.



S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MERSU SAKSASTA, Onko 126 kallis ylläpitää?
TIETOA KAIVATAAN
Onko tietoa kuinka paljon ässämersu (126) on vaikeampi ja ennen kaikkea kalliimpi huollettava kuin 123, 200d joka nyt on ajossa.
Saksaan oon kohta lähdössä... ja oon arvioinu että jotain 5000 euroa pistän saksaan ja saman verran veroihin suomessa?
MIKÄ MERSU OIS BARAS?? onko ässämersu kallis käyttöautona?
Onko tietoa kuinka paljon ässämersu (126) on vaikeampi ja ennen kaikkea kalliimpi huollettava kuin 123, 200d joka nyt on ajossa.
Saksaan oon kohta lähdössä... ja oon arvioinu että jotain 5000 euroa pistän saksaan ja saman verran veroihin suomessa?
MIKÄ MERSU OIS BARAS?? onko ässämersu kallis käyttöautona?
Re: MERSU SAKSASTA, Onko 126 kallis ylläpitää?
Onhan se W126 pikkasen kalliimpi kuin muut samanikäiset mersut. Jos jotain eksoottista menee rikki niin että joutuu Veholle raahautumaan niin yllätys voi vielä isompi mutta muilta osin ei.Kerkko kirjoitti:TIETOA KAIVATAAN
Onko tietoa kuinka paljon ässämersu (126) on vaikeampi ja ennen kaikkea kalliimpi huollettava kuin 123, 200d joka nyt on ajossa.
Saksaan oon kohta lähdössä... ja oon arvioinu että jotain 5000 euroa pistän saksaan ja saman verran veroihin suomessa?
MIKÄ MERSU OIS BARAS?? onko ässämersu kallis käyttöautona?
Oma mielipide on että käy vielä käyttöautoksi.
Kulutusosissa niin hyvä vertauspaikka on Motonet. Käy vaikka niiden webbisivuilla http://www.motonet.fi/G5/varaosat.htm ja avaa 123 ja 126 hinnastot vierekkäin ruudulle ja vertaa.
Noista on helppo tehdä vuosihuollolle vertaus sekä yleisimmille kulutusosille, puslille jne. W123 osat ovat monessa suhteessa ihan naurettavan halpoja joten kyllä prosentuaalista eroa W126 osiin tulee. Eri asia on sitten se että tuleeko siitä rahassa merkittäviä summia.
Kun osien hintoja vertaa tankkauksen hintaan ~100euroa tankki niin vähän enemmällä ajolla osien hinta jää täysin merkityksettömäksi.
Mene ja tiedä. Jos jotain tiettyä mallia ihmisen tekee mieli niin kyllä hän sen hankinnan jotenkin itselleen perustelee. Siitähän se on loppujen lopuksi kiinni.
,Tero
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: MERSU SAKSASTA, Onko 126 kallis ylläpitää?
Jouduin kesän ison Mersuremontin yhteydessä ostamaan merkkiliikkestä 123:seeni perään stefan ja ilmansuodatinta kannattavat kumityynyt. Ei niihin talous kaatunut.
Monia osia ostaessani olen kiinnittänyt huomiota, että ne on samoja kuin 126:sessa tai 116:sessa. Ohjaustehostin taitaa käydä 116:seen jos laittaa erilaisen varren (mikä sen osan nimi nyt oli) simpukkaan.
Iskarit taitaa olla samat kuin S:ssä. Kävikö nyt sekä 126:seen ja 116:seen. En muista. Toiset vanteet on autossani 126:sesta.
126:sen peltihommat eivät ole yhtään kalliimpia kuin missään muussakaan autossa jos tekee ne pellistä hitsaamalla ilman valmiita osia. Näin tein itsekin.
Voimansiirto ja moottorit eivät ole juuri sen ihmeellisempiä.
S Mersu on siinä mielessä parempi kuin 123, että siinä on aavistuksen enemmän akseliväliä - siis SEL:lissä vaikutuksen jo huomaa. Toisaalta varaosiksi hankkimassani ambulanssi 123:sessa oli vielä huomattavasti enemmän akseliväliä ja takuulla enemmän takajalkatilaa kuin SEL mallissa
Monia osia ostaessani olen kiinnittänyt huomiota, että ne on samoja kuin 126:sessa tai 116:sessa. Ohjaustehostin taitaa käydä 116:seen jos laittaa erilaisen varren (mikä sen osan nimi nyt oli) simpukkaan.
Iskarit taitaa olla samat kuin S:ssä. Kävikö nyt sekä 126:seen ja 116:seen. En muista. Toiset vanteet on autossani 126:sesta.
126:sen peltihommat eivät ole yhtään kalliimpia kuin missään muussakaan autossa jos tekee ne pellistä hitsaamalla ilman valmiita osia. Näin tein itsekin.
Voimansiirto ja moottorit eivät ole juuri sen ihmeellisempiä.
S Mersu on siinä mielessä parempi kuin 123, että siinä on aavistuksen enemmän akseliväliä - siis SEL:lissä vaikutuksen jo huomaa. Toisaalta varaosiksi hankkimassani ambulanssi 123:sessa oli vielä huomattavasti enemmän akseliväliä ja takuulla enemmän takajalkatilaa kuin SEL mallissa

- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
126 300sd on aivan yhtä halpa auto pitää kunnossa kuin 123 300D.
Tekniikka on suurimmaksi osaksi samaa, ja peltiosia saa B-osina kohtuu helposti.
Tekniikka on suurimmaksi osaksi samaa, ja peltiosia saa B-osina kohtuu helposti.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Olikohan eilen vai toissa päivänä kun näin tuollaisen liikenteessä tampereella.
Ihmettelin kun rekisterikilven paikalla oli mersun tähti painettuna kilpeen mutta kohtelias kun olin päästin sen ohitseni niin takana oli floridan kilpi. Puskurit oli mallia mattolaituri ja väri hämmästyttävä saksan taksi eli sellainen vaalean ruskea. Näkyi olevan kaikki herkut kun pääsin kuorma-autosta ylhäältä päin tirkisteleen sisälle autoon.
Ihmettelin kun rekisterikilven paikalla oli mersun tähti painettuna kilpeen mutta kohtelias kun olin päästin sen ohitseni niin takana oli floridan kilpi. Puskurit oli mallia mattolaituri ja väri hämmästyttävä saksan taksi eli sellainen vaalean ruskea. Näkyi olevan kaikki herkut kun pääsin kuorma-autosta ylhäältä päin tirkisteleen sisälle autoon.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
126 Ässämersu jälkiasennettu diisseli?
Minkäköhän verotaulukon mukaan 126 SD:lle verot sitten lasketaan jos tuo sellaisen käytetyn suomeen saksasta, kerta ei oo ollu euroopassa virallisesti myynnissä?
Onko muuten tietoa ässämersuista joihin on jälkiasennettu diisseli? mitenköhän sellaisen tuonti / katsastus onnistuu.
Onko muuten tietoa ässämersuista joihin on jälkiasennettu diisseli? mitenköhän sellaisen tuonti / katsastus onnistuu.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tuo vero on täysin arpapeliä, jossa tullin heput heittä hinnan ilmeisesti nopalla
. Älä luota siihen, mitä muut ovat maksaneet.....
Oma C126 560SEC verotettiin, C124 320CE:n mukaan korjattuna "kertoimella", joka oli saatu autojen saksan uushankinta hinnan erolla, eli C124 320ce suomalainen markkinahinta x 2,23
= Tullausarvo.
Tämä arvio on täysin autoverolain vastanen, kun tuossa laissa sanotaan, että ajoneuvojen on oltava samaa mallisarjaa..... Mutta maksettava on ja sitten saa vasta valittaa.

Oma C126 560SEC verotettiin, C124 320CE:n mukaan korjattuna "kertoimella", joka oli saatu autojen saksan uushankinta hinnan erolla, eli C124 320ce suomalainen markkinahinta x 2,23

Tämä arvio on täysin autoverolain vastanen, kun tuossa laissa sanotaan, että ajoneuvojen on oltava samaa mallisarjaa..... Mutta maksettava on ja sitten saa vasta valittaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Onko se harmaa sellainen jossa on jenkkimalliset etuvalot? Jos Puhutaan samasta autosta joka on usein torin laidalla, niin se on todellakin aivan hirveässä kunnossa.. Oikein sääliksi käy jos se on vielä turboTommi kirjoitti:Tollasia on itse asiassa kaksi Porissa.Toinen on vanhalla ukolla,tuotu Amerikasta,väri on harmaa,kunto kamala.Toinen on sitten taas ihan eri maata,tumman sininen ja priimakunnossa.Se on yhden tutun tutun tutun.

Todellakin se on juuri kyseine auto. Tosta hirveästä kunnosta voi olla montaa eri mieltä. Sisältä ja tekniikaltaan se on priima mutta pellit ovat aika huonossa kunnossa useamman kolhun johdosta mutta uutta peltiä saa. Mutta peli on kyllä tosi hieno ajaa. Ja se omistajapappakin on hauska kaveri vaikkei ajaa osaakkaan 
