remmiahdin imupuolelle

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

remmiahdin imupuolelle

Viesti Kirjoittaja demec »

Eli tarkoitus olisi laittaa seuraava asennus.eaton m90nen ja imupuolelle ford thunderbirdin by bass venttiili jne sarja joka on tarkoitettu ja rakenettu tehtaalla näin.eli miks ei kestäisi remmi alipaine puolel kun tehdaskin käyttää???ja se jarrutehostimen takaiskuventtiili kans kyseisestä autosta.SELKO kielel otan koko paskana ford thunderbirdistä ja asennan kuten ameriikas :roll: tehtaala.KYSYMYS SIIS KUULUU:KESTÄÄKÖ? vai vedänkö imu ja ahtopuolel yhdysputken.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

hyvin kestää. laita vaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Nyt ei oikein ajatusmaailma aukea:

Eli siis mitä tarkoittaa tuo otsikko "remmiahdin imupuolelle"? Pakopuolelle asennettavasta remmiahtimesta en ole kuullutkaan :)

Ja toiseksi mitä tarkoittaa että bypass-venttiili asennetaan imupuolelle? Kyllähän sen voi asentaa vaikka hanskalokeroon, mutta kyllä sen jostain kohdasta pitää olla yhteydessä ahtimen painepuolelle.

Välimerkit ja muutenkin hienoinen panostaminen tekstin ulkoasuun voisi myös selkeyttää asiaa : :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli oikein ymmärsin niin tässä rakennetaan systeemiä jossa ahtimella imetään ilmaa kaasuläpän läpi, ikään kuin ahdin on "imupuolella" :lol: Kaasuläpän ei siis tarvitse olla paineen kestävää sorttia, vaan pikemminkin imun kestävää...ettei se ahdin imase sitä poikittain olevaa läppää klommolle :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Ok, nyt ymmärrän mistä on kysymys: kaasuläppä on siis ilmeisesti ennen ahdinta. Hämäsi vain tuo otsikko. Eihän voida sanoa, että ahdin on imu- tai painepuolella, koska juuri se ahdin määrittelee imu- ja painepuolen.:)

Ja mitä kaasuläpän kestävyyteen tulee, niin paine ja imu ovat sen kannalta täysin sama asia. Paine-ero, on se joka määrittelee läppään kohdistuvan voiman. Ja paine-eroa läpän välille tulee kummassakin tapauksessa, todennäköisesti jonkin verran enemmän kun läppä on ahtimen jälkeen, niinkuin omassa konstruktiossa. Bypass-venttiili kyllä varmistaa sen, että paine ero ei kasva kovinkaan isoksi, oli kaasuläppä sitten ennen ahdinta tai sen jälkeen.

1 bar ylipaineella ajettaessa, ilman bypassia, esim. 60mm kaasuläppä ahtimen jälkeen, kohdistuisi kaasuläppään nopeasti laskettuna vähintään n. 28 kg painoa vastaava voima. Eli tosiaan, jos bypass-venttiiliä ei ole tai se on rikki ja ajetaan isolla paineella, voisi kuvitella että läpän kestävyys voisi tulla jossain kohtaa vastaan

Viitsisitkö demec, mitata sen jarrutehostimen vastaventtiilin letkukaran halkaisijan? Kun itse ajattelin käyttää mersun vakioventtiiliä, mutta joku tuossa arveli sen kestävyyttä ahdetussa moottorissa. Luulen että se kyllä kestää ihan hyvin, mutta jos se nyt siitä hajoaa niin olisi sitten tiedossa ahdettuun moottoriin tarkoitettu.
Viimeksi muokannut jesse, Ke 03.05.2006 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

Viesti Kirjoittaja demec »

no eipäs ole sitä venttiliä mistä mitata..itse ostin supran turboversion alipaineventtiilin.Juu tarkoitus siis tyrkätä tollainen thunderbirtin paketti,jossa läppä ennen ahdinta.ja kyllä ns by-bass venttiili kans imu-ja ahtopuolen välissä.
ja anteeksi vaan jos toi minun kirjoittelu epäselvää,tuli nääs tota koulua käytyä sen verran et aina kun kävin olin "uusi oppilas" :roll: Ja kyllä minuntapana on vain kyseenalaistaa aina kaikki ja saada selvyys esim:kummalle puolelle kaasuläppä ennen vai jälkeen ahtimen.Käsitykseni mukaan sitävartenhan tämmöiset foorumit jus on :shock: kas kun tollaisen koneen alakerta maksaa rakentaa 2500ekua tai yli.No siis saanut vain sen käsityksen et ennen ahdinta oleva kaasuläppä parempi,etenkin jos rakentaa tehokkaan koneen????saatanpa olla taas vääräskin :oops:
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Omaan koneeseen kaasuläppä tulee ahtimen jälkeen, lähinnä koska se on helpompi asentaa näin. Kyllähän niitä on asennettu kummallekin puolelle ahdinta, enkä ainkaan itse tiedä mitään syytä miksi toinen olisi toista parempi.
Vastaa Viestiin