Tarvitaan neuvoa!!!
-
M.Virtanen
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
- Paikkakunta: Kouvola
Tarvitaan neuvoa!!!
Tervehdys! Olen ostamassa itselleni mersua ja kyseessä olisi 124 korinen 200d mihin on vaihdettu 2.5 litrain kone. Auto on todella siisti ja hyvä, mutta perä pitää ääntä. Voiko ääni johtua siitä, että perä olisi liian "ahdas" ko koneelle, vai onko se vaan menossa vaihdettavaan kuntoon? Ihmettelen tätä koska ennen perää on kuitenkin kardaani ja vaihdelaatikko,joten tuntuu ihmeelliseltä jos se vaikuttaa. Ääni kuulostaa siltä kuin perä olisi kuiva, mahtaisko öljyjen vaihto auttaa?? Kiitos etukäteen vastauksista!!
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Taitaa vaihtoon mennä, jos perä ääntää.
Öljyillä (oikeilla valinnoilla) saa tekohengitystä aikaiseksi hetkeksi.
Öljyillä (oikeilla valinnoilla) saa tekohengitystä aikaiseksi hetkeksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: Tarvitaan neuvoa!!!
Tuskinpa tuo perä ainakaan liiallisen tehon/väännön vuoksi on rikki (menossa rikki). 200D:ssä on 75 hv / 126 Nm ja 250D:ssä 94 hv (katilla 90 hv) / 158 Nm. (vuosimalleissa 1989-1993). Eipä ole varaosakirjaa käsillä, mutta liekö noissa alkujaan samat perät.M.Virtanen kirjoitti:Tervehdys! Olen ostamassa itselleni mersua ja kyseessä olisi 124 korinen 200d mihin on vaihdettu 2.5 litrain kone. Auto on todella siisti ja hyvä, mutta perä pitää ääntä. Voiko ääni johtua siitä, että perä olisi liian "ahdas" ko koneelle....
Ja tuleehan ääni varmasti perästä, eikä esim. takapyöränlaakerista.
Oletko päässyt tarkistamaan onko vuotaako perästä öljyä, tai onko sitä ylipäänsä?
ps. Tervetuloa Foorumille.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
-
M.Virtanen
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
- Paikkakunta: Kouvola
Mielestäni pienemmän konetyypin perää ei kannata asentaa, varsinkaan jos et vedä paljon vaunua. Vaihda mieluummin vaikka 300D:n perä tai joku muu harvempi. Kyllä noissa vääntöä piisaa harvemmille välityksille.M.Virtanen kirjoitti:Kannattaako mun sitten hankkia suoraan 250 perä vai riittääkö 200 perä? (kuulemma noi 250 perät melko harvassa)
Mersuissa noi tehtaan asentamat perät tuppaa olemaan jonkinlainen kompromissiratkaisu vetoauton ja maantieauton välillä. 200D:n perällä saat huudattaa konetta moottoritienopeuksissa aikalailla.
Vielä palatakseni alkup. aiheeseen oletko muuten tarkistannut a) perää kannattelevien puslien kunnon (niitä taisi olla w124 pari) b) kardaanin kuminivelet. Kuuluuko rutinaa ajettaessa mutkiin tai kiihdytyksissä/jarrutuksissa?
-
M.Virtanen
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
- Paikkakunta: Kouvola




