Tarvitaan neuvoa!!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
M.Virtanen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
Paikkakunta: Kouvola

Tarvitaan neuvoa!!!

Viesti Kirjoittaja M.Virtanen »

Tervehdys! Olen ostamassa itselleni mersua ja kyseessä olisi 124 korinen 200d mihin on vaihdettu 2.5 litrain kone. Auto on todella siisti ja hyvä, mutta perä pitää ääntä. Voiko ääni johtua siitä, että perä olisi liian "ahdas" ko koneelle, vai onko se vaan menossa vaihdettavaan kuntoon? Ihmettelen tätä koska ennen perää on kuitenkin kardaani ja vaihdelaatikko,joten tuntuu ihmeelliseltä jos se vaikuttaa. Ääni kuulostaa siltä kuin perä olisi kuiva, mahtaisko öljyjen vaihto auttaa?? Kiitos etukäteen vastauksista!!
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taitaa vaihtoon mennä, jos perä ääntää.
Öljyillä (oikeilla valinnoilla) saa tekohengitystä aikaiseksi hetkeksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tarvitaan neuvoa!!!

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

M.Virtanen kirjoitti:Tervehdys! Olen ostamassa itselleni mersua ja kyseessä olisi 124 korinen 200d mihin on vaihdettu 2.5 litrain kone. Auto on todella siisti ja hyvä, mutta perä pitää ääntä. Voiko ääni johtua siitä, että perä olisi liian "ahdas" ko koneelle....
Tuskinpa tuo perä ainakaan liiallisen tehon/väännön vuoksi on rikki (menossa rikki). 200D:ssä on 75 hv / 126 Nm ja 250D:ssä 94 hv (katilla 90 hv) / 158 Nm. (vuosimalleissa 1989-1993). Eipä ole varaosakirjaa käsillä, mutta liekö noissa alkujaan samat perät.

Ja tuleehan ääni varmasti perästä, eikä esim. takapyöränlaakerista.

Oletko päässyt tarkistamaan onko vuotaako perästä öljyä, tai onko sitä ylipäänsä?

ps. Tervetuloa Foorumille. :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Kardaanin kannatinlaakerikin saattaa pitää ääntä. Tosin yleisin vika on kuitenkin äänekäs perä, ja sihen vikaan ei auta muu kuin perän vaihto.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
M.Virtanen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.Virtanen »

Kiitos jo näistä vastauksista! Löytyyköhän noita periä sitten helposti? Ja missä hinnoissa noi yleensä on jos käytetyn ostaa (hinta tietysti riippuu kuinka paljon perällä on ajettu!?) Kannattaako mun sitten hankkia suoraan 250 perä vai riittääkö 200 perä? (kuulemma noi 250 perät melko harvassa)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12865
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sellaiset 500 egee maksaa hyvä 250:sen perä, 200 perä on muistaakseni eri.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

M.Virtanen kirjoitti:Kannattaako mun sitten hankkia suoraan 250 perä vai riittääkö 200 perä? (kuulemma noi 250 perät melko harvassa)
Mielestäni pienemmän konetyypin perää ei kannata asentaa, varsinkaan jos et vedä paljon vaunua. Vaihda mieluummin vaikka 300D:n perä tai joku muu harvempi. Kyllä noissa vääntöä piisaa harvemmille välityksille.

Mersuissa noi tehtaan asentamat perät tuppaa olemaan jonkinlainen kompromissiratkaisu vetoauton ja maantieauton välillä. 200D:n perällä saat huudattaa konetta moottoritienopeuksissa aikalailla.

Vielä palatakseni alkup. aiheeseen oletko muuten tarkistannut a) perää kannattelevien puslien kunnon (niitä taisi olla w124 pari) b) kardaanin kuminivelet. Kuuluuko rutinaa ajettaessa mutkiin tai kiihdytyksissä/jarrutuksissa?
M.Virtanen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 11.01.2006 19:52
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja M.Virtanen »

Rutina kuuluu periaatteessa koko ajan ajettaessa, mutta eniten moottorijarrutuksessa...
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Mulla melskas toi kartaanintukilaakeri , sen äänen ennemmin tuntee kuin kuulee. Jurisi moottorijarrutuksessa, ei kiihdytyksessä.
Vaihto hiljensi taas auton.
Uusia "ääniä" odotellen. :D
Vastaa Viestiin