Eli tarvis saada tiputettua tuota tulevaa 2.6E pikkumersua -40mm.
Mitä madallussatsia suosittelette? Jotain satsia kattelin jolla oli hintaa n. 250e ja se kuulosti ihan hyvältä. Merkkiä en juuri nyt muista.
Kuinkas iso rengastus tuolle -40mm madallukselle maximissaan sopisi? Luultavasti vanteiksi tulossa tällä hetkellä 17" AMG:t. Millasia kumeja kannattaisi katella että mahtuu pyörimään?
Kyllä sinne 18" menee, mutta ei kovin leveenä ja et pitää olla oikea. Itsellä on 17x8" et 35 amg monoblock kopiot 215/40 renkailla eikä ota mihinkään kiinni. Toi 215 on hyvä 8" leveelle vanteelle. Ei tule "yli" vanteen eikä ole liian kapea. Tuokin makuasia. Leveemmänkin voisi hyvinkin laittaa. Mulla madallettu keulaa yli 60mm. Maavara talvirenkailla 7cm helmasta kesällä 9cm paikkeilla .
Kyllä sinne 18" menee, mutta ei kovin leveenä ja et pitää olla oikea. Itsellä on 17x8" et 35 amg monoblock kopiot 215/40 renkailla eikä ota mihinkään kiinni. Toi 215 on hyvä 8" leveelle vanteelle. Ei tule "yli" vanteen eikä ole liian kapea. Tuokin makuasia. Leveemmänkin voisi hyvinkin laittaa. Mulla madallettu keulaa yli 60mm. Maavara talvirenkailla 7cm helmasta kesällä 9cm paikkeilla .
Nuo sarjat ehkä turhan kalliita mun pussille. Pari päivää sitten googletin niin löytyi paristakin paikkaa hiukan alle 300e sarjoja. Mutta nyt kun kokeilin ettiä niin en löytänyt enään?
Tuossa yksiä vanteita kattelin jotka oli 225/45 renkailla. Mitähän tuollaiset renkaat mahtaa sanoa pikkumersun alla? Paketilla oli hintaa vajaa 600e ja renkaat oli ok kuntoiset.
Moi!
Jos 225/45/17 kokoa meinasit pistää niin kyllä vähän isoksi menee...
Minulla oli entisessä autossa kans 215/40/17 kumit ja ne on aikalailla passelit... 45-profiililla tekee jo hieman tiukkaa jos meinaa madaltaa.
Tomes kirjoitti:Moi!
Jos 225/45/17 kokoa meinasit pistää niin kyllä vähän isoksi menee...
Minulla oli entisessä autossa kans 215/40/17 kumit ja ne on aikalailla passelit... 45-profiililla tekee jo hieman tiukkaa jos meinaa madaltaa.
No aika pienestä näyttää olevan kiinni Mihinkähän mahtaa ottaa kiinni ensimmäisenä?
siin http://autovaruste.net/alusta.htm oli myös jousien hinnat ku klikkaat ylintä alustasarja hinnastoa hightec merkin kohdalta. askarrutta itteeki sellaanen asia et mahtaako tulla hyvä jos laittaa ton 2,3-2,6 moottoreihin tarkoitetun alustan 2.5 kiisseliin... eiköhöän se sielä mene sit vielä pitäis sovittaa 9"leveet borbetit alle 16"korkiat. ja kummi olis 225.´/ 50 mut kummit täytynee vaihtaa pienempiin..
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
http://www.kitupiikki.net Tuolla näyttäis olevan ainakin noita koko FK:n alustasarjoja halvemmalla kuin tuolla autovaruste.net sivulla... Pelkkiä jousia ei näytä olevan...
Edestä ottaa aika helposti kiinni, itse jouduin vähän laittamaan jo 215/40 renkailla rikkoja lokarin kiinnityspulttien väliin kun rupesi hiukan raapimaan...
Eli 35-40mm etupää ja takapää ja sitten 70mm etu, 40mm taka?
Kumpi kannattaa? Mahtaa tulla -70mm liikaa madallusta?
Funtsin tossa myös että Autotek levittelee kaaria n. 30mm sivulleppäin 30euroa/kaarelta niin sehän varmaan auttais jo asiaa? Samalla sais myös vähän näköä
Terho P kirjoitti:siin http://autovaruste.net/alusta.htm oli myös jousien hinnat ku klikkaat ylintä alustasarja hinnastoa hightec merkin kohdalta. askarrutta itteeki sellaanen asia et mahtaako tulla hyvä jos laittaa ton 2,3-2,6 moottoreihin tarkoitetun alustan 2.5 kiisseliin... eiköhöän se sielä mene sit vielä pitäis sovittaa 9"leveet borbetit alle 16"korkiat. ja kummi olis 225.´/ 50 mut kummit täytynee vaihtaa pienempiin..
no miksei menisi? Kyllähän ne nyt sinnekkin mahtaa sopia. Mut ehkä noiden jousien valmistaja on ajatellut auton painot erilailla? En tiedä sitten mutta luulis samanlailla passaavan kuin bensakoneellisiinkin.
^Axu^ kirjoitti:
Se taitaa olla vähän maku asia et kumpi kannattaa. Toisen mielestä voi olla liian matala jo tuo -40mm ja joku tykkää että -70mm on sopiva... Itse todennäköisesti laitan tuohon nykyseen keväällä tuon 70/40 alustan.
^Axu^ kirjoitti:
Se taitaa olla vähän maku asia et kumpi kannattaa. Toisen mielestä voi olla liian matala jo tuo -40mm ja joku tykkää että -70mm on sopiva... Itse todennäköisesti laitan tuohon nykyseen keväällä tuon 70/40 alustan.
Multa voisi saada vähän käytetyn taatusti tarpeeksi madaltavan jousisetin 190E 2.6:lle todella sopuisaan hintaan, jos asialla ei ole hirveä kiire (tässä kuussa pitäisi saada). Olen suunnitellut nostavan auto lähemmäs alkuperäistä korkeutta, kunhan löydän jostain laadukkaan sarjan -35mm jousia.
Setti on ilmeisesti -70/40mm ja laitettu autooni jo saksan päässä. Ongelmaksi tuon kanssa tulee maavara: Ihan kaikkia kellariramppeja ei tarvitse suunnitella ajavansa.
Suosituksia laadukkaasta maltillisesti laskevasta jousisarjasta saa esittää. Itse olen näissä asioissa ihan aloittelija ja sellaisena aion pysyäkin.
MB A 180 BE Aut -13
EX: MB C280 Aut -08
EX: MB A150 -05
EX: MB C180 Kompressor Aut -02
EX: MB 190E 2.6 Aut -93
mites jos laittais 40mm madaltavat jouset ja sit korkeimmat jousien kumit... eikös se olis aika maltillinen... itselläni on -40mm vogdland ja matalimmat jousen kumit ja ei oo vielä kertaakaan ottanu pohja mihinkään. iskareina on Koni sport.it.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
laxmarin kirjoitti:
Multa voisi saada vähän käytetyn taatusti tarpeeksi madaltavan jousisetin 190E 2.6:lle todella sopuisaan hintaan, jos asialla ei ole hirveä kiire (tässä kuussa pitäisi saada). Olen suunnitellut nostavan auto lähemmäs alkuperäistä korkeutta, kunhan löydän jostain laadukkaan sarjan -35mm jousia.
Setti on ilmeisesti -70/40mm ja laitettu autooni jo saksan päässä. Ongelmaksi tuon kanssa tulee maavara: Ihan kaikkia kellariramppeja ei tarvitse suunnitella ajavansa.
Suosituksia laadukkaasta maltillisesti laskevasta jousisarjasta saa esittää. Itse olen näissä asioissa ihan aloittelija ja sellaisena aion pysyäkin.
Lähinnä kiinnostaa miten on tuon 70/40 sarjan kanssa käy kun iskee ne isot alupallot alle että miten mahtuu pyörimään?
Toi sun käytetty setti vois todellakin kiinnostaa jos hinnasta päästään sopimukseen. Kiirettä ei juurikaan ole kun se auto johon ne tulee niin on vasta mullakin täällä kotona about parin-kolmen viikon päästä.
Oisko kellään kuvaa pikkumersusta tuolla 70/40 madalluksella?
Kyllähän ne varmaan sinne alle menee, mutta voi tulla ongelmia muutoskatsastuksessa jos ei ole hyväksyntälappua kyseisille jousille kyseiseen auto malliin.
Vianor myy ainakin w202:n Lesjöfors merkkisiä jousia(-40mm) ovat ruotsalaiset ja olivat miellyttävän tuntoiset ja mb-asentajan suosittelemat.
Oisko ollu pari vuotta sitten 200e, en ihan varma hinnasta.
Kumeilla voi sitte hieno säätää..
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Joo itelläki nuo Lesjöfors-merkkiset jouset(-40mm). Ei kuitenkaan kannata laittaa vakioiskareita, itellä oli aluksi vakioiskarit ja kyllä oli melkonen kiikku, mutta sitteku laitto matalemmat iskarit ni meno oli huomattavasti parempaa.
Tomes kirjoitti:Kyllähän ne varmaan sinne alle menee, mutta voi tulla ongelmia muutoskatsastuksessa jos ei ole hyväksyntälappua kyseisille jousille kyseiseen auto malliin.
Oman ku kävin muutoskatastaa ni ei inssi kyselly mitn lappuja jousien suhteen...
Itse en edes muutoskatsastanu Eipä nuo A-katsastuksessa mitään huomiota kiinnittäny kun olin suhauttanu ne massalla mustaksi(olivat punaiset) Taitaa suurin osa meseistä olla madallettuja.
Itse myös olen maltillisen madalluksen kannattaja(max -40mm). Jottei tarvi joka paikassa varoa pohjaa ja etuhiekkapeltiä tai spoileria ja muuteski tulee kolukärry meininki.
Ja sitte jos vielä haluaa, että ajettavuuski säilyy niin säätö ammatti-liikkeessä.W202:n joutu vaihtaan jotku säätöpultit eteen.
Kerkesin kuiteski yhen rengas-sarjan ajaa pilalle
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Sivuaa aihetta tarpeeks joten laitan tähän kyssärin: eli 215/35-18 -40mm w201:seen 8" leveenä mahtunee kyllä mutta millaisella et:llä ??? (Etukaaria hiukan taitettu jo yläreunasta).
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
salesone kirjoitti:Sivuaa aihetta tarpeeks joten laitan tähän kyssärin: eli 215/35-18 -40mm w201:seen 8" leveenä mahtunee kyllä mutta millaisella et:llä ??? (Etukaaria hiukan taitettu jo yläreunasta).
Luultavasti 35 tai 37 luulis menevän? Ainaki tosi yleinen ET mersussa.
Tuleva Mersu kyllä pitää käyttää Autotekillä kaarien levityksessä
Mulla on 205/40R17 ja madallusta aika paljon, vanteiden et35 ja hyvin sopii, ei saa ottamaan kiinni vaikka yrittäisi.
jouset on weitecin -40mm mutta matalimmilla jousenkumeilla. Aika edulliset ja hyviksi todetut jouset, ainakin 2-litraisessa.
Ite laitoin tuossa viikko sitten lesjöforssin 40/40 sarjan ja ohuimmat kumit, ja tippu kyllä ihan riittävästi. Saa nähä mahtuuko vaan enää kesällä 17x8" et30. Vakio alustalla otti pelkästään tiukoissa mutkissa kiinni. Kumeina oli 235/45. Nyt joutuu kyllä varmaan heittään jo kapeampaa kumia kehiin.
P. Lanttola kirjoitti:Mulla on 205/40R17 ja madallusta aika paljon, vanteiden et35 ja hyvin sopii, ei saa ottamaan kiinni vaikka yrittäisi.
jouset on weitecin -40mm mutta matalimmilla jousenkumeilla. Aika edulliset ja hyviksi todetut jouset, ainakin 2-litraisessa.
Kuvaa autosta miltä ne näyttää "luonnossa" alla (tuon profiilin kumit siis)... ?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
petska kirjoitti:Kannattaisin sellaista et vertailtaisiin mersujen korkeuksia sillee et keskeltä napaa suojankaaren reunaan ja mitkä vielä mahtuu pyöriin.....
Minun 201 2.5TD on edestä mitattuna 340mm takaa 320mm orkkis jouset
ex 190E edestä 320mm takaa 300mm ja oli varmaan 40mm alustalla...
Se tuossa turbossa on hyvä että taka campperit ovat vielä kohdillaan renkaina 205/50-R16
Takapää pitää olla 2cm alempana minusta vaikuttaa ajoon ja helma kulkee suorassa.....
Jos auto on MATALA pitää perän olla hieman alempana, olen samaa mieltä.
Omassa w201 kösessä mitat on: edestä tarkka 30.5 cm, ja takana 28 cm, ja noi mitat on niin, ettei kyydissä ole mitään eikä ketään
201:ssa menee (ja 202:ssa) just perse alemmas kun tonttaaa, jos kaarista katsoo ja helmat silti vaaterissa maan suhteen. Mikä on mielästäni ok , mutta jos se perse roikkuu sillee että helmatkin vinossa niin hyi helvetti
2 cm on niitä maximi eroja ja silloin keulan täytyy olla jo MATALA, mutta tosiaankin sellaiset Mersut joissa perse roikkuu ja keula on pystyssä, niin yök pienellä voi kokonaisuuden pilata.