W124:sen tavaratilan pohjalla vettä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eeropp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W124:sen tavaratilan pohjalla vettä

Viesti Kirjoittaja eeropp »

Elikkä w124 250td 88 tavaratilan pohjalla olevaan luukkuun tulee kosteutta.
Mikä neuvoksi?
Mistä johtuu?
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karjis »

Muista avata pohjaproput koteloista välillä esim. meisselinkärjellä.
Niin ja syy on, että sinne pääsee jostakin valumaan vettä ja toisaalta sinne kondensoituu vettä lämpötilojen vaihteluiden takia.
uate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja uate »

Mulla joskus sama homma 123:ssa, ja syyksi paljastu takalasin tiivisteen vuoto.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
W211 280cdi 3.0 V6 -09
W202 220cdi stw -99
W124 260e -89
W123 230 -76
W123 240d -80
jehu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja jehu »

Mulla sama homma... oon epäillyt että tulee jostain takavalojen tiivisteiden läpi. Tosin en ole vielä tutkinut asiaa tarkkaan. Yksi paikka jo löytyi mistä tuli kosteutta takakonttiin läpi oli takakontin mb tähden kiinnityksen läpivienneistä. Kattellaan ja ihmetellään. Pittää viestitellä kun oikea kohde löytyy. Niin auto
-89 300 D sedan.
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja yttewi »

uate kirjoitti:Mulla joskus sama homma 123:ssa, ja syyksi paljastu takalasin tiivisteen vuoto.

Noissa 123sissa se on hyvinkin yleistä kumi kovettuu ja ellei sitä tiivistä kunnolla tai vaihda kumia ja tiivistä sitä kunnolla niin vettä tulee :D noissa kakkosnelosissa lasi on kuitenkin liimalla kiinni ja ne ainakin tehtaanjäljiltä harvemmin vuotaa,Tuo on aika helposti tutkittavissa,paineilmalla puhaltaa sisältäpäin ja ulkopuolelta kastelee reilusti vedellä kuplat kyllä kertoo jos vuotoa on :o sama pätee tuulilaseihinkin, tosin butylikiinniteistä lasia ei pidä mennä puhaltamaan esim W126 noissa puhaltaa vaan reikiä kiinnitykseen.

Tuon tähden kiinnitysreikien vedentulon pitäisi kyllä valua pois luukun pohjassa olevasta reiästä pois ainakin mulla on kuskin puolella semmonen kumitutti.
Ehkäpä kannattais tosiaan kattoo lamppujen tiiviys ensin ja samoin luukun tiivisteen kunto.Oon kyllä huomannu tuossa omassani ikävän ominaisuuden
kun talviaikaan avaa luukun räntäkelillä niin luukunpäällä olevat lumet valahtaa takakonttiin ja siitäpä sitten vettä riittää :cry:
W124 300D aut -89
Vastaa Viestiin