W123 diesel moottorien erot OM617:ssa
W123 diesel moottorien erot OM617:ssa
Elikkä tarkoitan näillä eroilla lähinnä 80 ja 88 hevosvoimaisia versioita.onko kestävyydessä tai ajettavuudessa minkälaisia eroja entä osien yhteen sopivuus esim pumppu?millä tuo 8 hepan tehoero on saatu aikaan?kiitos jo etu käteen jos joku viitsii vastata.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Pumppuhan on noissa erilainen, männissä on eroja ja jotain muuta pientä on vuosien varrella tullut muutoksia. Kestävyydessä ei varmaan suuria eroja oo, mutta kai nuo viimesimmät mallit kaikilla uudistuksilla periaatteesa pitäs lujimpia olla. Täälä on muistaakseni ollut joskus juttua noista eroista ja joku listakin mitä uudistuksia tullut millonkin. Ja eikös tuo tehokkaampi versio tullut 1980???
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Tuossa on jotain turinaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Huomio sooppa ettei tilavuus suinkaan pienentynyt samaan aikaan, kun teho nousi. Tehokkaammassa versiossa on toki toiset muotoillut männät.
Linkin topixista löytyvä Vehon tiedote ei enää toimi.... nyt toimii:
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Huomio sooppa ettei tilavuus suinkaan pienentynyt samaan aikaan, kun teho nousi. Tehokkaammassa versiossa on toki toiset muotoillut männät.
Linkin topixista löytyvä Vehon tiedote ei enää toimi.... nyt toimii:
Sivu 1
Sivu 2
Sivu 3
Turbossa oli samat hehkut läpi tuotannon.Heavy kirjoitti:Miten OM617 turbokoneen kanssa on tämä tilanne? Eli onko siihen tullut muutoksia tuotannon aikana? Onko turbokonetta isoilla hehkuilla?
Pienet hehkut eivät muuten tulleet tehonnousun yhteydessä, kuten usein kuulee väitettävän vaan kesällä 1980.
kiitoksia lekalle tosta topicista tuo selvensi asioita melko hyvin.Olen melko amatööri näitten mersun moottorien kanssa koska ei ole aikaisemmin tarvinnut värkätä näitten kanssa.Mutta ette varmaan tekään tietäisi mitä eroja on BMW m47 ja m47tu moottoreilla,mutta kuitenkin mun pitäisi vaihtaa allekirjoitukseksi että olen ammatiltani BMW asentaja, mutta on mukava pitkän työpäivän päätteeksi istua autoon ja lähteä kotiin ja tällä tarkoitan itse rakentamaani mersua.

auto w123 200D/300DT vm, -81
Muistaakseni männän halkasijassa on eroa,mutta en muista paljonko.Mulla on osina tuo pystylamppusen 300d ja mun mielestä siinä on pienemmät männät kun uudemmassa.Kone on -75.
Muistaakseni männän halkasijassa on eroa,mutta en muista paljonko.Mulla on osina tuo pystylamppusen 300d ja mun mielestä siinä on pienemmät männät kun uudemmassa.Kone on -75.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Re:
Kipsu kirjoitti:Jos puhutaan vapareista vielä niin noissahan on kuulemma rajoituksia siihen millaisia kombinaatioita koneen ylä- ja alakerrasta voidaan tehdä. Nyt en tarkalleen muista miten ne meni.
Oliko sillain että uudemman motin yläkertaa ei voida yhdistää vanhanmallin alakertaan?
Terve!
Osaako tuota asiaa tietävä kertoa?
itsellä on kunnostettu lohko (ilmeisesti -79) ja kansi olisi pienillä hehkuilla.
Mistä voin varmistua voinko yhdistää ne?
Tiedän että joillekin "tyhmä" kysymys, mutta itselle siitä olisi suuri apu.
Re: W123 diesel moottorien erot OM617:ssa
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 4f4c2c257f" onclick="window.open(this.href);return false;
Terve!
tuollaisen "tietopankin" löysin
Tuosta päättelin että mikään ei ilmeisesti estä uudemman kannen asennusta vanhempaan lohkoon?
Jos jollakin on tietoa asiasta tai on vaikka vaihtanut uudemman kannen niin olisin kiitollinen tiedosta.
Terv. Vesa A
Terve!
tuollaisen "tietopankin" löysin
Tuosta päättelin että mikään ei ilmeisesti estä uudemman kannen asennusta vanhempaan lohkoon?
Jos jollakin on tietoa asiasta tai on vaikka vaihtanut uudemman kannen niin olisin kiitollinen tiedosta.
Terv. Vesa A