560 SEC

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

560 SEC

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Onkos kokemusta kellään?
Tommoinen 560 SEC tai 500 on mielenkiinnon kohteena.
Nettiauto antaa haulla muutaman. Jotkut tosi siistejä jotkut liian pissiksiä.
Sellainen orkkis tietty olis mulle paras.
Hintahaitari aika laaja. 14 900- 25 000.
Kamu vois tuoda Saksasta tai Belgiasta vastaavan. Mahtaako nää Suomen pelit olla Suomiautoja?
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ilmeisesti tuotuja pelejäkin on paljon, ainakin kun kattelee myynti-ilmoitusten määrää muutaman vuoden takaiseen verraten.
Tarkkana saa olla, jotta hyvän löytää. Korinvaihtojakin on liikkeellä, joten tositarkkana, varsinkin niiden jälkituontivehkeiden kanssa. Pitää olla esittää paperit, sikäli kun sekään on varma takuu alkuperästä. Tarkista AKE:n tiedoista, siellä tulee yleensä "hyvät yllätykset" esiin. :!: :!:

Aidot Suomi-pelit on usein kalliimpia, mutta niissä on yleensä historiakin paperilla tai saatavissa.
Itsekin pystyt näkemään auton kunnon sisältä ja ulkoa, joten ota aikaa tarkasteluun, älä osta ihan "kuumeessa". Kunhan autolla on ajettu joka kesä tai vuosittain muutama tuhat-km, niin silloin ei yleensä ole tukkoisuuden vaaraa. Se paikkojen jumittaminen ajamattomuuden takia tulee yleensä kalliiksi. :!:

500 ja 560 etulokkareiden kaaren leveydessä on sitten eroa! 500:ssa kaari on yhden sormen levyinen ja 560:ssa suunnilleen 3:n sormen levyinen. Ruostepaikat löytyy yleensä lokarien kaarien päistä, varsinkin edessä! Kato tarkkaan että ovet ja lokarit on hyvin linjassa, yleensäkin ryhti kunnossa. Ovet menee kiinni hyvin eikä roiku tai kolahtele, kuten auton ostossa muutenkin. Meinaan ne ikkunoiden säätämiset ei ole ihan helppo asia. Testaa takalasien toimivuus kunnolla, alas/ylös. Saattaa jumittaa hieman, mutta kunnolla jos on oikeen vikaakin. Etulasit sama juttu!

Ovien alareunat kannattaa tarkistaa, onko puhkiruostuneet vai ok.
Aja lenkki kunnolla ja kuuntele onko suhinoita ikkunoissa.
Kilometrimäärät voi vaihdella paljonkin, kotimaisissa niitä yleensä on runsaasti, mutta ei haittaa jos papereita huolloista ja osista löytyy.
Veholla on yleensä historiatiedot, jos auto on aito Suomi-peli.
Omassani on justiinsa ylitetty 300.000km paalu ja hyvin pelittää! :)

Ota joku oikea MB-tuntija mukaan kun lähdet kattelemaan, mahdollisuuksien mukaan joku joka tuntee C126/W126-mallit.
Jos myyjällä on kiire ja hoputtaa, niin voit melkein unohtaa tapauksen.
Hinta ei aina ratkase kaikkea kuten tiedät. Kalliilla voidaan yrittää myydä paskaa, mutta helmenkin voi löytää sopivalla hinnalla.
Muista kuitenkin varata yllätyksiin budjettia, ettei käy "vanhat"... :oops:

Tsemppiä hakuun ja tee se ajan kanssa, tulee hyvä. :!:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Kiiti vinkeistä. Pidän ohjeistuksen mielessä-
Tosiaan kaikenlaisia rakennelmiakin on tarjolla. Esim. 500 SEC 2.8 :?:
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Hieman asian sivusta?..
Kenelläs foorumilaisella se tumma 560SEC, joka oli Ikean miitissä syksyllä?
Käytiin vielä koeajolla kolmistaan Marden kanssa, kun muut olivat lähteneet :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

En ole mikään guru näissä MB-asioissa, mutta tuo 500SEC 2.8-pannulla :shock: haisee mun mielestä vähintään korinvaihdolta, ja varsin pahalta jos sitä ei kerrota reilusti.
Sen saa tosin selville sieltä AKE:n tiedoista ihan textarilla.

Käsittääkseni SECit on ainoastaan 5.0 ja 5.6-koneilla.
Kertokoon joku joka oikeasti tietää...

Kannattaa lueskella tän otsikon takaa jatkossakin, tänne tulee varmaan enemmänkin noita hyviä vinkkejä. Kaverini saattaa kirjottaa tähän kunhan tulevat lomalta takaisin!
Viimeksi muokannut Juselius, La 14.01.2006 13:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Juselius kirjoitti: Käsittääkseni SECit on ainoastaan 5.0 ja 5.6-koneilla.
Kertokoon joku joka oikeasti tietää...
SEC-mallit oli aina kasikoneella.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Juselius kirjoitti:Käsittääkseni SECit on ainoastaan 5.0 ja 5.6-koneilla.
Kertokoon joku joka oikeasti tietää...
380 SEC 10/1981-09/1985
500 SEC 10/1981-09/1985
420 SEC 10/1985-10/1991
500 SEC 09/1985-09/1991
560 SEC 10/1985-10/1991

Lähde: http://www.mercefreaken.com/modellene/126/126.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Juup, tuo 380 on tuttu vaihtoehto mutta 420 uusi tutavuus mulle. Aika harvinaisia taitaa olla?
Lueskelin tuossa Vauhdinmaailmaa vuodelta 1984. Siinä Keke (Rosberg) kolumnissaan kertoi hankkimastaan 500 SEC:stä AMG:n virittämänä että kiva peli!!!
Oli sisäänajossa vielä niin päätti ajaa yhtee GP:hen sillä lennon sijaan.
Kehui kovasti että vakiokin olisi kova peli, mutta viritetyllä ehtii tosi hyvin. 8)
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

420sec

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Tuolla oli muistaakseni lisää jotain lehtijuttuja
http://www.500sec.com/


ja tuolla 420:sen harvinaisuudesta
http://www.geocities.com/mb420sec/page5.html

420:hän oli 380:sen seuraaja

Tuolla vähän lisää tuotantolukuja
http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Täälläpäin yksi 420SEC. Ei paljon uutta häpeä. Tosin en ole kuin autoa ulkoapäin ihaillut, omistajaa en tunne..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Esa H. kirjoitti:Hieman asian sivusta?..
Kenelläs foorumilaisella se tumma 560SEC, joka oli Ikean miitissä syksyllä?
Käytiin vielä koeajolla kolmistaan Marden kanssa, kun muut olivat lähteneet :lol:
Munhan se on. Tulin just talvilomalta ja osui juttu silmään.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Noi Juseliuksen tarkistus vinkit on hyviä.
Lisäksi kannatta katsoa että kaikki lisävarusteet todellakin toimivat. Esim ilmastointi remonttiin saa helposti kulumaan 1000€, jos joutuu teetämään. Teknikka puolelta kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon toimivuus, perän äänettömyys ja tietenkin koneesta nokka-akselit ( a 500€, muut palikat+työt )
.
Halvinta 560 sec:iä ei todellakaan kannata missään nimessä tuoda, jos ei samalla tuo varaosa autoa tai ole "massia" riittävästi vikojen korjaamiseen.

Halpoja saa Ruotsista tai keskieuroopasta ( usein vain vajaatehoisena 240-279hp ) 2500 - 5000€ + verot ( n4000 - 6500€) , mutta hyvistä joutuu nykyään jo maksamaan reilusti yli 6000€.

P.S. Timppa, joko 560SEC on kiilloitettu kesää varten :wink: ...........
Laitetaan mopot rinnakkain jossain kevään meettingissä 8) .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ruotsin tarjonta kannattaa tosiaan tsekata.

Ps. Laittakaas muuten huviksenne tohon hakuun vaikka AMG, niin alkaa taas sarvi kasvaan Suomipoijaan ottaan... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

P.S. Timppa, joko 560SEC on kiilloitettu kesää varten :wink: ...........
Laitetaan mopot rinnakkain jossain kevään meettingissä 8) .[/quote]
Ei vielä kiillotella kun kerkii pölyyntymään uudelleen. Yritetään saada useampikin SEC vierekkäin johonkin kevään miittiin, kyllähän näitä tuntuu olevan.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ryhmäpotrettia "ameriikan malliin" soon kattokaas leuhkaa tai pohojalaasta,

mutta nii komiata notta kylillä muut kalapenoo. 8) 8) 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mahtaisko edes malmin lentokentän parkkipaikka riittää :wink:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Timppa, lievästi sanottuna keksit muuten erittäin hyvän kuvauspaikan. :!:

Lähtisköhän tuo Caruso ottamaan kuvia jos hänen kanssaan sais sovittua jonkun sopivan hiljasen päivän. Caruso saattais tuntea sen kentän porukkaakin, meinaan jotta sais järkättyy parkkialueen pois muusta käytöstä kunnes sinne tukee lauma SECejä... oiskohan tossa pieni mahdollisuus toteuttaa tällanen tapahtuma.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Juselius kirjoitti:En ole mikään guru näissä MB-asioissa, mutta tuo 500SEC 2.8-pannulla :shock: haisee mun mielestä vähintään korinvaihdolta, ja varsin pahalta jos sitä ei kerrota reilusti.
Sen saa tosin selville sieltä AKE:n tiedoista ihan textarilla.
Onpa tullut vastaan SEC jossa mottina 300D :shock:
Menee kyllä jo tyyli tuommosesta autosta..
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ehkä sekin 300D siinä kopassa palvelee jonkun perversioita, muutenhan koko "hyvä" projekti
on tehty ihan turhaan... :shock: :shock: :shock: :?: :?:

En meinannu uskoa millään, kun luin ton viestin... :? :? :?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Nostetaan tätä aihetta listan kärkipäähän, kun näyttää kiinnostavan monia... :wink:
On hyviä vinkkejä ja linkkejä.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kevättä kohti kiinnostus yleensä lisääntyy 8)
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Nostetaampa vanhaa topiccia. Eli pystyykö tuota kannen/venttiilikoneiston kuntoa määrittelemään mitenkään ilman että avaa konetta? Kun ajattelin tässä mennä yhtä 500 SEC:iä katsomaan ( http://www.nettiauto.com/847649 ).
Äänten perusteella tietysti akuutin vian kuulee, ja päästöthän tietysti voivat olla perseellään jos jotakin häikkää on. Mutta onko mitään muuta tapaa millä kannen kuntoa voisi tutkailla? Autolla on omistajan mukaan 204 000 ajettu, eli onko tuohon odotettavissa koneremonttia? Entä mitä muita erityisiä tarkistuskohteita (tavanomaisten lisäksi) tuosta moottorista olisi aiheellista tutkia?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Kinnunen kirjoitti:Nostetaampa vanhaa topiccia. Eli pystyykö tuota kannen/venttiilikoneiston kuntoa määrittelemään mitenkään ilman että avaa konetta? Kun ajattelin tässä mennä yhtä 500 SEC:iä katsomaan ( http://www.nettiauto.com/847649 ).
Äänten perusteella tietysti akuutin vian kuulee, ja päästöthän tietysti voivat olla perseellään jos jotakin häikkää on. Mutta onko mitään muuta tapaa millä kannen kuntoa voisi tutkailla? Autolla on omistajan mukaan 204 000 ajettu, eli onko tuohon odotettavissa koneremonttia? Entä mitä muita erityisiä tarkistuskohteita (tavanomaisten lisäksi) tuosta moottorista olisi aiheellista tutkia?
Nätin näköinen mersu, mutta hinta on todella kova, kun laskeskelee että verot on jopa alle 3000€.

Ainoa milä voit sen tarkistaa ( jos kone käy tasaisesti ja äänettömästi ) on katsomalla venttiilin koppien alle ( vie aikaa noin 15 min ) ja tarkistamalla nokka akselin nokat ( varsinkin taimmaiset ) ja keinuvivut. Usein tuollainen alkava nokka-akseli rempa ei edes näy pakokaasutestissä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Juselius kirjoitti:En ole mikään guru näissä MB-asioissa, mutta tuo 500SEC 2.8-pannulla :shock: haisee mun mielestä vähintään korinvaihdolta, ja varsin pahalta jos sitä ei kerrota reilusti.
Ropehoo kirjoitti:Onpa tullut vastaan SEC jossa mottina 300D
Menee kyllä jo tyyli tuommosesta autosta..
Niin korinvaihtoja tai tekniikanvaihtoja, liekö noista sitten kumpikaan toistaan parempi/huonompi.

Kiisselin vaihtamista joku varmaan perustellut hiukkasen pienemmällä kulutuksella ja jonninverran pienemmillä remppakuluilla (mitä kasikoneen remontointi maksaisi...)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin