C180 autom. -94 moottori käy kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
neemu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 14.01.2006 17:36

C180 autom. -94 moottori käy kylmänä

Viesti Kirjoittaja neemu »

Eli otsikon mukaista ongelmaa. Moottori käy auton mittarin mukaan noin hiukan alle 80 asteessa, eikö sen pitäisi olla lähempänä 90 astetta? Auto on minulle uusi joten ei oikein käsitystä kyseisestä menopelistä. Autoon vaihdettiin uusi termostaatti ennen kuin ostin auton mutta sillä ei ollut vaikutusta. Mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
Olisko flektissä jotain? Toimiiko se tuossa mallissä viskolla vai jollain muulla tekniikalla. Ainakin se pyörii kokoajan kun kone käy...
jamavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 23.10.2003 19:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: C180 autom. -94 moottori käy kylmänä

Viesti Kirjoittaja jamavi »

Mulla käy karvan yli 80 asteessa ja kun ilmastointi työllistyy enemmän ja/tai auto seisoskelee, voi lämpö tavoitella 85astettakin. Laskee nopiasti. Termari tuli mulla mieleen, muuta vinkkiä ei ole minkäänlaista. Paitsi tietysti se, että kandee tutkia foorumin arkistoa haku-toiminnolla... 8)
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Avatar
lehtonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:54
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja lehtonen »

Mulla moottorin lämpätila on hiukan yli 80 astetta. mutta jos on enemmälti pakkasta niin kyllä se jää hiukan alle 80.

Tosin kun oon vetäny tuolla asuntovaunua (piirun vaille 1500 kg) niin sillon lämmöt kyllä nousee siihen numerottamalle viivalle jonka jälkeen vasta visko lähtee kunnolla pyörimään.

Moottori on kyllä tosin aika hidas lämpenemään, johtuisko pitkälti kokoajan pyörivästä flektistä.
MB C180 -95
neemu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 14.01.2006 17:36

Viesti Kirjoittaja neemu »

Kokeilin tuossa äsken tuon flektin toimintaa, eli kyllä sen pystyy kädellä pysäyttämään. Tästä vissiin pystyy päättelemään, että visko on ainakin kunnossa?? Mikähän siinä sitten on? Lämmöt tosiaan on alle 80 astetta, ainakin mittarin mukaan ja termostaatti PITÄISI olla oikealainen.
Auto on saksan tuonti jos sillä on jotain merkitystä.
Eihän tuohon lämpöön mun käsityksen mukaan pitäisi vaikuttaa muu kuin tuo flekti ja termostaatti??? Vai??
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Jos lämmöt ovat n 80 astetta kuten itsellänikin niin kaikki on kunnossa. Visko tarttuu päälle vasta jossain 90-100 asteen välillä joten sen kuuluukin pyöriä vapaana moottorin mukana 80 asteessa. Kesällä joskus helteellä valoissa seisoessa saattaa lämmöt nousta tuonne 90-100 välille.
MB C180 vm -95
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Liika kylmä termari,87 niin kyllä pitäis nousta.Eikä mulla vaikuta ulkolämpötila yhtikäs mitään.mopo
neemu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 14.01.2006 17:36

Viesti Kirjoittaja neemu »

Lämmöt on mittarin mukaan siinä 80 asteen ja sen viivan välissä missä ei ole lukua. Tuntuis kyllä olevan liian kylmä. Pitää varmaan vaihtaa toi termeri uudelleen....
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Mulla nykyisessä ceessä lämmöt on kelistä riippumatta karvan yli 80°C. Eli siinä lienee siis 80C termari. Entinen Cee lämpeni n. 85-88C joten siinä siis lienee ollut tuo 87C termari.
Kyllä ainakin toistaiseksi on riittänyt lämpöä kajuuttaan tuolla 80C termarillakin.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
neemu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 14.01.2006 17:36

Viesti Kirjoittaja neemu »

Elikkäs nyt sain tuon lämpö ongelman ratkaistua. Vika olikin Jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa. Nyt mittari näyttää vähän yli 80 astetta. Ei se kyllä mielestäni vieläkään näytä ihan sitä karvan vaille 90 astetta mitä kuuluu (termari 87 astetta) mutta on ainakin siellä päin :) Vai mitä mieltä arvon raati on?

Motonetistä hiukan alle 7€ maksoi tuo anturi, veholla samaisesta anturista pyysivät 30€!! Ehkä tuo kalliimpi sitten olisi näyttänyt ihan oikein, mene ja tiedä...
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Hienoa että vika tuli korjattua ! Hyvä myös että laitoit tänne miten homma tuli kuntoon. Oppia muillekin jos vastaava ongelma tulee eteen...
MB C180 vm -95
HandiCap
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö

Viesti Kirjoittaja HandiCap »

neemu kirjoitti:Nyt mittari näyttää vähän yli 80 astetta. Ei se kyllä mielestäni vieläkään näytä ihan sitä karvan vaille 90 astetta mitä kuuluu (termari 87 astetta) mutta on ainakin siellä päin :) Vai mitä mieltä arvon raati on?
Mittari näyttää normaalisti ajossa viivan leveyden verran yli 80 astetta.
Flekti taasen lähtee pyörimään viivan leveyden alle sitä seuraavaa numerotonta viivaa. (olikohan se nyt 90 vai 100 astetta...?)
W124 230E -91
Vastaa Viestiin