w 124 250 käynnistyvyys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

w 124 250 käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Kävin koeajamassa em saksantuontiautoa. Startatessa ihmetytti että konetta saa pyörittää etvaksen pitempään että lähtee tulille. Oma 200 D hörähtää heti. Onko moottorissa joku vika vai tyypillistä? Teki sen kuumana joten hehkuissa ei vikaa. Tuntuu vaan siltä että sen pitää pyöriä vähän pitenpää ja kun sitten sukulaisen vastaava 250 d autom. lähtee kuitenkin heti tulille ????
Niin ja vielä se koneen tehottomuus, kyllähän se kulki mutta häviää kiihtyvyydessä omalle ruuvatulle 200. Koneella ajettu rapiat 200 000 ja voisi jopa pitää paikkansa, kaikki em autot oli vapareita. Olisko saksan auto ruuvattu niin pihille. Tässä yksiklössä ei ollut pakokaasun takaisinkierrätystä. Mistä malleista se löytyy.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w 124 250 käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja koyama »

mesujusa kirjoitti:Kävin koeajamassa em saksantuontiautoa. Startatessa ihmetytti että konetta saa pyörittää etvaksen pitempään että lähtee tulille. Oma 200 D hörähtää heti. Onko moottorissa joku vika vai tyypillistä? Teki sen kuumana joten hehkuissa ei vikaa. Tuntuu vaan siltä että sen pitää pyöriä vähän pitenpää ja kun sitten sukulaisen vastaava 250 d autom. lähtee kuitenkin heti tulille ????
Niin ja vielä se koneen tehottomuus, kyllähän se kulki mutta häviää kiihtyvyydessä omalle ruuvatulle 200. Koneella ajettu rapiat 200 000 ja voisi jopa pitää paikkansa, kaikki em autot oli vapareita. Olisko saksan auto ruuvattu niin pihille. Tässä yksiklössä ei ollut pakokaasun takaisinkierrätystä. Mistä malleista se löytyy.
Onkohan ennakko 13 jykk.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

tarkoitit kai eykk vai olisko sellainen moottori tehty jossa ruiskutus jälkeen yläkuolokohdan?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: w 124 250 käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja Aku P »

mesujusa kirjoitti: Startatessa ihmetytti että konetta saa pyörittää etvaksen pitempään että lähtee tulille. Oma 200 D hörähtää heti. Onko moottorissa joku vika vai tyypillistä? Teki sen kuumana joten hehkuissa ei vikaa. Tuntuu vaan siltä että sen pitää pyöriä vähän pitenpää ja kun sitten sukulaisen vastaava 250 d autom. lähtee kuitenkin heti tulille ????
Niin ja vielä se koneen tehottomuus, kyllähän se kulki mutta häviää kiihtyvyydessä omalle ruuvatulle 200. .
Jos siinä ruuvatussa on se 90 kaakkia ja röörit puhtaat ja se 92 (?) hv 250D on tehdassäädöissä, karstainen ja vielä esim. pumpun tai jaon ajoituksessa pientä vilppiä (johon käynnistymisongelma viittaisi) niin ei sille tehottomuudelle ihmeempiä syitä tarvitse hakea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Mulla on w124 ambulanssi 250d 20v koneella sekä w124 sedan 200d ruuvatulla pumpulla. Kiihtyvät mielestäni suunnilleen samaan tahtiin. Huippuja amppari ottaa kyllä huomattavasti enemmän...Polttoainetta palaa 250Dssä huomattavasti enemmän. Johtuu varmaan pitkälti myös ambulanssin painosta ja ilmanvastuksesta.
Käynnistyvyydessä ei ole eroja.
Avatar
JARZA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 31.08.2005 18:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JARZA »

Itsellä on kans 250D jossa parin pytyn pa-paluuletku hikoilee (ei oo kerenny vaihtaan vielä) niin että sahauttaa lämpösenäkin vähän kauemmin, mut lähtee kyllä heti sammutuksen jälkeen hyvin. Tossa on ainaskin takaisin kierrätys -91.
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Ajallisesti starttaamisen pituudessa ei ole sekuntitolkulla eroa. Avainta joutuu vain pitämään aavistuksen kauemmin päällä. Auto on ´vm 91 ja vapari. Ei kuitenkaan pakokaasun takaisinkierrätystä???? onko se outoa. Oliskohan autoon vaihdettu vanhemman kone. Pakosarjoissa on kauempana vielä pinnoite väreissään ja muutenkin peli on ryhdikäs. Nyt voi jäädä vaan auto ostamatta jos tästä löytyy matoja.
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

vaihdoin loppukesästä mersua 123 240 d :stä 124 250 td :hen , niin muutamalla ensimmäisistä käynnistys kerroilla tuntui et piti aavistuksen pitempään startata oli tehdas säädöissä tuolloin 8) näin talvella -10 123 ei kerkee hääviin hehkuttaa , ku 124 on jo käynnissä ilman roikatusta
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

korjaamo kirjoitti:tarkoitit kai eykk vai olisko sellainen moottori tehty jossa ruiskutus jälkeen yläkuolokohdan?
pumpun ennakko 13 jykk. Asiantuntijat ,oikaiskaa jos olen väärässä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tarkoitit kai eykk vai olisko sellainen moottori tehty jossa ruiskutus jälkeen yläkuolokohdan?

pumpun ennakko 13 jykk. Asiantuntijat ,oikaiskaa jos olen väärässä

jälkimmäinen oikeassa. tämä jykk luku on vain se lukema mihin pumpun merkit pitää laittaa. ruiskaisu hetket on silloin kohdallaan ja ne ovat eykk lukemissa josta tavallisen tallaajan ei tartte tietää mynä yms hoitaa sen puolen :roll:
ainiin omat 250d eet ei oo tarvinnu pitkää tarttausta... pumpun ajoitus olisi helppo tarkistaa (n5min) jos tietää mitä tekee... selviäisi sekin "ominaisuus"[/code]
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

W124 250D -88 -30c hörähtää ilman lohkolämppäriä 8)
Vanhassa vara parempi
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Jamppi79 kirjoitti:W124 250D -88 -30c hörähtää ilman lohkolämppäriä 8)
- Näillä on tapana käynnistyä. :wink:
250TD -86, 260E LANG -90
mesujusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Ke 14.12.2005 18:58
Paikkakunta: Rauma

Jatkohahmottelua aiheesta....

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Ko. auto vaihtoi omistajaa ja ongelma ei ole vielä poistunut. Joten auto menee mynämäelle viritettäväksi. Mutta huomasin tänään tankatessa että tankissa oli voimakas alipaine. Voisiko starttivika johtua tästä. Mistä tankki huohottaa, auto on nimittäin ruostesuojattu ja voi olla että huohotin on tukossa... Korkissa ei mielestäni ole huohotinreikiä... Niin ja vielä onko 91 mallissa raitisilmasuodin vakiona ja jos on niin missä. Jusa
Vastaa Viestiin