joku ~8000e luokan auto olis hakusessa. minkähän vuosimallisen tuolla suunnillee sais? entäs jos tuottais saksasta? paljon olis suunnilleen vero?
voi myös suositella jtn toista mallia, jos tuon hintaluokan 300 ce ei ole kannattava ostos..

Hieno kuulla! Oma kun on lähellä hintaluokkaa ja priimakunnossa.JKL kirjoitti:Tuossa hintaluokassa ei ihan priimayksilöä ole saatavilla.
selailin noita mobile.de sivuja ja sieltä huomasin noita 320 ce (220hp) ja niitä on kumminki alle vm. 94.. Onkos ne sit saman mallisia kun toi 300 ce mut vaan uudistuneella ja isommalla koneella?Ari V. kirjoitti:-94 tuli facelift. Siinä sulavampi muotoilu keulan osalta. Samoin moottorit sytytysjärjestelmineen uudistuivat eli tehoa enemmän ja kulutusta vähemmän, kolmesatasesta tuli 320:nen. Huonona puolena tuossa on sytkäpuolen johtosarjojen hapertumisriski(eivät kestä ajanoloon moottorin kuumuutta)
Sama korimalli. Huom. 320 CE on vielä 2. sarjan ulkonäöllä, E 320 C(oupe) 7/93 jälkeen uudella E-keulalla. Välimallejakin on tuon 7/93 tienoilla tullut, kuten oma autoni (2. sarjan ulkonäkö/mallimerkintä E 300 jne.)Ville_ kirjoitti:selailin noita mobile.de sivuja ja sieltä huomasin noita 320 ce (220hp) ja niitä on kumminki alle vm. 94.. Onkos ne sit saman mallisia kun toi 300 ce mut vaan uudistuneella ja isommalla koneella?Ari V. kirjoitti:-94 tuli facelift. Siinä sulavampi muotoilu keulan osalta. Samoin moottorit sytytysjärjestelmineen uudistuivat eli tehoa enemmän ja kulutusta vähemmän, kolmesatasesta tuli 320:nen. Huonona puolena tuossa on sytkäpuolen johtosarjojen hapertumisriski(eivät kestä ajanoloon moottorin kuumuutta)
Mikäs tästä tekee rahamiesten homman (kysyy CE:n ostanut duunari kauhuissaan), eikös aika suuri osa osista ole yhteneviä perus W124:n kanssa ja eikös tuollaisella Mersulla se 500tkm sentään luulisi menevän suhteellisen hyvin?Petri M. kirjoitti: Rahamiesten hommaa on noiden pitäminen jokapäiväisessä ajossa.
No juu voipi olla että sen 500tkm ja enemmänkin pääsee dieselillä koneen puolesta tekemättä sille mitään. Ja siihen 500 tkm on kyllä vaihdettu suurin osa alustanosista ja voimansiirron. Lähinnä tarkoitin vaan sitä että isompi bensakone oli se sitten sedanissa tai coupessa vaatii kyllä isoa pussia jos sitä päivittäin joutuu kaupungissa pyörittämään ts. ainakaan tämän duunarin varallisuus ei siihen riitäTenox kirjoitti: Mikäs tästä tekee rahamiesten homman (kysyy CE:n ostanut duunari kauhuissaan), eikös aika suuri osa osista ole yhteneviä perus W124:n kanssa ja eikös tuollaisella Mersulla se 500tkm sentään luulisi menevän suhteellisen hyvin?
Juu minullakin karvakädet olivat rukanneet huoltokirjan vastaamaan vaihdetun mittariston kilometrejä joita oli huikeat 84 000 ostohetkelläTenox kirjoitti: Oman km lukemaan uskon, koska mukana seurasi täydellinen huoltokirja ja Saksan omistajat on tiedossa tarkasti, eikä auto ole kiertänyt Saksan autoliikkeissä lainkaan. Myös auton kunto vastaa mittarilukemaa. Silti myönnän sen, että voin olla väärässäkin - etenkin kun ajokilometrejä on niin vähän.
No niiin no, ehkäpä tähän juuri vaikuttaa se, että tulee vain se 10tkm vuodessa ja sen 12 litraa sadalla kulutuksella pörssi kestää.Petri M. kirjoitti: Lähinnä tarkoitin vaan sitä että isompi bensakone oli se sitten sedanissa tai coupessa vaatii kyllä isoa pussia jos sitä päivittäin joutuu kaupungissa pyörittämään.
Nättihän tuo on sinunkin Cupee (onko repsikan ovi maalattu, vai näyttääkö vain kuvassa eri sävyiseltä?) Mullahan tuo Mersu ei ole siis kulkenut missään vaiheessa karvakäsien (jobbarien) kautta ja se lisää uskoani mittarilukeman pitävyyteen. Tosin varmaa tietoa asiasta minulla ei ole. Auton on alunperin ostanut Mersun työntekijä, joka on sen myöhemmin myynyt äidilleen (käsittääkseni Saksassa vakuutusmaksujen takia aika yleistä). Jopa alkuperäinen tilauslomake on päätynyt papereiden väliin.Juu minullakin karvakädet olivat rukanneet huoltokirjan vastaamaan vaihdetun mittariston kilometrejä.
ulkoakin menettelee (päällemaalattu osin)
No jos miettii, että 175tkm ajettuun Opelin Vectraan vm. 96 upposi reilussa vuodessa pelkkiin huoltoihin ja korjauksiin yli 1000e, niin ei tuo sinun summasi kalliilta kuulosta! Oli jarrulevyä, alustan osaa, jakohihnaa yms.Rahaa olen saanut menemään vain reilu 3000 euroa (jos nyt jotain kiinnostaa) sisältää tosin kaksi rengaskertaa vanteineen (käytettyjä), kauko-ohjattava keskuslukitus, radio+10 cdboxi, kirkkaat etu- ja sivuvilkut, yksi maski, bilstein sprint iskarit+eibachin jouset...varsinaisia huoltoja/korjauksia öljynvaihtojen lisäksi:
Tuon puolen koko kylki on maalattu...tuossa kuvassa aurinko paistaa siten että vääristää värejä, digikameralla otettu. Alkuperäisessä maalissa on katto ja takaluukku.Tenox kirjoitti: Nättihän tuo on sinunkin Cupee (onko repsikan ovi maalattu, vai näyttääkö vain kuvassa eri sävyiseltä?)
Juu tuonkin on ostanut välittäjä suoraan viimeiseltä omistajalta. Ja eihän niillä mittarilukemilla sinänsä ole mitään merkitystä jos auto muuten on kunnossa...tietty se olisi kiva tietääkin mutta osien perusteella mitä joutuu korjaamaan voi arvailla aika lähellekin.Tenox kirjoitti: Mullahan tuo Mersu ei ole siis kulkenut missään vaiheessa karvakäsien (jobbarien) kautta ja se lisää uskoani mittarilukeman pitävyyteen.
Juu ei ole halpa harrastus jos sitä vaan harrastamisen vuoksi pitää...Tenox kirjoitti: Taitaa tulla auton kuin auton pitäminen aika kalliiksi.
Näinhän se menee, että pääasia on auton kunto, mutta mielenkiintoista olisi tosiaan tietää ihan 100% varmasti myös aidot kilometrit. Tuo oma kun on ollut jo n. 3-vuotta Suomessa, niin mulla on vielä se, etten tiedä mitä kuluvia osia edelliset suomalaiset omistajat on joutuneet vaihtamaan. Siitä olen 99% varma, että auto on alkuperäisessä värissään.Petri M. kirjoitti: Ja eihän niillä mittarilukemilla sinänsä ole mitään merkitystä jos auto muuten on kunnossa...tietty se olisi kiva tietääkin mutta osien perusteella mitä joutuu korjaamaan voi arvailla aika lähellekin.
Samaa vaivaa myös täällä, eipä olis iso homma säätää kohdilleen...-O- kirjoitti:Sama vaiva omassa, ovet ei mee pakkasella ekalla vedolla kiinni.
Ilmojen lämmettyä asia pakkaa taas unohtumaan.
Kuskinpuolen uksi roikkuu muutenkin pikkasen, pitäisköhän vaihtaa jotain saranatappia joskus, nuo kupeen ovet kun painaa syntiä enemmän.
Menee, mutta ikä on melkein pahempi kuin kilometrit. Sitten, kun molempia alkaa olla, niin jonkinlainen peruskunnostustarvekin tulee eteen.Tenox kirjoitti:Mikäs tästä tekee rahamiesten homman (kysyy CE:n ostanut duunari kauhuissaan), eikös aika suuri osa osista ole yhteneviä perus W124:n kanssa ja eikös tuollaisella Mersulla se 500tkm sentään luulisi menevän suhteellisen hyvin?Petri M. kirjoitti: Rahamiesten hommaa on noiden pitäminen jokapäiväisessä ajossa.
Jaa luulekko että tommosilla Sachsin rimpuloilla ja Hai-Powa jousilla ajettavuus paranis?Aku P kirjoitti:Pistettäköön tähän nyt kuva meitin varastokopista, missä vartoaa pajalle pääsyä ainekset ajettavuuden saattamiseksi kuosiinsa.
Luulen. Jouset nyt vaihtaa vaikka toisenkin kerran (ovat toki sitä vahvistettua mallia), mutta Sachsit siellä nytkin on iskareina ja saavat luvan olla vastakin. Jännä homma, että ehjässä vakkarialustassa Sachsit menevät monellekin, kunhan vaan kovasti uskotellaan että juujuubilsteinitsielläon.PM kirjoitti:Jaa luulekko että tommosilla Sachsin rimpuloilla ja Hai-Powa jousilla ajettavuus paranis?Aku P kirjoitti:Pistettäköön tähän nyt kuva meitin varastokopista, missä vartoaa pajalle pääsyä ainekset ajettavuuden saattamiseksi kuosiinsa.![]()
On ihan totta. Perus-124 on osien puolesta kohtuullisen halpa, mutta 4matic nyt ainakin on kalliimpi, miksei W126:kin.No jos jotain asian tynkääkin. Ainakin 126:ssa 300th tuntuu olevan semmoinen merkkipaalu että jos mielii autolla pysyä edes aurauskeppien välissä, saa vaihtaa likipitäen kaikki alustan tilpehöörit, nivelet, reaktiotankojen helat + nivelet, raidetangon osat, tukivarsien kumit, kallistuksenvakaajien kumit + puslat, apurungon + perän tallat, kardaanin limput, jouset ja iskarit... Eikä tuo todentotta ole mikään aivan pieni kuluerä, varsinkin jos itsellä on peukku aivan keskellä kämmentä.
Nimeonmaan näin. Omakin päätös remontista kypsyi, kun päristelin päivänä eräänä tuttavan 850 tkm ajetulla 200D automaatilla. On meinaan sellainen auto, jossa on tekniikkaa pidetty hyvin, ja alustaankin lyöty uutta osaa tarvittaessa. Ja on jämpti ajaa -- vaikkakin alla ymmärtääkseni on Gabriel-iskarit , mutta nähtävästi loppuun r***nkattuja vakkaripumppuja paremmat uutena nekin.Ja vaikka kilometrejä ei olisikaan kertynyt noin paljoa, niin aika kuitenkin kovettaa ja haurastuttaa kumiosia. Ja tietenkin mitä tehokkaampi ja painavampi kone ja mitä enemmän lisävarusteita autossa on, sitä enemmän ja nopeammin alustan palikat kuluu. Tokihan sillä voi ajaa vaikka puoli milliä tekemättä mitään, mutta on niin kettumainen ja veulo ajaa että mieluummin ajelis vaikka uudella Puntolla. Mutta sitten kun on kunnossa ->
Ottamatta kantaa siihen ovatko nuo arvot oikein (kun en sitä tiedä) veikkaan kiihtyvyyseroon löytyvän selityksen kahdesta asiasta:Ville_ kirjoitti:selailin noita autotalli.fi sivuja ja jäi ihmetyttämään sellanen asia:
eli mitenkäs toi ylempi kiihtyy pikkusen ripeemmin 0 - 100, vaikka tehoeroa on kumminki jonki verran
Joo, mutta mulla lähinnä oli pointtina se, että tuo kunnostustarve tulee lähes autossa kuin autossa kun lähestytään 200tkm rajaa. Esimerkkinä nyt vaikka edellinen varsinainen käyttis, eli jo mainitsemani Vectra B vm. '96. 185tkm kohdalle tultaessa autoon oli vaihdettu:Aku P kirjoitti: Menee, mutta ikä on melkein pahempi kuin kilometrit. Sitten, kun molempia alkaa olla, niin jonkinlainen peruskunnostustarvekin tulee eteen.
No eipä ne kovin hinnakkaita ole, tsekkaas vaikkapa www.merteil.fi ja muistele sitten, mitä vastaavat maksoi Opeliin.Tenox kirjoitti: SE mitä minä ihmettelin on, että maksaako Mersuun nuo osat sitten niin paljon muita autoja enemmän, etenkin Coupeen
Jos ei tahalteen yrittämällä riko niin mikä jottei.Kai tuollaisella 3.0i + 4v automaatti tekniikalla nyt isompia korjaamatta sen 300-400tkm ainakin pääsee?
Kylläpä samoja arvoja löytyy yleensä luotettavana pidetystä MercefreakenistaTenox kirjoitti:Ottamatta kantaa siihen ovatko nuo arvot oikein (kun en sitä tiedä) veikkaan kiihtyvyyseroon löytyvän selityksen kahdesta asiasta:
1.) Välitykset
2.) Paino
Painaakos 24V paljonkin enemmän, kuin 12V?
Kolmantena mahdollisuutena on tietty se, että tuolla on tiedot väärin.