Mittariston johtoliittimen asento?
Mittariston johtoliittimen asento?
Vaihdoin mittariston palaneita polttimoita 200 d/ 87 124:een.
Pyöreästä 15-napaisesta liittimestä jolla mittaristo kytketään, oli murtunut ja tietysti kadonnut keskellä oleva D-mallinen ohjuri tappi, vastaava D-muotoinen aukko on piirilevyssä.
Eli missä asennossa liitin kuuluu olla kiinni mittariston takana piirilevyssä?
Taitaa olla 14 mahdollisuutta polttaa sulake jos ei mene vahingossa oikeaan asentoon?
Pyöreästä 15-napaisesta liittimestä jolla mittaristo kytketään, oli murtunut ja tietysti kadonnut keskellä oleva D-mallinen ohjuri tappi, vastaava D-muotoinen aukko on piirilevyssä.
Eli missä asennossa liitin kuuluu olla kiinni mittariston takana piirilevyssä?
Taitaa olla 14 mahdollisuutta polttaa sulake jos ei mene vahingossa oikeaan asentoon?
Re: Mittariston johtoliittimen asento?
Itsellä W123:ssa sama juttu ja ainakin minulla näki siitä liittimestä, että missä kohdassa D mallinen osa on ollut. Oli aivan selvä jälki. Siitä sitten katsoo, että menee oikeaan kohtaan. Varmasti kannattaa aluksi katsoa, että jos siitä näkisi sen kohdan.Rod kirjoitti:Vaihdoin mittariston palaneita polttimoita 200 d/ 87 124:een.
Pyöreästä 15-napaisesta liittimestä jolla mittaristo kytketään, oli murtunut ja tietysti kadonnut keskellä oleva D-mallinen ohjuri tappi, vastaava D-muotoinen aukko on piirilevyssä.
Eli missä asennossa liitin kuuluu olla kiinni mittariston takana piirilevyssä?
Taitaa olla 14 mahdollisuutta polttaa sulake jos ei mene vahingossa oikeaan asentoon?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 4-6015.pdf
Edith: sivusto valitettavsti lopettanut toimintansa, oneksi viestiketjussa on kuvana
Edith: sivusto valitettavsti lopettanut toimintansa, oneksi viestiketjussa on kuvana
Viimeksi muokannut felmit, Ti 24.07.2007 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Kävin tuossa katsomassa irrallista W123:sen mittaristoa ja eikös siinä pistokkeessa ole sellainen pieni kolo? Se kun taitaa tulla siihen öljynpainliitoksen kohdalle. Tuossa braingears jutussakin näkyi se kolo. En muista oliko se niin, mutta katsoppa. Muistelen, että sitä ei saanut kuin yhteen kohtaan laitettua. No tuossa kuitenkin kuvana se juttu siitä sivulta, jos siitä jotain apua on. Ei noilla muilla sivuilla taida tuosta pistokkeesta olla mitään.

EDIT: Laitoin tarkemman kuvan vielä siitä itse pistokkeesta:


EDIT: Laitoin tarkemman kuvan vielä siitä itse pistokkeesta:

V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Kiitoksia!
Siitä pistokkeen sivusta on myös hieman lohjennut reunaa, en tiedä onko siinä ollut jotakin koloa. Piirilevyssä ei ainakaan ole vastaavaa kohtaa.
Tällähetkellä pistokkeen voi laittaa 15 eri asentoon.
Oliskohan tuo pistokkeen asento piirilevyyn tuollainen kuin irrallisessa kuvassa eli musta-vihreä johto ylöspäin?
Siitä pistokkeen sivusta on myös hieman lohjennut reunaa, en tiedä onko siinä ollut jotakin koloa. Piirilevyssä ei ainakaan ole vastaavaa kohtaa.
Tällähetkellä pistokkeen voi laittaa 15 eri asentoon.
Oliskohan tuo pistokkeen asento piirilevyyn tuollainen kuin irrallisessa kuvassa eli musta-vihreä johto ylöspäin?
Noniin, pistokkeen pitäis olla oikeinpäin paikallaan. Kun virrat laittaa päälle, merkkivalot ja mittarit toimii ok.
Mutta kun laittaa valokytkimestä parkit tai ajovalot päälle, sammuu mittarivalot, paitsi vilkun merkkivat palaa. Kaiken lisäksi polttoaine mittari näyttää maksimia.
Moottorin käydessä sama juttu paitsi että valokytkimen kääntö laittaa öljynpainemittarin nollille.
Vilkkujen merkkivalo vilkuttaa oikein. Mutta jos ei käytä vilkkua, siitä huolimatta molemmat merkkivalot palavat.
Onneksi kuitenkin auton ulkopuolella kaikki valot on ok.
Saapa nähdä tuliko tuhottua jotain tuolta mittaristosta, kun kokeilin sitä pistoketta eri asennoissa.
Onko muilla ollut vastaavaa?
i
Mutta kun laittaa valokytkimestä parkit tai ajovalot päälle, sammuu mittarivalot, paitsi vilkun merkkivat palaa. Kaiken lisäksi polttoaine mittari näyttää maksimia.
Moottorin käydessä sama juttu paitsi että valokytkimen kääntö laittaa öljynpainemittarin nollille.
Vilkkujen merkkivalo vilkuttaa oikein. Mutta jos ei käytä vilkkua, siitä huolimatta molemmat merkkivalot palavat.
Onneksi kuitenkin auton ulkopuolella kaikki valot on ok.
Saapa nähdä tuliko tuhottua jotain tuolta mittaristosta, kun kokeilin sitä pistoketta eri asennoissa.
Onko muilla ollut vastaavaa?
i
Mulla levisi tuo pistoke joskus 190:stä ja kaikki piuhat oli sekasin.
Tuli siinä kokeiltua vääriäkin järjestyksiä monia, mutta ei rikkonut mitään.
Kaikki pelas ku löyty oikeat paikat piuhoille. Oisko se nyt sitte yhen pykälän vääräs asennos jompaankumpaan suuntaan?
Tuli siinä kokeiltua vääriäkin järjestyksiä monia, mutta ei rikkonut mitään.
Kaikki pelas ku löyty oikeat paikat piuhoille. Oisko se nyt sitte yhen pykälän vääräs asennos jompaankumpaan suuntaan?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ei saa olla noin vaikeata. Ei voi olla oikeassa kohdassa.
Jos katsot mittariston kuvaan. Piirrät kuvitteellisen vaakaviivan puolikuun suoran reunan mukaisesti. Tulevat nastat 11 ja 3 viivalle, nasta 11 vasemmalle puolelle ja nasta 3 oikealle.
Laske nastat 11,12,13,14 ja 15 vasemmalta ala kautta oikealle
Sitten olet nastassa yksi, johtonipun maa, (ruskea johto) naaras pitäisi löytyä. Mittarillakin on aika helppo selvittää, missä on jatkuva maa.
ja loput nastat oli sitten 2 ja 3
Kuvassa näkyy johtonipun liittimessä on jokin merkki puolikuun ala ja ylpuolella.
Lisäksi (mutu) siinä 1 ja 2 nostan välissä liittimessä on kolo.
Jos kaikki em. kohdat täyttyy, pitäisi sirkusvalot näkyä enää kylillä
Jos katsot mittariston kuvaan. Piirrät kuvitteellisen vaakaviivan puolikuun suoran reunan mukaisesti. Tulevat nastat 11 ja 3 viivalle, nasta 11 vasemmalle puolelle ja nasta 3 oikealle.
Laske nastat 11,12,13,14 ja 15 vasemmalta ala kautta oikealle
Sitten olet nastassa yksi, johtonipun maa, (ruskea johto) naaras pitäisi löytyä. Mittarillakin on aika helppo selvittää, missä on jatkuva maa.
ja loput nastat oli sitten 2 ja 3
Kuvassa näkyy johtonipun liittimessä on jokin merkki puolikuun ala ja ylpuolella.
Lisäksi (mutu) siinä 1 ja 2 nostan välissä liittimessä on kolo.
Jos kaikki em. kohdat täyttyy, pitäisi sirkusvalot näkyä enää kylillä
autodidakti
Ei toimi! käsittämättömän vaikea on yksinkertainen asia!
Purin mittaristoa siten että näin miten urostapit on kytketty piirilevyyn.
Piirilevyssä on numerot tappien kehillä.
Kohdistin tapit tuon pistokkeen muutaman numeron perusteella, mutta ei toimi!
Kohdistus on siten, kun katsoo mittaria takaa, no 5 tappi on n. klo viiden kohdalla. Pistokkeen numerot ja mittariin merkityt numerot on kohdakkain!
Joku mättää koska tuossa aikaisemmassa piirustuksessa jossa on kuva pistokkeesta, numerointi on samoin kuin mittariston takaa katsottuna, ok, mutta
piirustuksessa D-tappi on kuitenkin "väärin päin"!
Eli jos törkkään pistokkeen siten kuin kuvassa on tappi, numerointi ei täsmää mittariston piirilevyn numeroinnin kanssa!
Purin mittaristoa siten että näin miten urostapit on kytketty piirilevyyn.
Piirilevyssä on numerot tappien kehillä.
Kohdistin tapit tuon pistokkeen muutaman numeron perusteella, mutta ei toimi!
Kohdistus on siten, kun katsoo mittaria takaa, no 5 tappi on n. klo viiden kohdalla. Pistokkeen numerot ja mittariin merkityt numerot on kohdakkain!
Joku mättää koska tuossa aikaisemmassa piirustuksessa jossa on kuva pistokkeesta, numerointi on samoin kuin mittariston takaa katsottuna, ok, mutta
piirustuksessa D-tappi on kuitenkin "väärin päin"!
Eli jos törkkään pistokkeen siten kuin kuvassa on tappi, numerointi ei täsmää mittariston piirilevyn numeroinnin kanssa!
Ajelen nyt noilla diskovaloilla tän viikon pakkaset ja avaan sitten myöhemmin jälleen kerran mittariston. ( olisi pitänyt jättää nopeusmittarin vaijeri kiinnittämättä, niin olis ollut helppo vaan nykästä mittaristo irti ).
Ilmeisesti piirilevyn numerointi ei sitten pidäkään paikkaansa pistokkeen kanssa eikä tuon piirustuksen.
Vielä kerran tyhmä kysymys; mikä mittariston urostapeista on maaliitin. Tuosta piirilevystä ei äkkiseltään pysty sanomaan mitään, ei osu silmään mitään kiinnekohtaa mikä olisi miinusta. Helppo olisi mitata virrat päällä, mutta se liitin pahus...
Ilmeisesti piirilevyn numerointi ei sitten pidäkään paikkaansa pistokkeen kanssa eikä tuon piirustuksen.
Vielä kerran tyhmä kysymys; mikä mittariston urostapeista on maaliitin. Tuosta piirilevystä ei äkkiseltään pysty sanomaan mitään, ei osu silmään mitään kiinnekohtaa mikä olisi miinusta. Helppo olisi mitata virrat päällä, mutta se liitin pahus...
Kyllähän sekin erikoiselta tuntuu, että numerot ei tulisi vastakkain!Rod kirjoitti:Ilmeisesti piirilevyn numerointi ei sitten pidäkään paikkaansa pistokkeen kanssa eikä tuon piirustuksen.
Vielä kerran tyhmä kysymys; mikä mittariston urostapeista on maaliitin. Tuosta piirilevystä ei äkkiseltään pysty sanomaan mitään, ei osu silmään mitään kiinnekohtaa mikä olisi miinusta. ..
Sitä en tiedä, onko eri vuosimalleissa tullut muutoksia napajärjestykseen.
Maa kiinnekohtana on varma, se kiertää, esim joka lampun nastan kautta
autodidakti
190 2.0D -90. Itellä se piuhanivaska on sekaisin. Olisikohan kellään mitään vinkkiä noitten piuhajärjestyksien selvittämiseksi.
Kokeilin selvittää W124 oppaasta 200D:n kytkentäkaavion avulla mut piuhojen väreissä on jotensakin eroja. Liitin ollu jo vk:n lopun irti, ainoastaan kello ja nop.mittari surraa.
Kokeilin selvittää W124 oppaasta 200D:n kytkentäkaavion avulla mut piuhojen väreissä on jotensakin eroja. Liitin ollu jo vk:n lopun irti, ainoastaan kello ja nop.mittari surraa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti 06.07.2010 16:50
- Paikkakunta: Turkhauta
Olisiko tuosta apuja?Snuush kirjoitti:kertokaa ihmeessä mullekkin miten ootte saanu ton piuhahelvetin selvitettyä et mikä tulee mihinki :S
http://www.mb-w115.de/w124/tips_tricks/ ... kombi.html
W124 300tdt -92 farkku
W210 270cdi -01 farkku
W210 270cdi -01 farkku
ois siitä saattanu olla en muista värejä ulkoo mut jos niissä ois ollu jotain poikkeemia tohon ni sit ei ois ollu apua, mutta kerkesin jo hakemaan ihan mersun merkkiliikkeestä Autobestiltä sen kaavion, ku mistään muualta ei sitä tuntunu löytyvän. Ihme kyllä antovat sen sieltä ja vielä ihan ilmasiks
nyt on mittaristo kasassa ja hyvin tuntu pelaavan 


Re: Mittariston johtoliittimen asento?
olisko tähän muita kaaviota kuin tuo iso-timpan laittama linkki.? johot lähti irti liittimestä ja on sekasin ei kehtais ruveta kokeilee summassa. 

Re: Mittariston johtoliittimen asento?
niin ja auto on w124 300tdt vm. 92 jos tuolla on merkitystä?