Remmiahdin w201:seen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

remmiahdin w 201

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

kertokaapa mihin kohtaan ois hyvä laittaa lisäpolttoaine suuttimet.pitääkö laittaa imusarjaan 4kpl vai riittääkö vähempi määrä...aattelin ku ois 4 ylimäärästä k-jetin suutinta et vois yrittää hyödyntää niitä...ja entäs vesisuihkutus....
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

jesse kirjoitti:Mutta ei siitä koosta haittaakaan ilmeisesti ole, paitsi ehkä turha tilan vienti. Mistäköhän tuollaisia pieniä läppiä saisi halvalla?
Romikselta, tietty...
AnttiV kirjoitti:Sierran vakio by pass venttiilin koko oli tollainen n 20 mm ja kun sitä hieman kuormitti, sen kestoikä oli yleensä n viikonloppu.
Turbovehkeissähän tuo bypass toimii vain kun kaasu nostetaan äkillisesti. Taitaa sisuskalut olla ihan erilaiset kuin rootsin bypassissa, turbossa bypass avautuu kun kaasuläpän ja ahtimen välissä on liikaa painetta. Nämä eivät siis sovellu mekaanisen ahtimen kanssa käytettäväksi.
So long, and thanks for all the fish
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

OT

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Tätä tarkoitin/hain kun turbo+remmistä puhuin...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OT

Viesti Kirjoittaja veskola »

SamuliS kirjoitti:Tätä tarkoitin/hain kun turbo+remmistä puhuin...
No pitääkö sitä nyt mennä merta edemmäs kalaan :
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 532#148532
:twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Nyt ois cooleri keulilla ja pienempi siivapyörä ahtimes (ahdot n.0.5) mutta koneelta loppuu sapuska kesken... :evil:
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Laitetaanpa soppaan yksi lusikka lisää..

Eli Demec on myynnyt remmisarjoja bensakoneisiin. Mitäköhän ahtimia he käyttivät? Ja jotenkin ymmärtänyt, etteivät enää "virittele", pelkästään ehostelevat autoja.

Kun eräässä SL:ssä on Demecin sarja ja hyvin tuntui mahtuvan sinne konepellin alle, ilman mitään skuuppeja ym.

Ei kuitenkaan houkuttelisi (kaverille :wink: ) laittaa mitään "isoa" ahdinta mallia jenkit, kun tulee jo pellistä läpi.

Myykö mikään paja ahtimia ym sälää suoraan, vai onko siirtyminen nettiostoksiin?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Melitos kirjoitti: Eaton M90-ahtimessa tehdasasennuksena ehkä noin 30-40mm se läppä.
Mittasin eilen tuon ja oli läpän halkaisija ~38mm, eli tuon kokoinen riittää varsin loistavasti pienempään M45:een.
tontoboy kirjoitti:Nyt ois cooleri keulilla ja pienempi siivapyörä ahtimes (ahdot n.0.5) mutta koneelta loppuu sapuska kesken... :evil:
Jotkut on käyttäneet kylmäkäynnistyssuttimia lisärikastukseen. Yhden tuotto oli muistaakseni riittävä noin +30hv:aan.
PT kirjoitti:Myykö mikään paja ahtimia ym sälää suoraan, vai onko siirtyminen nettiostoksiin?
Myyhän noita remmejä monikin paja. Sporttiauto esim myy keskipakoperiaatteella toimivia Rotrex-ahtimia. Lysholmin ruuviahtimia myy ruotsissa Enem.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Laitoin kylmäkäynnistys suuttimen toimittamaan lisärikastimen virkaa...kyllä rupes pelaamaan paremmin mutta vielä vähän vaatis lisää sapuskaa... :)
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Melitos kirjoitti: Jotkut on käyttäneet kylmäkäynnistyssuttimia lisärikastukseen. Yhden tuotto oli muistaakseni riittävä noin +30hv:aan.
kyllä kai tuolla voi tehdä vaiheittaisen lisärikastuksen. 4kpl nippuun 90-asteen välein ennen kaasuläppää, rikastukset neljällä painekytkimellä esim. 0.5, 0.6, 0.7 ja 0.8bar.

jossain vaiheessa ohjelmoitava ruisku voi olla mielenkiintoisin vaihtoehto.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Ovatko normaalit kaasuläpät suljettuina niin tiiviitä, ettei niiden ohitse pääse sitten vuotamaan paineita, jos pistää bypass-venttiiliksi?
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Olen tässä yrittänyt kuumeisesti etsiä bypass-venttiiliksi soveltuvaa pientä kaasuläppärunkoa, tuloksetta. Ongelmana on se että vapareihin tarkoitetut pienet läpät eivät ole tiiviitä. Eli ne vuotavat joka läpän reunoilta tai sitten akselilta. Mikä automerkki/malli voisi olla sellainen jossa olisi sopiva läppärunko.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

jesse kirjoitti:Mikä automerkki/malli voisi olla sellainen jossa olisi sopiva läppärunko.
Tuli ihan ekana mieleen joku Fiat Uno Turbo i.e. :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Onkos noissa ollut stoppareita jotka estävät läppää kääntymästä täysin poikittain (kiinni-asentoon)?

Kannattaa myös miettiä minkälaiset tilavuusvirrat järjestelmässä kulkee ja onko pienellä ohivuodolla mitään vaikutusta toimintaan. Tietysti jos akselitiiviste vuotaa, niin sehän on osakaasulla ajettaessa alipainevuoto ja kone imee sitä kautta suodattamatonta ilmaa sisään.

Ehkä löytämäsi kaasuläpät ovat vain olleet lähes totaalisen loppuunajettuja ja sitämyöten väljiä?

EDIT: Tuo turpouunon läppis vois olla siitä hyvä että kun se normaalisti on paineenalainen niin siinä voisi olla hyvät tiivisteet läppäakselilla.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Hyvä idea toi turbo uno, täytyy alkaa metsästään sellaista. Tosiaan, ahdetuissa autoissa noi läpän akselien tiivistykset on ihan toista luokkaa.
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

Viesti Kirjoittaja demec »

mulla olis taas tarkoitus hyödyntää tollaisen thunderbirdin imupuolta kun siitähän mulle eatonin m90:nenkin tulee on kaasuläpät jne valmiina.tai miks ei tekis kuten tos suomes tehdys bemarissa imu ja ahtopulen putkeen tehty yhdysputki jossa kiinni kaasuläppä joka synkroloitu omaan kaasuläppään.vai mitäs olette mieltä?ja kyseinen bemari löytyy haulla eaton m90.suomesta sit.
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

hihnapyöriä 2.3 16v

Viesti Kirjoittaja demec »

sattusko olee kellään valmiita hihnapyöriä 2.3 16v ja eaton m90 sarjaan?
Vastaa Viestiin