Ajatelkaapas jos tehtaalta lähtisi erilaiset mallit joka maahan niin vois teettä "pikkasen" ylimääräistä työtä, eli kyllä ne saksan mersut on ihan samaa tavaraa ku "suomiautot". Tosin parempikuntoisia koriltaan usein...
Lohkolämppäri kylkeen, nesteet samalla uusiksi ja kovaa ajoa.
Jos ei halua puhkoa loksuja niin e-hyväksytyt vilkkupeilit vaan kiinni. Maksaa completosilla 50€.
Jos joku jobbari selvittää kuinka erilaisia ne on jne. jne. niin parempi kävellä naapuriliikkeeseen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Laitoin jo kohta vuosi sitten 202 (c 250 d 1994) auton sivuvilkut etulokasuojan
listoihin,listojen alla on valmiina 12 mm reiät,ei tarvi porailla reikiä ruostumaan
katsastusmies tosin vähän vihjasi,että harmi olisikin porata reikiä ruostumaan.
Käytin alkuperäisiä vilkkuja sakarat vaan pois ja reikä listaan tuli ihan jees homma, harmi kun ei ole kuvia nyt laittaa.PS.Olempa ollut autoon tosi tyytyväinen,että kyllä vain kannatti saksasta hakea.Muuten kaikki samat varusteet kuin suomi autossakin paitsi,että hyvässä kunnossa kaikin puolin.
Rouva lähti juuri töihinsä tuontimercedeksellä ja jätti oman suomi-tdi-passattinsa liekaan pihaan...se mikä noista (tuonti-)autoista muuten puuttuu niin pahvi syyläriltä!!! -32.8 tähän saakka meidän nurkissa "pahin" keli, hyvin tarkenee tuontiautossa(kin).
Mulla oli 2000 Saksasta ostetussa c:ssa mersun oma akku, 55ah muistaakseni ja sillä pärjäsin tuonne 2003 talveen. Veikkaan että silloinkin oli akun elinkaari lopussa. Ilman lohkoa auto käynnistyi -25 asteen pakkasessakin, mutta tuossahan on kyse bensavehkeestä...
Jarno.v kirjoitti:Laturi ja akku yleensä kannattaa vaihtaa, ainakin dieseleissä.
Saksassa ~60ah akku ja 55a laturi(w124), suomessa ~80ah akku ja ~70a laturi. Tietysti riippuu mallista.
Sitten ei ole penkinlämmittimiä tms. mutta akun(ainakin) ja laturin vaihdolla pärjää hyvin.
Mun saksantuonnissa ainakin on penkinlämmittimet, kierukka pissapojan säiliössä sekä sähkövastukset letkuissa, 140A laturi ja lämmittimestä tulee 30 asteen pakkasessa muutaman kilometrin ajon jälkeen kuumaa! että sillain!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86