Mikä on oikea tyhjäkäyntinopeus 270 cdi-moottorille? Onko säätö mahdollista tehdä kotikonstein vai vaatiiko käynnin Vehon tietokoneella?
Minulla käy lämpimänä nyt karvan verran yli 600 r/min ja käynti on hieman karkeaa (ainakin ex-vannoutuneen bensakuskin korvalle). Mittarin näyttäessa noin 750 r/min (jalka kevyesti kaasupedaalilla) käynti on todella tasaista, joten säätö ei lienee pahasta?
CDI:n tyhjäkäynti
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
CDI:n tyhjäkäynti
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
.
Kästtääkseni tilanne näissä cdi- moottoreissa on sellainen, että sähkösilmä tarkkailee koko ajan startin hammaskehää, ja tekee siitä saamansa kiihtyvyys/käynnin tasaisuus informaation perusteella koko ajan omia korjauksiaan, jotta käynti pysyisi tasaisena ja ohjelman mielestä oikealla kierroslukualueella.
Esim. Jos on paljon sähkölaitteita päällä -> kierroksia nostetaan automaattisesti, jotta käynti pysyisi tasaisena ja laturi lataisi.
Mitään yhtä oikeaa kierroslukua ei ole.
Suuttimissa, tai jossain suuttimessa voisi olla häikkää, joka häiritsee käyntiä.
Niin suurta, ettei ohjelman "korjausvara" riitä.
Polttoainetta ei tule jostain syystä tarpeeksi, suodatin ?
Imusarja tukossa.
Ilmanputsari.
Akku ei lataudu.
Tuommoisia kattelisin itse ensin.
Testerikin olisi asiaa.
Kästtääkseni tilanne näissä cdi- moottoreissa on sellainen, että sähkösilmä tarkkailee koko ajan startin hammaskehää, ja tekee siitä saamansa kiihtyvyys/käynnin tasaisuus informaation perusteella koko ajan omia korjauksiaan, jotta käynti pysyisi tasaisena ja ohjelman mielestä oikealla kierroslukualueella.
Esim. Jos on paljon sähkölaitteita päällä -> kierroksia nostetaan automaattisesti, jotta käynti pysyisi tasaisena ja laturi lataisi.
Mitään yhtä oikeaa kierroslukua ei ole.
Suuttimissa, tai jossain suuttimessa voisi olla häikkää, joka häiritsee käyntiä.
Niin suurta, ettei ohjelman "korjausvara" riitä.
Polttoainetta ei tule jostain syystä tarpeeksi, suodatin ?
Imusarja tukossa.
Ilmanputsari.
Akku ei lataudu.
Tuommoisia kattelisin itse ensin.
Testerikin olisi asiaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
CDI:n käyntiääni onkin karkea
Lisäksi kyseessä on viisisylinterinen kone.

Lisäksi kyseessä on viisisylinterinen kone.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Heijasiko tyhjäkäynti pienellä vaihteluvälillä? Omassa ehkäpä 10s välein huomaa valoistakin kierrosten heittelyn,neula värähtää kun korjaa tyhjäkäyntiä,samoin huomaa mittarivalojen himmenemisestä/kirkastumisesta hetkeksi.Avantgarde kirjoitti:Akku finaalissa.
Tänään ei enää (-22 c) startannut -> uusi akku. Tyhjäkäynti "korjaantui" saman tien! Eli aika tarkkoja nykyiset koneet akun kunnosta ...
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
112cdi
tyhjäkäynti heijaa välillä myös,,-02 auto, webastoa käytetty riittävästi,,,kovemmalla pakkasella pyörittää todella jäyheesti,,,pientä vilkettä myös samalla mittaristossa, kun käynti epätasaista, ja kun kaasulla korjaa, palautuu ennalleen,,saattaapi olla akkussa vika minullakin??mun piti se akku jo vaihtamankin,mutta se on siinä menny,,eli kannattais ehkä vaihtaa.mielestäni käy hieman hiljaa, tai hiljaisemmin kuin ennen???????
Pakkasella ja alle 70 asteisella jäähdytysnesteellä tyhjäkäyntiä "heijaa" jäähdytysnesteen sähköinen lisälämmitin. Voit kokeilla sen vaikutusta kytkemällä sen pois päältä. Sijaitsee tuhkakupin oikealla puolella.
Valo pois = lämppäri toimii.
Pun valo päällä = lämppäri pois toiminnassa.
Valo pois = lämppäri toimii.
Pun valo päällä = lämppäri pois toiminnassa.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird