Kun autolla päästelee tasaista vauhtia, sisälämpötila pysyy sekin tasaisena. Mutta kun sitten tullaan moottoriliikennetien rampille kiihdyttämään ja tarjoan kiesille kaasua sen verran, että kiepit haukkaavat tuonne 4000 tietämiin, alkaa lämppäri työntää hetken ajan viileää

Mikäs sen saa aikaan? Vika vai ominaisuus?
Sama juttu esim. liikenneympyrässä - kun kiesillä kurvaa tiukasti ja antaa sitten kierroksia koneelle ringistä poistumiseksi, niin taas huokaisee viileää pirttiin.
Sitten joitain poissulkevia seikkoja: Jäähdytysjärjestelmässä on riittävästi nestettä. Termari on melko uusi, se 85-87 tjsp, kuitenkin se kuumempi versio. Vesipumppu on ehjä tai ainakaan se ei metelöi eikä vuoda. Kannentiiviste on kunnossa. Ajossa lämmöt ovat tasaisesti neulan leveyden verran yli 80 astetta, oli ulkolämpö sitten helle tai pakkanen, ajo tiellä tai kaupungissa.
Mikä kivestää
