Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Hubimersu
Vakiokalustoa
Viestit: 437 Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala
Viesti
Kirjoittaja Hubimersu » Su 18.12.2005 12:32
Eli on ruoste ja aika päässyt tekemään tekojaan peräpöntölle ja ruuvimeisseli helahti läpi siittä
Onko kukaan tehnyt itse pönttöö, kun ei hirveästi kiihota uutta ostaa ja sais olla vapaammin virtaavakin, kun on hienot äänet tossa 6:kuiskeessa
Mistä sopiva vaimennin ja mnkä kokoista, että sen sais liitettyä orkkis alkupäähän kun on uusittu juur etuputket ja välipönttö
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
sonikki
Mersumies
Viestit: 2799 Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko
Viesti
Kirjoittaja sonikki » Su 18.12.2005 13:26
Eikös sitten ihan sellainen vapaavirtausvaimennin (vaimentimet) tule kyseeseen? Ei ole edes pahan hintasia, esim täällä pakoputki huoltoliikkeessä oli alkaen 65e kpl ja ihan näyttävän näköisiäkin maltillisen kokoiset tuollaiset vaimentimet.. mutta kyllähän noita pöntön teko-ohjeita täällä forumilla on ainakin ollut joskus..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
petska
Mersumies
Viestit: 1138 Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja petska » Ke 28.12.2005 20:43
Itse tein ja säästin
Jamppi79
Vakiokalustoa
Viestit: 123 Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu
Viesti
Kirjoittaja Jamppi79 » Ke 18.01.2006 17:03
Minä meinasin vääntää kans rosterista sen peräpöntön, kiiltää komiasti ja näkyy hyvin.
Vieläpä tuplaulostulolla, on kyl helppo vääntää
Vanhassa vara parempi
vhkala
Vakiokalustoa
Viestit: 181 Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti
Kirjoittaja vhkala » Pe 20.01.2006 22:16
Esko R
Vakiokalustoa
Viestit: 422 Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja Esko R » Pe 20.01.2006 22:23
Jos tekee osan rosterista, muu putkisto ruostuu nopeammin, koska se on epäjalompaa.
Kannattaa tehä samasta aineesta koko putki.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Jamppi79
Vakiokalustoa
Viestit: 123 Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu
Viesti
Kirjoittaja Jamppi79 » La 21.01.2006 00:42
Samantien hapokkaasta sitämukaa mitä vanha ruostuu alta niin aina uutta tilalle, ja on ikuinen.
Vanhassa vara parempi
petska
Mersumies
Viestit: 1138 Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja petska » La 21.01.2006 12:07
Itse tein ja säästin
Hubimersu
Vakiokalustoa
Viestit: 437 Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala
Viesti
Kirjoittaja Hubimersu » Ke 15.03.2006 19:53
Pönttö tuli tehtyä: Romukopasta saabin etuputken vaimennin ja siihen Kromattu tupla ulostulo kiinni.
Kustannukset : 35 ekee putkenpää, hermoja ja räälläkänkipunoita ja mikkilankaa
kuvankin otin,mut en saanu tänne...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"