Niin ja sitten ajaessa abs:n merkkivalo palaa välillä, mutta apsit toimii ihan ok.. nesteitä ja kaikkea on ja mikään ei näyttäisi olevan jäässä..
Help!!! W202 C180 sähköt
Help!!! W202 C180 sähköt
Siis... Mikä on se kapistus siinä akun vieressä vasemmalla puolella missä kolmekymppinen sulake, vihreät muovikuoret ja noin 4*6 cm kokoinen mötikkä.. näin pakkasella se kansi meni pil**npäreiksi...
käyntiin se tuntuu vaikuttavan kun nappaa sulakkeen irti käynnissä niin sammuu hetken kuluttua... Ja sitten vielä laturista.. autolla on pörrätty noin 180tkm niin onko hiilien loppuminen mahdollista.. auton käydessä palaa latauksen valo, tosin erittäin himmeästi, ja jos laittaa kaikki sähkölaitteet päälle niin takalasin lämppärin valo alkaa vilkkumaan... apu olisi tarpeen.. kiitos etukäteen... 
Niin ja sitten ajaessa abs:n merkkivalo palaa välillä, mutta apsit toimii ihan ok.. nesteitä ja kaikkea on ja mikään ei näyttäisi olevan jäässä..
Niin ja sitten ajaessa abs:n merkkivalo palaa välillä, mutta apsit toimii ihan ok.. nesteitä ja kaikkea on ja mikään ei näyttäisi olevan jäässä..
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
Re: Help!!! W202 C180 sähköt
mdc666 kirjoitti:Siis... Mikä on se kapistus siinä akun vieressä vasemmalla puolella missä kolmekymppinen sulake, vihreät muovikuoret ja noin 4*6 cm kokoinen mötikkä.. näin pakkasella se kansi meni pil**npäreiksi...käyntiin se tuntuu vaikuttavan kun nappaa sulakkeen irti käynnissä niin sammuu hetken kuluttua... Ja sitten vielä laturista.. autolla on pörrätty noin 180tkm niin onko hiilien loppuminen mahdollista.. auton käydessä palaa latauksen valo, tosin erittäin himmeästi, ja jos laittaa kaikki sähkölaitteet päälle niin takalasin lämppärin valo alkaa vilkkumaan... apu olisi tarpeen.. kiitos etukäteen...
Niin ja sitten ajaessa abs:n merkkivalo palaa välillä, mutta apsit toimii ihan ok.. nesteitä ja kaikkea on ja mikään ei näyttäisi olevan jäässä..
Se vihree mötikkä on sähköisen polttoainepumpun rele. Ja 30 A sulake on sen releen sulake. Kun sulakkeen poistaa, auto käy niin kauan kuin polttoainetta riittää ja sitten sammuu.
Hiilten loppuminen on noilla kilometreillä on aivan mahdollista. Kannattaa tarkastaa laturin toiminta ja vaihtaa hiilet. Vika voi olla myös muualla laturissa. Takalasin lämmittimen merkkivalo alkaa vilkkumaan kun latausjännite/akun varaus on liian alhainen. Merkkivalo ilmoittaa että takalasin lämmitin on poistettu pois päältä em syystä johtuen. Tämä indikoi laturin ja/tai akun huonoa kuntoa...
ABS:n heikko toiminta esim merkkivalot vilkkuu välillä voi osoittaa latausjärjestelmässä olevasta viasta.....
Summa summarum: Laturi/latausjärjestelmän kunnon tarkastus niin luulisin että suurin osa ongelmista poistuu.
Tuo polttoienpumpun rele ei mahda toimia kauaa jos suojakuoret meneet rikki joten se kannattanee myös uusia....
MB C180 vm -95
Ja perkele!!!
Ja niin sitä mersu jäi sitten tien varteen... matkaa kotio oli noin kilometri.. mutta kun akusta loppui virta ja laturi ei toiminut niin mistäs ruiskut tietokoneet jne saisi virtaa... tietysti kyydissä oli emäntä ja kaksi koiraa ja yksi hihna.. eipä siinä mitään kun soittamaan kaverille.... Noh tästä saa kuulla seuraavan kaksi vuosisataa.. volvo mies kun hän on.. PRKL!!! Noh eipä silti tämä oli elämäni ensimmäinen mersu joka jäi tien päälle... Niin eikä volvolla ole vieläkään autoa kuninkuusluokassa (formulat)
.. maanantaina on hiilten vaihto varattuna.. nou hätä.. lisää olutta niin alkaa vitutus helpottamaan...
Mutta kiitoksia kovasti taas fiksummille tästäkin avusta..
Mutta kiitoksia kovasti taas fiksummille tästäkin avusta..
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
Re: Ja perkele!!!
mdc666 kirjoitti:Ja niin sitä mersu jäi sitten tien varteen... matkaa kotio oli noin kilometri.. mutta kun akusta loppui virta ja laturi ei toiminut niin mistäs ruiskut tietokoneet jne saisi virtaa... tietysti kyydissä oli emäntä ja kaksi koiraa ja yksi hihna.. eipä siinä mitään kun soittamaan kaverille.... Noh tästä saa kuulla seuraavan kaksi vuosisataa.. volvo mies kun hän on.. PRKL!!! Noh eipä silti tämä oli elämäni ensimmäinen mersu joka jäi tien päälle... Niin eikä volvolla ole vieläkään autoa kuninkuusluokassa (formulat).. maanantaina on hiilten vaihto varattuna.. nou hätä.. lisää olutta niin alkaa vitutus helpottamaan...
Mutta kiitoksia kovasti taas fiksummille tästäkin avusta..
Tarkistakaapa laturin kunto hiilten vaihdon jälkeen mittaamalla latausjännite tyhjäkäynnillä, pitäisi olla lähelle 14 V. Lisäksi akun kunto kannattaa tarkastaa testerillä samassa paikassa....Ongelmat voi olla peräisin myös huonosta akusta.....
MB C180 vm -95
Akusta vielä
Juups... akussa ei ollut vikaa... kyllä siellä nyt laturi on sanonut sopimuksen irti.. syystä tai toisesta... palailen asiaan maanantaina...
Ja mistäs noita polttoienpumpun releitä voisi ostaa? Ja vaatiiko jotain erikoissäätöä vai onko ns. bolt on homma?
Kiitoksia kovasti auttaneille
Ja mistäs noita polttoienpumpun releitä voisi ostaa? Ja vaatiiko jotain erikoissäätöä vai onko ns. bolt on homma?
Kiitoksia kovasti auttaneille
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
Releitä saa Veholta tai esim KL-varaosista (www.kl-varaosat.fi)..... Paikalleen laitto on helppoa entinen pois ja uusi painetaan tilalle....mitään säätöä ei tarvita.
Ihmettelen vaan miten releen kuoret voi haljeta kun ei ole itselle vastaavaa sattunut....?
Ihmettelen vaan miten releen kuoret voi haljeta kun ei ole itselle vastaavaa sattunut....?
MB C180 vm -95
Re: Ja perkele!!!
Siis akusta johtuvaa tuo matkan katkeaminen kesken ajon..? Eikös ole kuitenkin niin, että oli akku miten p*skana tahansa, niin jos vain lataus on kunnossa niin matka jatkuu..? (Siis jos auton aina saa jotenkin käyntiin..ttiikeri kirjoitti:Lisäksi akun kunto kannattaa tarkastaa testerillä samassa paikassa....Ongelmat voi olla peräisin myös huonosta akusta.....
[OT]
Noista akkutesteistä sen verran, että ei ne aina kerro juuri mitään akun kunnosta.. Taitavat nuo (nyky-)akut loppua kuin seinään; itse kävin akkuineen rasituskokeessa joulukuussa
[/OT]
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Re: Ja perkele!!!
quizzkid kirjoitti:Siis akusta johtuvaa tuo matkan katkeaminen kesken ajon..? Eikös ole kuitenkin niin, että oli akku miten p*skana tahansa, niin jos vain lataus on kunnossa niin matka jatkuu..? (Siis jos auton aina saa jotenkin käyntiin..ttiikeri kirjoitti:Lisäksi akun kunto kannattaa tarkastaa testerillä samassa paikassa....Ongelmat voi olla peräisin myös huonosta akusta.....) Ainakin itse ajelin tuossa viikolla aivan loppuunajetun akun kera ihan ongelmitta..
[OT]
Noista akkutesteistä sen verran, että ei ne aina kerro juuri mitään akun kunnosta.. Taitavat nuo (nyky-)akut loppua kuin seinään; itse kävin akkuineen rasituskokeessa joulukuussaakku sai puhtaat paperit, mutta niin vaan se silti nyt reilu kuukausi sitten olikin ihan loppu..
[/OT]
Niin, asioilla on aina olemassa myös syy seuraus suhteita. Kun ajelet pitkään autolla jossa on huono akku se kuormittaa laturia ja siksi laturi saattaa vioittua ja päinvastoin. Siksi kannattaa tarkistaa koko ketju mitä latausjärjestelmään liittyy, laturi ja myös akku. Itse en ainakaan viitsisi rampata korjaamolla edes takasin sen takia ettei kerralla viitsi katsoa hommaa kuntoon....
MB C180 vm -95
bileet paranee
Noh, tänään piti saada auto korjaamolta... Oho ne olikin tilanneet väärät hiilet... tunti odottelua ja oikeat hiilet saapui.. alkoi niiden vaihto-operaatio... ja vitut! Jännitteen säädin mennyt... nyt alkaa usko horjumaan kyseisen operaation suhteen... sain kaksi vaihtoehtoa.. uusi jännitteen säädin taikka "uusi" laturi... noh... tästä tulee vielä lisää tekstiä, jos ja kun homma etenee...
Vielä siitä releestä... ulkona oli noin 25 astetta pakkasta, ja piti tyhjätä takalaatikko että saisi toisen akun sinne että saa auton liikkeelle... noh se oli vain ihan pieni kolaus releen kanteen... ja kuten kaikki tietää, muovi ei kovassa pakkasessa ole sitä ihan kovinta tavaraa... nyt se releen suojakuori on miljardissa atomissa varapyörän vieressä...
Taitaa meikäläinen käydä kotosalla ja hakea ajoon vanhan mersuni... w116... ei turhia pilipaleja ja toimii vähemmällä itkulla....
Vielä siitä releestä... ulkona oli noin 25 astetta pakkasta, ja piti tyhjätä takalaatikko että saisi toisen akun sinne että saa auton liikkeelle... noh se oli vain ihan pieni kolaus releen kanteen... ja kuten kaikki tietää, muovi ei kovassa pakkasessa ole sitä ihan kovinta tavaraa... nyt se releen suojakuori on miljardissa atomissa varapyörän vieressä...
Taitaa meikäläinen käydä kotosalla ja hakea ajoon vanhan mersuni... w116... ei turhia pilipaleja ja toimii vähemmällä itkulla....
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
- Nastamuumio
- Mersumies

- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Help!!! W202 C180 sähköt
Lisäilen tänne vanhaan omia havaintojani:
Akku 100 Ah
Akku keitti ja seurauksena oli pesua maalausta varapyörän ja akku telineen ympäristössä. Jokin syy sille akun keittämiselle piti löytää, mutta latausjännite oli 14,2V, joten en jännitteensäädintäkään jaksanut epäillä.
Latasin akun akkulaturilla ja ei murheita.
2 viikon päästä havainto akkuhappo pisaroista takarontissa mutta latausjännite nyt 13.7V - 14,2V riippuen kierroksistä. Kuormaa lisää penkinlämmittimillä ja muilla mutta ei suurempaa jännitteen alenemista. => johtopäätös, että akusta saataa olla kenno p...na. Biltemasta uusi akku 88Ah ja matkaan.
Nyt rupesi sitten epäilyttämään, ostinko akun turhaan, mutta miksi se akku keittäisi, jos se ei saa liikkaa jännitettä? Ajattelin kuitenkin varmistella ja ajon aikana jännite 13,7V eikä kierroksilla vaikutusta. Lisäkuorma pudottaa jännitteen 12,7V. Latasin akkulaturilla ja nyt latausjännite 14,2V, josta se putoaa 1h kuluttua 14-13.9V. Ladattu akku taas kestää kuormaa paremmin. Varmistus toisella autolla ja kuorma ei pudota latausjännitettä. => johtopäätös, laturikin menossa, vaikka jännitteensäädin toimisikin
Uskon vakaasti asian olevan näin ja pompin siis laturikaupoille. Vaihda hiilet ja sitten korjaa latausssäädin ja huomaa hetken päästä, että laakeri leikkaa kiinni ei ole hyvä vaihtoehto.
Päivitys:
Nyt uusi laturi. Vanha olikin morjens, joka suhteessa, tämä tosin selvisi vasta penkissä. Olkoonkin, että jänniteteoriani oli hiukan ontuva. Ei ole happoa pitkin takaronttia ja laturikin tuuppaa taas akkuun latausvirtaa.
Akku 100 Ah
Akku keitti ja seurauksena oli pesua maalausta varapyörän ja akku telineen ympäristössä. Jokin syy sille akun keittämiselle piti löytää, mutta latausjännite oli 14,2V, joten en jännitteensäädintäkään jaksanut epäillä.
Latasin akun akkulaturilla ja ei murheita.
2 viikon päästä havainto akkuhappo pisaroista takarontissa mutta latausjännite nyt 13.7V - 14,2V riippuen kierroksistä. Kuormaa lisää penkinlämmittimillä ja muilla mutta ei suurempaa jännitteen alenemista. => johtopäätös, että akusta saataa olla kenno p...na. Biltemasta uusi akku 88Ah ja matkaan.
Nyt rupesi sitten epäilyttämään, ostinko akun turhaan, mutta miksi se akku keittäisi, jos se ei saa liikkaa jännitettä? Ajattelin kuitenkin varmistella ja ajon aikana jännite 13,7V eikä kierroksilla vaikutusta. Lisäkuorma pudottaa jännitteen 12,7V. Latasin akkulaturilla ja nyt latausjännite 14,2V, josta se putoaa 1h kuluttua 14-13.9V. Ladattu akku taas kestää kuormaa paremmin. Varmistus toisella autolla ja kuorma ei pudota latausjännitettä. => johtopäätös, laturikin menossa, vaikka jännitteensäädin toimisikin
Uskon vakaasti asian olevan näin ja pompin siis laturikaupoille. Vaihda hiilet ja sitten korjaa latausssäädin ja huomaa hetken päästä, että laakeri leikkaa kiinni ei ole hyvä vaihtoehto.
Päivitys:
Nyt uusi laturi. Vanha olikin morjens, joka suhteessa, tämä tosin selvisi vasta penkissä. Olkoonkin, että jänniteteoriani oli hiukan ontuva. Ei ole happoa pitkin takaronttia ja laturikin tuuppaa taas akkuun latausvirtaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04


