Mitenkä se lienee, onko vitossa lämmitys peilissä myös pelkääjän puolella...?
Ja mitenkä sen peilin rakenteen saa auki??? Eihän siinä näy mitään millä se paketti on kasaan laitettu
Näkyy ainakin olevan uusi peili sen hintainen, että sillä rahalla pyyhkii omin käsin lasin moneen kertaan.
JOs lasin saa asiallisesti irti, niin palaneen vastuksen tilalle voi laittaa jotain tämmöstä: http://www.taipaleautomotive.com/auto/flexel.html
vanttom kirjoitti:Mitenkä se lienee, onko vitossa lämmitys peilissä myös pelkääjän puolella...?
Ja mitenkä sen peilin rakenteen saa auki??? Eihän siinä näy mitään millä se paketti on kasaan laitettu
Näkyy ainakin olevan uusi peili sen hintainen, että sillä rahalla pyyhkii omin käsin lasin moneen kertaan.
JOs lasin saa asiallisesti irti, niin palaneen vastuksen tilalle voi laittaa jotain tämmöstä: http://www.taipaleautomotive.com/auto/flexel.html
Onko varmasti vastus poikki? katoppa oven läpi viennistä johdot, että onko poikki.
Peili lähtee näin: alaosan käännät sisään käsivoimalla, jotta yläosa peilistä tulee "ulos" kopasta. SItten puutapilla nostat alaosasta kammeten kuorea vasten sitä ylös. Silloin irtoaa peili ylöspäin.
Täytyypä tutkia johtojen kunto. Onkohan vastuksen maadoitus auton rungossa vai ovessa? Voi meinaan olla se maadoitusliitin häipynyt samaan malliin kuin oli käynyt sisävalon kytkimelle...
Peilin asentosäätö ja keskuslukitus ainakin toimii ihan kunnolla, joten kaikki johdot ei ole poikki...
No niin, toinen vastuksen johdoista oli irti. JOhtojen pituus aiheuttaa vähänkin isokätisemmälle henkisen trauman kiinnilaittovaiheessa.
Oli liittimetkin kiitettävän hapettuneet vuosien saatossa...
Lasi+muovirakenne lähti helposti irti ja pysyivät ehjänä toimituksessa. Sitä vaan en oikeen ymmärrä kun siinä muovissa oli valmistusleima vuodelta 93...
On muuten hämmästyttvän hyvät peilit vitossa... vaikka rakenne on melko heppoinen, niin silti ei vapise yhtään.
[quote="vanttom"]No niin, toinen vastuksen johdoista oli irti. JOhtojen pituus aiheuttaa vähänkin isokätisemmälle henkisen trauman kiinnilaittovaiheessa.
Jos niitä ovien johtoja joudut korjaaman, niin ota rajoitin auki pilarista niin ovi aukee reilusti lisää.
Ei tarttenu sieltä oven raosta korjata. Siellä oli johdot ehjät.
Peilin asentojousen (se jousi, joka antaa myöten, jos peilin rungosta vääntää) väliin oli jäänyt joskus toisen johtonipun suojakuori, joten se pitää tarkistaa.
Lisäksi pikkusen toisesta aiheesta:
Eilen koetin ottaa etumaskia irti, jotta olisin päässyt tutkimaan puskurin taustaa lisävalotelineen asentamista silmällä pitäen, mutta eipä irronnut. Onko siellä alapuolisessa pellissä jotain ruuveja ylhäällä olevien kolmen lisäksi?
maskin irroitus:kaksi ristikanta ruuvia irti vilkkujen alapuolelta,yläosasta koko konehuoneen levyinen pelti irti eli 6 kpl. 13mm pulttia irti ja avot maski on irti
No perskuta, onpa laitettu kiinni. Saa nähdä saako sen yläpuolisen pellin ehjänä irti, on meinaan komiasti ruosteessa. Näkyy olevan jostain syystä 110:n tyyppivika.... tiedä millä se pitäis maalata, jotta kestäisi...
Peilin lämmitys alkoi ainakin toimia, joten irtonainen liitos oli (toistaiseksi) ainoa vika siellä.
Ilmeisesti se pellin ja pultin materiaalit ei sovi keskenään ja aiheuttaa tuon ruostumisen...galvaanien pari tjms. Täytyy koittaa rosteripulteilla seuraavaksi
Onko tuota pellin ruostumista vielä CDI mallissa Mulla ei -01:nen ole ruostunut lainkaan. Siis edestä . Pohjassa kyllä alkavaa rusketusta havaittavissa.
Kyllä mulla pientä alkua näkyy keulapellissä, sisäpuolella tietysti.. ja malli on 2000.
Ihmetyttää tuon hanttimiehen penkin jalustan ruostuminen alareunasta, ehkä kiinnityspisteistä, ottaakohan kosteutensa liukuoven kiskolle tehdystä kotelosta ja ruostuttaa tuolin jalan kiinnityspisteet, joissain muissakin näkynyt.
Kysymystäkin pukkaa: Mitenkä kuskin puolen kylkilistan saa irti Muissa listoissa on ruuvi toisessa päässä mutta tuossa ei näy, liukuu hieman että tulleeko ihan liuttamalla vaiko ruuvi jossain piilossa?
Missä mahtaa sijaita sivupeilien sulake ja/tai rele kun sähkökäyttöiset peilit lopettivat toimintansa ja huomasin kun oli peili kädessä että siinnähän on vastuslangat ja tulee johdotkin vaan missä on katkasia tai terostaatti vai mikä ohjaa vastuksia
Osaako joku kertoa, että miten w639 peilien lämmitystä ohjautuu? Ulkolämpötila, lasinlämmittimen kautta, aina kun virrat on päällä, joku muu vai onko omani vaan pimeänä?