Motor-up ja Masinol...

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Motor-up ja Masinol...

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tästä aiheesta on varmaan ollut ennenkin topiccia...

Nyt kokemusta omaavat, viestejä kehään. Varsinkin kaikki "pitkäaikaiskäyttäjät"... :!:

Tuuppaan tässä omat kokemukseni pohjaksi. Uskaltauduin muutama vuosi sitten lykkämään Motor-apit Accordin koneeseen, kokeilumielessä. Kyselin ensin kotimaisilta kokemusta omaavilta, kuinka sen liemen kanssa käy? En oikeen osaa luottaa noihin amerikanmalliin tehtyihin, silmät ovaaleina ja suupielet vaahdossa paasattuihin mainoksiin, jostain syystä.

Kuitenkin, kesäaikaan tapahtuneessa ensitestissä, kuuntelin muutaman päivän ajan hyvinkin tarkkaan koneen ääniä, varsinkin startin yhteydessä. Accord oli ollut minulla jo muutaman vuoden ennen tätä, joten äänet ovat painuneet tajuntaan. On sanottava, että starttiäänet ovat olleet pehmeämmät ja ensisekuntien käyntiäänet hiljaisemmat kuin ennen Motor-apin käyttöä. Liekö sitten kotimaisten käyttäjien "propaganda" uponnut hyvin, vai halu uskoa aineen voimaan, mutta tässä uskossa olen Accordilla ajellut vuosia ilman ongelmia. Joten, ei se aine ole ainakaan huonompaan suuntaan konetta vienyt. :)

Tästä innostuneena uskalsin lirutella aineet myös SECin koneeseen hetki ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen. Isommassa koneessa, V8:ssa äänien tarkkailu ei ole niin helppoa kuin tavallisen 4:n hurinoiden kuuntelu. Kuitenkin mielestäni myös V8-padassa tapahtui äänien "pehmeneminen". Muutama päivä sitten lisäsin öljynvaihdon jälkeen 420S:ään myös Motor-apit.
Tänään (22.1.) menen käynnistelemään 420S:n kolmen päivän pakkaskuurin jälkeen, ilman lohkolämppärin apuja, josko kipeän kurkun kanssa uskaltaa tohon keliin mennä... :?
Saa kuulla tikityksen ja kilinän huuman!

Öljyt kaikissa autoissa on Mobil RF1 5W-50W, tänä talvena tosin Accordiin lirautettiin
Mobil 0W-40W pirtelöt.

Mitenkäs sitten Masinolien kanssa? SECissä oli pitkästä seisonnasta johtuvien tukkoisuuksien takia käytettävä Masinolia ekana kesänä paljonkin ja kyllä se suuttimien puhdistumiseen auttoi. Tein sen ihan ammattilaisen suositusten mukaan, kun en ole guru näissä moottoriasioissa.
On pelannu vallan mainiosti.
Accordissa käytän joskus kat-masinolia, mutta SECissä perinteistä.
Voikos tuohon 420S:ään lorauttaa perinteistä? Nyt laitoin ekan satsin puolen litran kat-liemet.
Näihin vinkkejä ja tietoa. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Noniin. Kävimpäs tossa (23.1.) klo11.00 hurauttamassa 420S:n käyntiin neljän päivän pakkasessa kyykkimisen jälkeen.

Kilinät ja kolinat koneessa startin yhteydessä ovat hävinneet/pienentyneet n.85%:sti. Herätin ensin sekunnin pyöräytyksellä kuten aina kovalla pakkasella, ja sitten käyntiin muutaman sekunnin odottelun jälkeen. Kyllä hurahti käyntiin todella helposti. Tämän ensimmäisen todellisen talvitestin jälkeen voin omalta osaltani sanoa, että uskon sen Motor-apin helpottavan koneen toimintaa vähintään sopivasti, jollei enemmänkin. :)

Sen liemen hintakin on laskenut sopivasti, ennen maksoi n.50€/tölkki mutta nyt n.30€/tölkki.

Joten tässä omat kokemukseni. En tosiaan ole täällä mainostamassa tuota ainetta, vaan lisävinkkinä josko täällä on aikaisemmin aineesta ollut puhetta.
Meillä kun näitä pakkasia aina joskus piisaa... :?

Eikä ollut muuten minkäänlaisia käyntihäiriöitä kylmänä, ehkä kat-Masinol auttoi hieman. Edellisen kerran 19.1. kylmänä oli pientä yskimistä aluksi, mutta ihan hetken aikaa. Kun kone hetken kävi ja hieman lämpeni niin yskätkin hävisi. Auto siis seisoi tuolla pakkasessa käyttämättä neljä päivää ilman lohkolämppäriä, joten olen tulokseen aika tyytyväinen. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Motor uppia on kielletty mainostamasta tuotettaan ihan oikeuden määräyksellä.

http://www.ftc.gov/os/2000/05/motorup.do.htm
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ja se estää asiasta keskustelun? :?: :shock:

Sopii minulle. "Tyhmyyttäni" en ollut amerikan tuomioistuimen päätöksistä ajan tasalla.
Siellä, amerikoissa, kun ei kovin usein voida luottaa kuitenkaan päätösten järkevyyteen...
Tunnepohja on usein vahvempi voima.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Kuka keskustelua oli kieltämässä? Minusta tuo oli vain ihan mielenkiintoinen tieto.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Niille kyllä isketään ne oikeuden määräykset ihan aiheesta kun eivät pysty todistamaan testeissä niitä hienoja prosenttiosuuksia yms mahtavuuksia mitä tuotteelle luvataan. Kuriositeettina täällä Suomessa saadaan myydä samoja litkuja ja vempaimia ilman mitään, offtopicissakin keskustellut Gigapower "magneetti polttoaineletkussa, -70% kulutus" systeemit joilla on myynti ja mainoskiellot USA:ssa.

Ehkä se kuitenkin jotakin kertoo. Valmistajathan tekee paljon yhteistyötä petrokemian teollisuuden kanssa. Miksei näitä sitten ympättäisi heti valmiina kaikkiin jos... ?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuon mainostamiskiellon voisi varmaan langettaa kaikille OstosTV:n tuotteille. Ilmankos niitä mullistavia vatsalihaslaitteitakin ilmestyy jatkuvasti uusia, ilmeisesti samaa tahtia kun edellisiä malleja hyllytetään? :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Eipä kaikkia lisävarusteitakaan pistetä autoihin heti uutena. Jotainhan pitää aina myydä lisukkeena. Tottakai se minuakin ihmetyttää miksei sitä kaikkea heti tyrkytetä vakiovarusteena.

Toisaalta, en tunne olevani järkeni menettänyt, josko turhaa paskaa olenkin ostanut ja käyttänyt. Jotain vikaa pitää olla koneissa tai omassa suhtautumisessani tähän maagiseen litkuun, kun "oletan" koneiden käyvän tasaisemmin... :shock:

Olettaisin, että ensimmäinen kone olisi jo savuttanut jos se vahinkoa tekisi.

Mulla ei ole mitään kytköksiä siihen "pirtelöön", ainoastaan ostajana...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Sen verran yritän pysyä asiansyrjässä kiinni, että nuo Masinolien TODELLISET erot kyllä kiinnostaa, kun "Esson tietotoimiston" mukaan tuo perus Masinol käy varsin hyvin myös KAT - autoihin, onko näin??? tuo varsinainen KAT-masinolihan on ainakin kolme kertaa kalliimpaa kun se peruslitku.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Sen verran nyt kysyn vielä, onko herroilla itsellään kokemusta Motor-apin vaikutuksesta, vai perustuuko nämä kommentit kaverin kokemukseen?

Mielestäni omakohtainen on kuitenkin se luotettavampi juttu.
Ja varovainen tottakai pitää olla, siksi itsekin uhrasin ensin Accordin tähän kokeeseen muutamaksi vuodeksi ennenkuin ajattelinkaan tunkea sitä ainetta Auton moottoriin. :!:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Motor Up sisältää teflonia joka tukkii suodattimet ennen pitkää...
MITKÄ OVAT PTFE-POHJAISTEN VOITELUAINEITTEN KÄYTTÖÖN LIITTYVÄT ONGELMAT ?
PTFE (eli Teflon) on tuote, joka alunperin suunniteltiin keittoastioihin, jotta ruoka-aineet eivät takertuisi kiinni. Voiteluaineeseen lisätty PTFE on leikattu pieniksi hiukkasiksi, joiden läpimitta on 14-20 mikrometrin luokkaa. Tämä aine juuttuu usein kiinni öljynsuodattimiin.
PTFE- pohjaisissa aineissa ei tapahdu kemiallista reaktioita, jotka hoitaisivat metallipintaa. PTFE ei ole liikkuvaa eikä muuntuvaa ainetta eikä se reagoi minkään muun aineen kanssa. PTFE- hiukkaset kyllä kiinnittyvät metallipintaan jossain määrin, mutta koska PTFE on muovia, se ei voi pysyä kauan sylinterin seinämiin kiinnittyneenä.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Padova Star
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 24.02.2005 13:30

Viesti Kirjoittaja Padova Star »

:evil: :shock:
Viimeksi muokannut Padova Star, Ti 01.08.2006 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

EzKo, kiitos tiedoista!

Itse ainakin vaihdan joka kerta öljyjen kanssa filtterin, joten käytön määrä on n.10.000km. Oletan siis, että filtterikään ei ole "hätää kärsimässä" vielä tuolla km-määrällä, vaikka teflonia tuleekin pesään. Muistaakseni tuolle "ihmeliemelle" on kerrottu muutama kymppitonni-km kestoikää, joten 10.000km välein vaihdettuna öljyt ja filtteri homma toimii aika hyvin.

Itse en ole hakemassa tehoja lisää, joten se mainoskielto ei paskaakaan vaikuta. Kylmäkäynnistys on mulle se tärkeä kohta! Ja siinä kohtaa aine tuntuu toimivan. Tehoja haetaan ihan eri tavalla, kuin tällaisilla liemillä. Itselläni oli joskus n.500hv Chevy ja sen jälkeen n.400hv Dodge, joten se herkkä "teho-osastokin" on koettu ihan kunnolla. 8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Vastaa Viestiin