MB S vm. 1998-2005 Neuvoja kaivataan!
- JohtajanTähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 272
- Liittynyt: Pe 19.11.2004 14:21
- Paikkakunta: Helsinki
MB S vm. 1998-2005 Neuvoja kaivataan!
Kertokaapa tästä automallista. Mitä hyvää, mitä huonoa?
- Mitä kannattaa mahdollisesti ostaessa huomioida?
- Kalliita korjauskustannuksia?
- Mitä kannattaa mahdollisesti ostaessa huomioida?
- Kalliita korjauskustannuksia?
Mersulla mennään eikä meinata!
Jo alkaa näkymään konkreettisesti w221 markkinoilletulo Saksassa: ennen paikallisessa Mersuliikkeessä oli yleensä 2kpl käytettyjä w220 tarjolla hallissa. Nyt on ainakin 5kpl sisällä ja muutama ulkonakin kun ei halliin mahdu. Merkkiliikkeen hinnoissa ei vielä näy hinnanpudotusta, mutta ei tarvinne pitkään odottaa.
Ostovinkkejä:
- airmaticissa on lastentauteja -98 ja -99-malleissa, joten katsellaan uudempia
- kannattaa ostaa liikkeestä josta saa ainakin lakisääteisen kuluttajasuojan tai jopa takuunkin. Autossa on niin paljon tekniikkaa että yllättäviä vikoja voi paljastua vaikka kuinka tarkkaan tutkii. Ja hieno tekniikka on kallista.
- Active body Controllia (ABC) on kehuttu kovasti, aika harvasta käytetystä tosin löytyy
- ja kertaan vielä aiemmin mainitun että kaikki mahdolliset heebelit pitää testata perusteellisesti.
Ostovinkkejä:
- airmaticissa on lastentauteja -98 ja -99-malleissa, joten katsellaan uudempia
- kannattaa ostaa liikkeestä josta saa ainakin lakisääteisen kuluttajasuojan tai jopa takuunkin. Autossa on niin paljon tekniikkaa että yllättäviä vikoja voi paljastua vaikka kuinka tarkkaan tutkii. Ja hieno tekniikka on kallista.
- Active body Controllia (ABC) on kehuttu kovasti, aika harvasta käytetystä tosin löytyy
- ja kertaan vielä aiemmin mainitun että kaikki mahdolliset heebelit pitää testata perusteellisesti.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
En sitten tiedä sattuiko kohdalle vain huono yksilö vai mitä mutta omassa vikoja kyllä ilmeni ja korjaus kulut kyöhentivät lompakkoa aika rajusti.
Omalla 500:sella oli ajettu 162tkm ja vuosimalli -99 kun hain sen saksasta. Suomeen tultua autoon tehtiin mersun B huolto kulut reilu 1000e.
Sitten pimeni apukuskin ovi oven ohjauslaite rikki joku 400-500e
Moottorinkäynti häiriöitä pari suutinta, ilmamäärä mittari +tarvikkeita. yli 2000e reilusti
Ja viimmeiseksi tikiksi laatikko pamahti. Joku tappi oli murtunu jonka seurauksena oli öljypumppu hirttäny kiinni, siitä tappi oli matkannu turbiini koteloon jota oli murjonu ja juikannu turbiinin kiinni. Samalla vaihteistoon vaihdettiin "kuorma autollinen" lamelleja ja loppullinen hinta 4600e
niin joo kampiakselin päässä oleva rulla joka pyörittää hihnaa vaihdettiin myös.
Laskiskelin että huoltokuluja tuli joku about 10000e sen reilun puolenvuoden tuosta listasta puuttuu vielä jotain mutta en muista nyt mitä. Tein sitten päätöksen ja vaihdoin uuteen E 280cdi 4matic:iin saa nyt nähdä että sainko toisen riesan tilalle mutta tässä uudessa on nyt ainakin takuu se kaks vuotta.
Muuten ei ollut kyllä mitään moittimista omassa ässässä. En ole ikinä hienompaa autoa ajanut ja tuskin tulenkaan ikinä ellen toista ässää osta. Ikävä kyllä on vanhaa autoani mutta huolto kustannukset tulivat niin valtaisaksi ettei oikein uskaltanut pitää.
Sähkö hilua autossa oli "kaikki" mitä tehtaalta voi saada ja ulkoisesti oli vielä AMG:n sytling paketti laitettu joten näyttävän näköinen auto oli kyllä.
Suosittelen lämpimästi ässää kunhan vain vikoja ei tulisi.
Omalla 500:sella oli ajettu 162tkm ja vuosimalli -99 kun hain sen saksasta. Suomeen tultua autoon tehtiin mersun B huolto kulut reilu 1000e.
Sitten pimeni apukuskin ovi oven ohjauslaite rikki joku 400-500e
Moottorinkäynti häiriöitä pari suutinta, ilmamäärä mittari +tarvikkeita. yli 2000e reilusti
Ja viimmeiseksi tikiksi laatikko pamahti. Joku tappi oli murtunu jonka seurauksena oli öljypumppu hirttäny kiinni, siitä tappi oli matkannu turbiini koteloon jota oli murjonu ja juikannu turbiinin kiinni. Samalla vaihteistoon vaihdettiin "kuorma autollinen" lamelleja ja loppullinen hinta 4600e

Laskiskelin että huoltokuluja tuli joku about 10000e sen reilun puolenvuoden tuosta listasta puuttuu vielä jotain mutta en muista nyt mitä. Tein sitten päätöksen ja vaihdoin uuteen E 280cdi 4matic:iin saa nyt nähdä että sainko toisen riesan tilalle mutta tässä uudessa on nyt ainakin takuu se kaks vuotta.
Muuten ei ollut kyllä mitään moittimista omassa ässässä. En ole ikinä hienompaa autoa ajanut ja tuskin tulenkaan ikinä ellen toista ässää osta. Ikävä kyllä on vanhaa autoani mutta huolto kustannukset tulivat niin valtaisaksi ettei oikein uskaltanut pitää.
Sähkö hilua autossa oli "kaikki" mitä tehtaalta voi saada ja ulkoisesti oli vielä AMG:n sytling paketti laitettu joten näyttävän näköinen auto oli kyllä.
Suosittelen lämpimästi ässää kunhan vain vikoja ei tulisi.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
mackj kirjoitti:En sitten tiedä sattuiko kohdalle vain huono yksilö vai mitä mutta omassa vikoja kyllä ilmeni ja korjaus kulut kyöhentivät lompakkoa aika rajusti.
Omalla 500:sella oli ajettu 162tkm ja vuosimalli -99 kun hain sen saksasta. Suomeen tultua autoon tehtiin mersun B huolto kulut reilu 1000e.
Sitten pimeni apukuskin ovi oven ohjauslaite rikki joku 400-500e
Moottorinkäynti häiriöitä pari suutinta, ilmamäärä mittari +tarvikkeita. yli 2000e reilusti
Ja viimmeiseksi tikiksi laatikko pamahti. Joku tappi oli murtunu jonka seurauksena oli öljypumppu hirttäny kiinni, siitä tappi oli matkannu turbiini koteloon jota oli murjonu ja juikannu turbiinin kiinni. Samalla vaihteistoon vaihdettiin "kuorma autollinen" lamelleja ja loppullinen hinta 4600eniin joo kampiakselin päässä oleva rulla joka pyörittää hihnaa vaihdettiin myös.
Laskiskelin että huoltokuluja tuli joku about 10000e sen reilun puolenvuoden tuosta listasta puuttuu vielä jotain mutta en muista nyt mitä. Tein sitten päätöksen ja vaihdoin uuteen E 280cdi 4matic:iin saa nyt nähdä että sainko toisen riesan tilalle mutta tässä uudessa on nyt ainakin takuu se kaks vuotta.
Muuten ei ollut kyllä mitään moittimista omassa ässässä. En ole ikinä hienompaa autoa ajanut ja tuskin tulenkaan ikinä ellen toista ässää osta. Ikävä kyllä on vanhaa autoani mutta huolto kustannukset tulivat niin valtaisaksi ettei oikein uskaltanut pitää.
Sähkö hilua autossa oli "kaikki" mitä tehtaalta voi saada ja ulkoisesti oli vielä AMG:n sytling paketti laitettu joten näyttävän näköinen auto oli kyllä.
Suosittelen lämpimästi ässää kunhan vain vikoja ei tulisi.
olikohan just toi sun ässä mikä makas seinäjoen käyttöauton pihalla ties kuinka kauan?olikohan siinä joku harrikka-merkki peräloosterin kannes...
ko.auto oli muistaakseni jo myynnissäki käyttöautolla,mut äsken ku kattoin niitten sivuilta niin eipä ainakaa enää näkyny

Pistän ny tän tänne ku en viitsi uutta topicia aloittaa.
Näin sen entisen ässäni seinäjoella. No roikkuhan siinä taustapeilis wunderbaumi
Siä autos oli niin ihana haju ku oli designin täys nahka sisustus eli hattuhyllyt koelaudat katot kaikki
Mutta kaikki ei vissiin tykkää sit nahan hajusta..
Jätin ittelleni 17" alut eemeliin niin löysin tallista jotku 16" pellivanteet, pölärit ja jotkut vanhat talvirenkaat niille mutta eivät olleet kelvanneet alle
Oli ostanu kitkat niille 18" amg vanteille. Mahtanu renkaat vähä maksaa...
Näin sen entisen ässäni seinäjoella. No roikkuhan siinä taustapeilis wunderbaumi


Jätin ittelleni 17" alut eemeliin niin löysin tallista jotku 16" pellivanteet, pölärit ja jotkut vanhat talvirenkaat niille mutta eivät olleet kelvanneet alle

2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Juu tuosta uudemmasta ässämallista kuulin autojobbarinkin suusta samanlaista tarinaa. Oli itselleen ostanut ajoon ja ensimmäisen puolen vuoden sisään oli hajonnut laatikko ja pientä muuta. Korjaukset olivat menneet myyjäliikkeen vastuun piikkiin joten asia ei häntä niin paljon harmittanut, mutta haukkui auton kuitenkin luotettavuudeltaan paskaksi.
Noh, onneksi W140:ä vielä saa vaikkei nekään mitään luotettavuushuippuja taida olla.
Noh, onneksi W140:ä vielä saa vaikkei nekään mitään luotettavuushuippuja taida olla.
